شرایط سفر به عراق در اربعین

شرایط سفر به عراق در اربعین

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 06 مهر ، 1400

شرایط سفر و اخذ ویزای عراق برای اربعین در کرونا

آخرین اخبار از شرایط سفر به عراق در اربعین و نحوه اخذ ویزای این کشور و چگونگی ثبت نام برای مشتاقان زیارت حرم امام حسین (ع)

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ویزای اربعین 1400 (آیا برای رفتن به عراق ویزا لازم است؟)

با اعلام ستاد مرکزی اربعین ثبت نام پیاده روی اربعین 1400 از صبح روز دوشنبه 22 شهریور ماه شروع می شود. 

در این اطلاعیه ذکر شده باتوجه به فاصله زمانی بسیار کوتاهی که تا ایام اربعین حسینی باقیمانده تا کنون مجوز رسمی از سوی دولت عراق صادر نشده و دستورالعملی نیز برای صدور ویزای عراق برای اربعین ابلاغ نشده است؛ بنابراین ستاد اربعین در نظر دارد از ساعت ۹ صبح روز دوشنبه مورخ ۱۴۰۰، ۶، ۲۲ از طریق سامانه samah.haj.ir و به صورت آنلاین آندسته از متقاضیانی که فاقد بیماری زمینه‌ای بوده و براساس شرایط منتشره در رسانه‌ها به نقل از دولت عراق و همچنین مصوبه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، هر دو دوز واکسن کرونا را تزریق کرده باشند اقدام به پیش ثبت نام کنند.
از طرفی باتوجه به اینکه احتمال دارد مرزهای زمینی ایران و عراق باز نشود در صورتی که دو دور واکسن تزریق شده باشد و یا فردی جواب تست منفی pcr بدهد میتواند به صورت هوایی عازم این سرزمین شود.

لازم به ذکر ثبت‌ نام قطعی بر طبق ظرفیت و شروطی که  کشور عراق اعلام نماید انجام خواهد شد و در صورتی که تعداد افرادی که پیش‌ثبت‌ نام کرده باشند ظرفیتشان بیش از اندازه ای باشد که دولت عراق اعلام کرده در این حالت طبق تصمیم گیری هایی افرادی انتخاب خواهند شد.

باز هم تاکید می‌شود انجام پیش‌ثبت‌نام به هیچ وجه به معنای قطعیت در تشرف متقاضیان نیست و تصمیم‌گیری در این خصوص منوط به مجوز رسمی دولت عراق و ستاد مرکزی اربعین خواهد بود. در ضمن هتقاضا می شود که با توجه به بسته بودن مرزها و شرایط عبور و مرور میان ایران و عراق به هیچ وجه به مرز‌های کشور مراجعه نکنند.

تخلف با آغاز فروش بلیط سفرهای اربعین

با آغاز فروش بلیت های سفر به اماکن مذهبی عراق برای زائران متقاضی در شرکت در مراسم اربعین مسئولین کشور از تخلفات صورت گرفته توسط چندین ارگان خبر دادند. در برخی دیده شده شرکت های مسافرتی بلیط های یک طرفه در این مسیرها کردند و از فروش بلیط های رفت و برگشت نیز خودداری کردند. با این حال با منابع رسمی نرخ یک طرفه مسیر را 3 میلیون و 200 هزار نفر اعلام کردند و نرخ بلیط رفت و برگشت مشهد-نجف 6 میلیون می باشد.

با این حال طیق اعلام رسمی اگر شرکتی در طول تاریخ 28 شهریور تا 10 مهر بر خلاف نرخ گفته شده اقدام به فروش بلیط های خود کند مجازات می شود. همچنین با اعلام سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری عدم عرضه بلیط هواپیما به صورت رفت و برگشت تخلف محسوب میشود. 

سفر هوایی اربعین (ایران و عراق)

دولت کشور عراق برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور در آخرین تصمیم خود اعلام کرد که مرزهای زمینی برای مسافران بسته و سفر برای اربعین تنها از طریق مرزهای هوایی صورت می گیرد. دولت عراق داشتن ویزای معتبر، کارت واکسیناسیون و گواهی منفی تست کرونا تا حداکثر 72 ساعت را از شروط لازم برای سفر به عراق اعلام کرد. 

قیمت بلیط برگشت عراق ایران زائران اربعین

  • پروازهای تهران، شیراز، تبریز و اهواز به نجف: رفت و برگشت ۵ میلیون تومان / ‬ یک طرفه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
  • پرواز مشهد نجف: دو طرفه ۶ و یک طرفه ۴ میلیون تومان

نکات مهم در خصوص ثبت نام در سامانه سماح

🅾 پس از ثبت اطلاعات در وبسایت در همان مرحله می بایست هزینه خدمات درمانی خود و همچنین تعداد افرادی که اطلاعاتشان را ثبت کردید، پرداخت کنید.

🅾 ثبت نام در سامانه سماح رایگان است و هزینه‌ها صرفاً مرتبط به خدمات درمانی و بیمه‌ای هستند که مجموعاً 22000 تومان است. 

آخرین وضعیت عبور و مرور از ایران به کشورهای خارجی

بدون ویزا به کدام کشور سفر کنیم

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt