کاخ اپرای گارنیه

همه چیز درباره کاخ اپرای گارنیه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 20 شهریور ، 1402

کاخ اپرای گارنیه کجاست + عکس‌ها و مهم‌ترین اطلاعات

کاخ اپرای گارنیه از مهم‌ترین جاذبه‌های فرانسه است و به شکوه هنر و معماری پاریس مشهور است. در ادامه، اطلاعات کاملی از این کاخ را در اختیارتان می‌گذاریم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

فرانسه، بهشت گردشگران و توریستان خارجی است. این کشور را با عناوین مختلفی همچون پایتخت فرهنگی اروپا، کشور شاعران و نویسندگان، کشور رمانتیک و کشور موزه‌ها می‌شناسند. هرآنچه از یک مقصد توریستی انتظار دارید، در کشور فرانسه جمع شده است.

پاریس، به‌عنوان پایتخت و یکی از مشهورترین شهرهای کشور فرانسه، جاذبه‌های متعددی را در خود جای داده است. اگر بخواهیم یک نمونه برجسته از دیدنی‌های پاریس را نام ببریم، کاخ اپرای گارنیه (Palais Garnier) گزینه بسیار مناسبی است. این کاخ، نماد شکوه هنر و معماری در پاریس محسوب می‌شود و تاریخچه‌ی جالبی دارد. برای آشنایی بیشتر با کاخ گارنیه، سبک معماری، قیمت بلیت و نحوه دسترسی به آن، مطالعه‌ی این مقاله را از دست ندهید.

نمای بیرونی کاخ گارنیه پاریس فرانسه

تصویری از نمای بیرونی کاخ گارنیه 

تاریخچه کاخ گارنیه؛ مشهورترین خانه اپرای جهان

در قرن نوزدهم، ناپلئون سوم تصمیم به نوسازی شهر پاریس گرفت. او در راستای نوسازی شهر، خواستار طراحی مکانی جدید برای اپرای پاریس شد و یک مسابقه بین معماران و طراحان برگزار کرد. از بین 171 طرح ارسالی، نقشه چارلز گارنیه انتخاب شد.

کاخ اپرای گارنیه در بین سال‌های 1862 تا 1875 به سبک نئوباروک ساخته شد. این کاخ در ابتدا اپرای جدید نام گرفت، اما با مشهور شدن چارلز گارنیه و دیده شدن آثار شگفت‌انگیز او، بعد از چند سال به کاخ گارنیه تغییر نام داد. سالن اپرای این مجموعه با ظرفیت 1979 نفر، بزرگ‌ترین سالن اپرای جهان به‌شمار می‌رفت. کاخ گارنیه در کنار موزه لوور و کلیسای جامع نوتردام یکی از نمادهای پاریس به‌شمار می‌آید.

اگرچه اپرای گارنیه از همان ابتدا معروف شد، اما شهرت بیش از پیش خود را مدیون انتشار رمان شبح اپرا در سال 1910 است. کلیه وقایع این کتاب در کاخ گارنیه رخ می‌دهند. کتاب شبح اپرا سرآغازی برای ساخت فیلم‌ها و نمایش‌های متعدد از این اثر شد.

مجموعه کاخ گارنیه یکی از مشهورترین خانه‌های اپرا در جهان است که تاکنون نمایش‌های بی‌نظیری در آن اجرا شده است. سالن اپرا، سالن رقص باله، موزه موسیقی و کتابخانه هنر و موسیقی کاخ گارنیه، از بخش‌های مهم این کاخ هستند.

آشنایی با معماری کاخ اپرای گارنیه و بخش‌های مختلف آن

بنای کاخ اپرای گارنیه در زمینی به مساحت 11 هزار متر مربع ساخته شده است. ستون‌های کلاسیک، راهروهای بزرگ، راه‌پله‌های مرمرین و چراغ‌های طلاکاری‌شده از شاخصه‌های اصلی این کاخ هستند. هفت مجسمه نمادین نیز در کاخ قرار دارند که نمادهای افسانه‌ای موسیقی، شعر، ترانه، نمایش، رقص، شعر حماسی و ازبرخوانی به شمار می‌روند. در ادامه، بخش‌های کاخ اپرای گارنیه را به شما معرفی می‌کنیم.

  • پله‌های کاخ گارنیه: پله‌های دوطرفه و 30 متری کاخ اپرا از سنگ‌های مرمر تشکیل شده است و منظره خیره‌کننده‌ای دارد.
  • سقف گارنیه: سقف کاخ اپرا به‌طور کامل نقاشی شده و بسیار تماشایی است.
  • سالن اصلی کاخ گارنیه: چارلز گارنیه سالن اصلی را شبیه‌به یک سالن رقص کلاسیک طراحی کرده است. این سالن 54 متر طول، 13 متر عرض و 18 متر ارتفاع دارد و سقف آن را آئیم بودری نقاشی کرده است. نقاشی 220 متری که به دیوار سالن اپرا نصب شده است نیز جلوه سالن اپرا را دوچندان می‌کند. سالن نمایش با رنگ‌های قرمز و طلایی مزین شده و یک لوستر هشت‌تنی وسط آن قرار گرفته است. این سالن به شکل نعل اسب است و تزئینی ایتالیایی دارد.
  • نمای خارجی: در نمای خارجی کاخ اپرای گارنیه، بالکن و مجسمه‌هایی قرار گرفته است که زیبایی این کاخ را دوچندان کرده‌اند. همچنین گچ‌بری هنرمندانه، ستون‌های مرمر با تراش‌های ظریف و انواع نقاشی‌های دیواری هنر و معماری غنی فرانسه را به‌خوبی به شما معرفی می‌کنند.

در سفر به فرانسه حتماً از کاخ گارنیه بازدید کنید. مطمئن باشید که محو شکوه و عظمت این کاخ خواهید شد.

سالن اپرای کاخ اپرای گارنیه

تصویری از سالن اپرای کاخ اپرای گارنیه 

    آدرس و نحوه دسترسی به کاخ اپرای گارنیه

    اگر قصد دارید به کشور جذاب و تماشایی فرانسه بروید و تور فرانسه را خریداری کرده‌اید، برای بازدید از کاخ اپرای گارنیه بهتر است آدرس و نحوه دسترسی به این کاخ را بدانید. کاخ گارنیه در محله Rue Scribe، منطقه 9 و تقریبا در مرکز شهر واقع شده است. پاریس یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای دنیا است و از لحاظ سیستم حمل‌ونقل جایگاه بسیار خوبی قرار دارد. ازاین‌رو برای دسترسی به کاخ گارنیه می‌توانید از انواع وسایل نقلیه عمومی مانند مترو، اتوبوس یا تاکسی استفاده کنید. اگر می‌خواهید با خودروی کرایه‌ای یا شخصی به این کاخ بروید، استفاده از نقشه‌های آنلاین مانند گوگل مپ را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

    اگر قصد استفاده از مترو را دارید، کاخ گارنیه از طریق ایستگاه مترو اپرا در دسترس است. ایستگاه‌های 3،7 و 8 متروی پاریس در ایستگاه مترو اپرا به هم می‌رسند. از هر منطقه در پاریس که سوار مترو شوید، به‌راحتی به کاخ دسترسی خواهید داشت.

    هر گردشگری که به پاریس می‌رود، علاوه‌بر بازدید از کاخ گارنیه محال است از دیزنی لند دیدن نکند. دیزنی لند پاریس نماد شهر فرانسه است و یکی از شاخص‌ترین و مهم‌ترین اماکن توریستی دنیا محسوب می‌شود. در سفر به پاریس از تماشای دیزنی لند غافل نشوید که هر توریستی را به خود جذب می‌کند.

    موقعیت جغرافیایی کاخ گارنیه پاریس روی نقشه گوگل

    ساعات و هزینه بازدید از Palais Garnier

    کاخ گارنیه همه‌روزه از ساعت 10:00 تا 17:00 به روی عموم باز است. بازدیدکنندگان باید برای ورود به این کاخ هزینه پرداخت کنند. اگرچه تورهای مختلفی برای گارنیه وجود دارد که هزینه‌های مختلفی دارند؛ اما قیمت بلیت ورودی آن در سال 2023 به شرح زیر است.

    • هزینه بازدید برای افراد 12 تا 25 سال: 10 یورو
    • هزینه بازدید برای افراد بالای 25 سال: 14 یورو
    • هزینه بازدید برای افراد کمتر از 12 سال: رایگان

    همچین افرادی که شغل و درآمدی ندارند نیز می‌توانند به‌صورت رایگان از کاخ گارنیه بازدید کنند. این قیمت‌ها برای تورهای مختلف، متفاوت محاسبه می‌شود. پیش از بازدید از کاخ، به‌منظور اطلاع دقیق از ساعت کار و هزینه بلیت ورودی، به سایت رسمی کاخ گارنیه مراجعه کنید.

    جاذبه های اطراف کاخ گارنیه

    پاریس یکی از شهرهای قدیمی و تماشایی دنیاست که جاذبه‌های گردشگری در هر منطقه‌ی آن پراکنده شده‌اند. محله‌ای که اپرای گارنیه در آن واقع شده است، یکی از مناطق توریستی پاریس به شمار می‌رود. در ادامه با تعدادی از اماکن گردشگری اطراف این کاخ آشنا خواهید شد.

    • گالری لافایت در فاصله 200 متری
    • کلیسای تثلیث مقدس در فاصله 604 متری
    • موزه گروین در فاصله 764 متری
    • باغ توئیلری در فاصله یک کیلومتری
    • برج ایفل در فاصله 1.2 کیلومتری
    • خیابان شانزلیزه در فاصله 1.5 کیلومتری
    • کلیسای سنت ژرمن دولاپ در فاصله 1.5 کیلومتری
    • موزه لوور در فاصله 2.5 کیلومتری

    اغلب اماکن ذکرشده در این بخش، از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری فرانسه محسوب می‌شوند و آوازه آن‌ها در دنیا پیچیده است. آیا ترک کردن پاریس بدون بازدید از برج ایفل، خیابان شانزلیزه یا موزه لوور، امکان دارد؟ پاسخ قطعاً منفی است.

    اگر می‌خواهید با سایر جاهای دیدنی پاریس آشنا شوید، ما در مقاله‌ای به معرفی 20 جاذبه گردشگری در این شهر پرداخته ایم. 

    سخن آخر

    در این مقاله از سری مقاله‌های گردشگری مجله الفبای سفر، کاخ اپرای گارنیه را به‌طور کامل برای شما معرفی کردیم. کاخ گارنیه یکی از نمادهای اصلی هنر و تمدن در شهر پاریس محسوب می‌شود و نه‌تنها در فرانسه، بلکه در جهان به شهرت رسیده است و از شگفت‌انگیزترین اماکن گردشگری جهان به‌شمار می‌آید. برای درک بهتر هنر و معماری باید از کاخ باشکوه گارنیه دیدن کنید.

    فرانسه و به‌ویژه شهر پاریس، مملوء از زیبایی است. اگر می‌خواهید یک سفر رؤیایی و همه‌چیزتمام را تجربه کنید، حتماً بازدید از پاریس را در برنامه‌هایتان قرار دهید. اکنون می‌توانید با چند کلیک، تور پاریس را از سایت الفبای سفر خریداری کنید. مطمئن باشید که با تورهای الفبای سفر، بهترین خاطرات در انتظار شما خواهند بود.

    6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt