اصفهان گردی در نوروز

اصفهان گردی در نوروز

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 آذر ، 1402

اصفهان گردی در نوروز

اصفهان گردی در نوروز می تواند یک تجربه شیرین و جذاب باشد. همراه ما باشید برای تماشای دیدنی های اصفهان در عید نوروز

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اصفهان گردی در عید

شهر اصفهان به راحتی یکی از محبوب ترین مقاصد در ایران است، به دلیل تمرکز بالای جاذبه های اصفهان و انجام کارهای متنوع در اصفهان، آن را به یکی از بهترین شهرهای خاورمیانه تبدیل کرده است.
خیلی راحت می‌توانید روزهایی را صرف تماشای تمام جاذبه‌ها و معماری‌های اصفهان، کاخ‌ها، مساجد، میادین و باغ‌ها کنید بدون اینکه ذره‌ای خسته شوید. متأسفانه ما فقط یک روز و نیم فرصت داشتیم تا بهترین کارها را در اصفهان انجام دهیم، زیرا تصمیم گرفتیم زمانی که در آن منطقه بودیم، وقت خود را تقسیم کرده و چند شب را در کویر ورزنه بگذرانیم.
این پست وبلاگ شامل همه محبوب ترین جاذبه های اصفهان است و بهترین کارهایی را که می توانید در اصفهان انجام دهید، اگر مانند ما محدود به زمان هستید، ارائه می دهد! خوشبختانه بسیاری از جاذبه های اصفهان بسیار نزدیک به یکدیگر قرار دارند، بنابراین رفت و آمد بین آنها بسیار کارآمد است، جزئیاتی که اصفهان را به شهری عالی برای گشت و گذار تبدیل می کند!

در زیر لیستی از بهترین جاذبه‌های اصفهان و کارهایی که اگر فقط یک یا دو روز در اصفهان هستید انجام دهید، آورده شده است. در واقع، ما موفق شدیم در یک روز بسیار طولانی از تمام جاذبه های زیر اصفهان بازدید کنیم، اما ما معمولاً مسافران سریعی هستیم، بنابراین این امر غیرعادی نخواهد بود.

تصویری از میدان نقش جهان اصفهان

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان یکی از پرطرفدارترین جاذبه های اصفهان است، به ویژه به دلیل اینکه بسیاری از جاذبه های دیگر اصفهان در داخل یا اطراف این میدان قرار دارند. ما به شما توصیه می کنیم که راه خود را به میدان عظیم برسانید و مدتی را به قدم زدن (و تحسین) مسیرهای درختکاری شده و باغ های آراسته بگذرانید و در عین حال از دیگر جاذبه های اصفهان که در پیاده روی خود با آنها برخورد می کنید بازدید کنید.

متوجه خواهید شد که بسیاری از مردم محلی دوست دارند فقط استراحت کنند و وقت خود را به پیک نیک یا گپ زدن در میدان بگذرانند، در حالی که بسیاری از بچه ها از فضای باز برای بازی استفاده می کنند. شما همچنین می توانید یک کالسکه اسب سواری در اطراف میدان داشته باشید!

چهارشنبه سوری کجا برویم

مسجد شاه

مسجد شاه به راحتی یکی از شناخته شده ترین جاذبه های اصفهان است و مطمئناً باید در لیست کارهای شما در اصفهان باشد. مسجد باشکوه از یک دروازه بزرگ و نمایان و دو مناره و همچنین ساختمان اصلی مسجد تشکیل شده است.
هنگامی که داخل آن باشید، متوجه خواهید شد که هر گوشه از مسجد با کاشی کاری های آبی نفس گیر چیده شده است که در نتیجه شاهکاری تماشایی به وجود می آید. این مسجد به ویژه بزرگ است و ارزش کاوش را دارد، بنابراین به شما توصیه می کنیم حداقل یک ساعت را به آن اختصاص دهید!

مسجد شاه (امام)

معماری داخلی مسجد

کاخ عالی قاپو

این کاخ باشکوه که در میدان نقش جهان قرار دارد، یکی از زیباترین جاذبه های اصفهان است و مطمئنا ارزش کمی وقت گذاشتن را دارد.
از بالاترین طبقه کاخ منظره ای چشمگیر از میدان وجود دارد و اتاق موسیقی باشکوه با ویژگی های آکوستیک آن به همان اندازه چشمگیر است که در آن نوازندگان زنده سازهای سنتی ایرانی را می نوازند و به وضوح در اطراف کاخ شنیده می شوند.
شش طبقه کاخ توسط یک راه پله مارپیچ باریک به هم متصل شده اند، پس برای دسترسی به اتاق ها برای کمی بالا رفتن آماده باشید!

مسجد شیخ لطف الله

مسجد شیخ لطف الله نیز در میدان نقش جهان، درست روبروی کاخ عالی قاپو قرار دارد. همانطور که می دانید، دیدن بسیاری از جاذبه های اصفهان بسیار آسان است، زیرا در نزدیکی یکدیگر قرار گرفته اند!
مجدداً، مسجد لطف‌الله یک قطعه معماری فوق‌العاده است و درک اینکه چرا یکی از برترین جاذبه‌های اصفهان است، سخت نیست. گنبد مسجد و کاشی‌هایی با رنگ‌های آبی خیره‌کننده است، در حالی که نوری که از پنجره‌ها می‌آید، بازی رنگی زیبا و هوشمندانه‌ای ایجاد می‌کند.

بازار سنتی اصفهان

بازار اصفهان یک بازار سنتی سنتی ایرانی است. این بازارها شکلی خطی دارند و بخش‌های متفاوتی دارند و مغازه‌های فراوانی دارند که بر حسب حرفه تقسیم‌بندی می‌شوند مانند قالی‌فروشی، صنایع دستی، قالی و بسیاری موارد دیگر. قسمتی که برای ساخت ظروف مسی در نظر گرفته شده است با وجود صداهای زیاد جالب است. سردر قیصریه یکی دیگر از قسمت های جذاب بازار است که با تابلوی نقاشی چشمگیر تزئین شده است.

کاخ چهل ستون

این کاخ زیبا در نزدیکی میدان نقش جهان قرار دارد. این کاخ در داخل باغ ایرانی زیبا با استخر بزرگ قرار دارد. این کاخ 20 ستون دارد و به دلیل انعکاس ستون ها در حوض، چهل ستون نامیده می شود که در لغت به معنای چهل ستون است. دیوارهای کاخ با نقاشی‌های فوق‌العاده پوشیده شده است و همچنین برخی از اقلام قدیمی گرانبها مانند فرش در برخی از اتاق‌های کاخ به نمایش گذاشته شده است. دیوارهای دیوار نقاشی‌های جنگ‌های ایران با مهاجمان دیگر و جشن‌های درباری است.

چهل ستون اصفهان

نمای دیدنی از چهلستون

کلیسای وانک

این کلیسای جامع در منطقه جلفا واقع شده است. در این منطقه تعداد زیادی ارمنی مسیحی زندگی می کنند. بسیاری از ارامنه تبعید شده در طول جنگ عثمانی توسط پادشاه ایران (شاه عباس) در اصفهان اسکان داده شدند و این کلیسا در سال 1606 برای این افراد ساخته شد. همچنین جالب است بدانید که کافه های زیادی در منطقه جلفا وجود دارد زیرا ارمنی ها در تهیه قهوه های عالی تخصص دارند. در تور کلیسای ایران با فتروس تراول از کلیسای وانک دیدن کنید.

پل خواجو و سی و سه پل

این دو پل تاریخی زیبا بر روی رودخانه زاینده رود هستند. این پل ها همچنان به عنوان گذرگاه عابر پیاده مورد استفاده قرار می گیرند. متأسفانه در سالهای اخیر رودخانه به دلیل خشکسالی عموماً خشک است. اما هنوز هم بسیاری از مردم محلی و گردشگران در این مکان ها جمع می شوند و گاه مردانی دیده می شوند که به آواز سنتی مشغول هستند.

سی و سه پل اصفهان

سی و سه پل

دیگر تورهای مسافرتی و داخلی

تور کیش

تور قشم

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt