لوکس ترین مراکز خرید استانبول را بشناسید

لوکس ترین مراکز خرید استانبول را بشناسید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 آبان ، 1401

لوکس ترین مراکز خرید استانبول را بشناسید

لوکس ترین مراکز خرید استانبول بسیار متنوع هستند. زیرا استانبول بیش از 200 مرکز خرید دارد. گرانترین پاساژهای لوکس و زیبای استانبول را در این مطلب معرفی کرده ایم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

شهر استانبول بزرگترین شهر کشور ترکیه است و روزانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. این شهر فوق العاده زیبا دقیقا بین دو قاره قرار گرفته و از نظر جغرافیایی، به دو بخش آسیایی و اروپایی تقسیم می‌شود.

استانبول آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد و تقریبا هرساله در لیست زیباترین شهرهای اروپا قرار می‌گیرد. صنعت گردشگری در این شهر بسیار فعال است و عملا اقتصاد شهر، به این حوزه وابسته شده است. بیشتر از 200 مرکز خرید در این شهر وجود دارد و در جای جای آن، شما می‌توانید یک پاساژ لوکس و زیبا را مشاهده کنید.

مراکز خرید موجود در این شهر بزرگ، هرکدام دارای ویژگی‌ها و امکانات مختلفی هستند که نمونه آن در کمتر مرکز خریدید دیده می‌شود. برای مثال، مرکز خرید ایستینیه یک بازارچه میوه و تره‌بار محلی درون خود دارد که محصولات تازه به صورت روزنامه در آن عرضه می‌شوند؛ و یا مرکز خرید توریوم که درون خود تنها و بزرگترین پارک برفی ترکیه را دارد. همچنین یک پیست کارتینگ نیز در آن وجود دارد و...!

در ادامه، قصد داریم گران‌ترین و لوکس ترین مراکز خرید استانبول را به شما معرفی کنیم. این مراکز، دارای شعبه‌هایی از گران‌ قیمت‌ترین برندهای پوشاک، عطر، لوازم آرایشی و... هستند؛ بنابراین نمی‌توان انتظار قیمت‌های پایین از آنها داشت.

لوکس ترین مراکز خرید استانبول

لوکس ترین مراکز خرید استانبول

تعداد مراکز خرید لوکس استانبول کم نیست و همان طور که در بالا گفته شد، بیشتر از 200 مرکز خرید شاخص در این شهر توریستی ترکیه وجود دارد. تنوع محصولات و امکانات تفریحی و حتی رفاهی در تمام مراکز بسیار زیاد است و همین موضوع، باعث می‌شود که انتخاب بین آنها سخت باشد. شما می توانید در تور استانبول از این مراکز خرید بازدید کنید.

در ادامه، تعدادی از مراکز خرید لوکس استانبول را که خریداران رضایت بالایی از خدمات آنها داشته‌اند، معرفی شده‌اند. همچنین به صورت خلاصه، تعدادی از امکانات هر مرکز خرید شرح داده شده است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هر مرکز خرید، به صفحه معرفی آن مراجعه کنید!

مرکز خرید استانبول مال

استانبول مال یکی از قدیمی‌ترین و در عین حال، لوکس‌ترین مارکز خرید شهر استانبول محسوب می‌شود. این مرکز خرید مساحتی بالغ بر 350 هزار متر مربع دارد! یعنی چیزی نزدیک به 35 هکتار مساحت!

تعداد فروشگاه‌هایی که در استانبول مال وجود دارد، 350 عدد است. بسیاری از برندهای سرشناس و گران قیمت پوشاک و لوازم آرایشی اقدام به تاسیس نمایندگی خود در مرکز خرید استانبول مال کرده‌اند. برندهایی مثل زارا، ال‌سی وایکی، ویکتوریا سیکرت و تعدادی برند دیگر، فعالیت گسترده‌ای در این مرکز خرید دارند.

اگر در فصول بهار و تابستان به استانبول سفر کرده‌اید، می‌توانید سری به استانبول مال بزنید و از جشنواره‌های تخفیفی این مجتمع تجاری استفاده کنید! تنوع محصولات این فروشگاه بسیار زیاد است.

مرکز خرید استانبول مال، علاوه بر فروش اجناس و نمایندگی برندها، دارای بخش اختصاصی برای تفریح و سرگرمی است. تعدادی سالن سینما در استانبول مال وجود دارد که طرفیتی بیش از 3 هزار صندلی دارند! در این سینما می‌توانید به تماشای جدیدترین فیلم‌های روز جهان بنشینید. لازم به ذکر است که فیلم‌های پخش شده دارای زبان اصلی و زیرنویس ترکی است!

بزرگترین مجتمع سرگرمی و بازی سرپوشیده در کل قاره اروپا نیز در پاساژ استانبول مال قرار دارد. همچنین بخش بزرگی از فضای این مرکز خرید، به رستوران‌های مختلف آن اختصاص یافته است. در این رستوران‌ها انواع غذاهای محلی و بین المللی طبخ می‌شود.

موارد بالا، شاخص‌ترین امکانات تفریحی مرکز خرید استانبول مال است!

مرکز خرید استانبول مال

آدرس مرکز خرید استانبول مال

برای دسترسی به مرکز خرید استانبول مال، باید این موضوع را به یاد داشته باشید که این کجتمع در بخش اروپایی شهر و در فاصله 23 کیلومتری غربی استانبول قرار گرفته است. برای رفتن به مرکز خرید استانبول مال، بهتر است ابتدا به منطقه ایکیتلی بروید. سپس از آنجا به منطقه باشاک شهیر رفته و سپس با استفاده از وسایل نقلیه عمومی و یا سرویس رایگان حمل و نقل خود مرکز خرید استانبول مال، به مقصد برسید!

چطور از تکسیم به استانبول مال برویم؟

اگر هتل شما نزدیک به میدان تقسیم (تکسیم) استانبول است، می‌توانید به سادگی با استفاده از مترو و اتوبوس عمومی، در کمتر از 1 ساعت به مرکز خرید استانبول مال بروید.

  • برای استفاده از مترو، باید سوار خط متروی m2 که به سمت ینی کاپی می‌رود، شوید. بعد از عبور از 4 ایستگاه، باید در پایانه ینی کاپی از مترو خارج شده و 300 متر از مسیر را به صورت پیاده طی کنید. شما باید از پایانه فوق به سمت خیابان قاضی مصطفی کمال پاشا بروید و بعد از طی کردن مسافتی 300 متری در جهت شمال این خیابان، سوار اتوبوس T146 به سمت باهچه شهیر/باگازکوی شوید. بعد از رد شدن از 17 ایستگاه، باید در ایستگاه اتوبوس ماسکو1 از اتوبوس خارج شوید و با 300 متر پیاده روی مجدد، به مرکز خرید استانبول مال می‌رسید!
  • همچنین می‌توانید به جای استفاده ترکیبی از مترو و اتوبوس، در ایستگاه اتوبوس میدان تکسیم، از اتوبوس‌های شماره c89 که به سمت باشاک شهیر می‌روند، استفاده کنید. پس از رد کردن 17 ایستگاه اتوبوس، در ایستگاه Atışalanı Yanyol از اتوبوس خارج شوید و با استفاده از اتوبوس شماره T146، مراحل بالا را اجرا کنید! این روش در برابر استفاده از مترو، زمان بیشتری را از شما می‌گیرد!

مرکز خرید ایستینیه پارک

به جرئت می‌توان مرکز خرید ایستینیه پارک را لوکس‌ترین مرکز خرید استانبول دانست. این مرکز خرید بزرگ و لاکچری، در سال 2007 افتتاح شده است. در سال‌های 2008 و 2009، ایستینیه پارک به عنوان بهترین مرکز خرید اروپا انتخاب شده است.

این مرکز خرید مساحتی 242 هزار متر مربعی دارد و در بخش اروپایی شهر استانبول قرار گرفته است. سقف و دیواره شیشه‌ای این پاساژ، باعث شده که در روز نیازی به استفاده از نور اضافه درون آن نباشد و نور خورشید، تمام فضای داخلی را پر می‌کند.

بیشتر از 300 فروشگاه در مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول وجود دارد که می‌توانید در بین آنها، شعبه‌هایی از برندهای معروف پوشاک و لوازم برقی و خانگی، عطر، کیف و کفش و... را ببینید! این مجتمع تجاری 4 طبقه است و دو طبقه آن در زیر زمین قرار گرفته است. از برندهای فعال در ایستینیه پارک، می‌توان به لویی ویتون، شنل، زارا، تیمبرلند، سویل،  گوچی، لورو پیانا، آدیداس، نایک، پوما، میو میو و ده‌ها برند سرشناس دیگر اشاره کنیم!

مرکز خرید ایستینیه پارک ترکیه، در زمره لوکس‌ترین مراکز خرید استانبول قرار می‌گیرد؛ اما تخفیف‌های پایان فصل و جشنواره‌های مختلف، می‌توانید کالاهای مدنظر خود را با تخفیف فوق العاده‌ای خریداری کنید!

از طرف دیگر، امکانات تفریحی ایستینیه پارک بسیار زیاد است. برای مثال، 12 سالن سینما در آن وجود دارد. همچنین اولین سینمای IMAX نیز در این مرکز خرید ساخته شده است. بیش از 9000 متر مربع از مساحت خود را به امکانات تفریحی خود اختصاص داده است. همچنین یک محل بازی کودکان به مساحت 1500 متر مربع در ایستینیه پارک وجود دارد که می‌تواند ساعت‌ها فرزند خردسال شما را سرگرم کند.

مرکز خرید ایستینیه پارک

آدرس ایستینیه پارک استانبول

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول، در محله پینار شهر استانبول قرار گرفته است. برای دسترسی به این مجتمع تجاری، باید به خیابان کاتار این محله بروید. از همان ابتدای خیابان، این پاساژ لوکس استانبول به چشم می‌خورد.

می‌توانید با استفاده از اتوبوس عمومی و یا مترو، خود را به خیابان کاتار برسانید و از آنجا وارد مرکز خرید ایستینیه شوید!

اتوبوس‌های‎29B ، 29P، 29Ş، 40B، 42،  22RE و 29‎، در ایستگاه خیابان ایستینیه توقف می‌کنند.

چطور از تکسیم به ایستینیه پارک برویم؟

 برای این کار، لازم است که وارد ایستگاه متروی میدان تکسیم شده و با استفاده از اتوبوس شماره M2 که به سمت Haciosman حرکت می‌کند، به ایستگاه itu aya بروید. سپس در تابلوهای راهنمای خیابان، مسیر خیابان ایستینیه را دنبال کنید. بعد از چند دقیقه پیاده روی، به مرکز خرید ایستینیه پارک می‌رسید!

مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی

همان طور که از نام این مرکز خرید مشخص است، در محله نیشان تاشی شهر استانبول قرار گرفته است. مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی، یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید پوشاک و مد و فشن در شهر استانبول ترکیه است.

در این مرکز خرید، شما می‌توانید بهترین محصولات برندهای مطرح ترکیه‌ای و حتی برندهای سرشناس و گران قیمتی مثل لویی ویتون، ناین وست، کلوین کلین، ویکتوریا سیکرت، روبرتو کاوالی و ده‌ها برند سرشناس و گران قیمت دیگر را خریداری کنید. البته که قیمت محصولات موجود در مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی بسیار بالا است!

بیشتر محصولات موجود در این منطقه، در دسته بنیدی مد و فشن و همچنین لباس خواب قرار می‌گیرند. همین موضوع، منطقه نیشان تاشی را به مرکز لباس خواب تبدیل کرده است. این منطقه به دو کاخ دلمه باغچه و کاخ ییلدیز (که محل زندگی تعدادی از شاهان عثمانی بوده) نزدیک است.

ساخت مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی، بیشتر از 120 میلیون دلار خرج برداشته است. این مجتمع تجاری متعلق به دولت ترکیه است و این هزینه را دولت پرداخت کرده است. در این مرکز خرید، امکانات رفاهی زیادی مثل رستوران و کافه، سینما، اتاق بازی کودکان و ده‌ها امکانات دیگر گنجانده شده است.

یکی دیگر از ویژگی‌های مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی، این است که در شعاع 1 کیلومتری آن، بیشتر از 20 هتل با 2 تا 5 ستاره وجود دارد. این یعنی شما می‌توانید بعد از یک روز خرید، به یکی از هتل‌های نزدیک به این پاساژ لوکس استانبول مراجعه کنید!

مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی

آدرس مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی

فاصله میدان محبوب تکسیم تا مرکز خرید سیتیز نیشان تاشی زیاد نیست. اگر اهل پیاده روی هستید، می‌توانید با نیم ساعت پیاده روی، به این مرکز خرید لوکس ترکیه برسید.

اما اگر می‌خواهید این مسیر را با وسایل حمل و نقل عمومی طی کنید و یا پس از خرید، می‌خواهید سریعتر به هتل محل اقامتتان برسید، می‌توانید از متروی میدان تکسیم استفاده کنید. به این صورت که سوار خط M2 شده و در میدان عثمان‌بی خارج شوید. سپس باید وارد خیابان روملی شوید و بعد از طی کردن چند متر، به این مرکز خرید برسید!

جمع‌بندی

شهر استانبول بیش از 200 مرکز خرید بزگ و لوکس دارد. از این تعداد، برخی تمرکز خود را بر روی فروش برندهای گران قیمت و لوکس گذاشته‌اند.

در بالا سعی کردیم تا تعدادی از مراکز خرید لوکس و لاکچری شهر استانبول را به شما معرفی کنیم. دقت داشته باشید که اجناس موجود در پاساژهای معرفی شده در بالا، قیمت‌های بالایی دارند و در صورتی که بودجه محدودی برای خرید دارید، باید به پاساژهای ارزان قیمت‌تر بروید! همچنین می‌توانید در زمان برگزاری جشنواره‌ها و ایام تخفیف به این مجتمع‌های تجاری-تفریحی سر بزنید!

اگر تجربه سفر به استانبول و مراجعه به یکی از مراکز خرید این شهر را داشته‌اید، می‌توانید آن را در بخش کامنت‌ها ارسال کنید. به این صورت، دیگران نیز از تجربه شما استفاده کرده و می‌توانند با استفاده از آن، دیدگاه مناسبی نسبت به ترکیه کسب کنند! برای سفر با تور لحظه آخری نیز می توانید با آژانس مسافرتی الفبای سفر همراه شوید.

در ادامه بیشتر درباره استانبول بخوانید:

معروفترین پل های استانبول

تفریحات شبانه در استانبول که نباید از دست بدهید

مسجد سلیمانیه استانبول

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt