بزرگترین شهر آلمان را بشناسید

بزرگترین شهر آلمان را بشناسید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 تیر ، 1400

بزرگترین شهر آلمان را بشناسید | حقایق جالب و تصاویر

بزرگترین شهر آلمان از نظر مساحت کدام است؟ از نظر جمعیت چطور؟ همراه ما باشید برای حقایق دانستنی های آلمان و بزرگترین شهر و ایالت این کشور به همراه زیباترین تصاویر

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

جالب ترین حقایق درباره برگترین شهرهای آلمان

آلمان کشوری گسترده و متنوع است. در واقع ، این جا بزرگترین کشور در اروپای مرکزی است. هر یک از 16 ایالت این کشور از لحاظ های گوناگون بسیار منحصر به فرد هستند. اما مدتی را در سه شهر بزرگ او بگذرانید و شما از تفاوت های ظریف هر یک از آنها قدردانی خواهید کرد. این راهنمای ما برای بزرگترین شهرهای آلمان است. با آژانس الفبای سفر برای کشف زیباترین و بزرگترین شهرهای آلمان همراه باشید.

هرآنچه که از آلمان باید بدانید

هزینه های سفر به آلمان

جاهای دیدنی آلمان را بشناسید

مسافت هوایی ایران و آلمان چقدر است؟

برلین بزرگترین شهر آلمان

در پی اتحاد مجدد آلمان در سال 1990 ، برلین بار دیگر پایتخت تمام آلمان شد. برلین یک شهر جهانی از فرهنگ ، سیاست ، رسانه و علم است. ... این شهر بخاطر جشنواره ها ، معماری متنوع ، زندگی شبانه ، هنرهای معاصر و کیفیت زندگی بسیار خوب شناخته شده است. همچنین برلین یک شهرِ ایالتی است و در واقع می توان گفت برلین مهم ترین ایالت در آلمان می باشد که یکی از ایالت‌های شانزده‌گانه آلمان نیز به‌شمار می‌آید. مساحت برلین ۸۹۹ کیلومتر مربع است و ۳۸ کیلومتر می باشد و از شمال به جنوب و نزدیک ۴۵ کیلومتر از شرق به غرب امتداد یافته‌ است. 

نکته جالب این است که یک سوم برلین از جنگل و دریاچه شکل گرفته. برلین نه تنها بزرگترین بلکه سبزترین شهر آلمان است.حدود 30 درصد از کل 892 کیلومتر مربع فضای سبز و جنگل است. خیابان ها با حدود 431000 درخت پوشانده شده است. 2500 پارک و فضای سبز فضایی را برای استراحت و استراحت به ساکنان برلین و بازدیدکنندگان ارائه می دهد. علاوه بر این ، 890 باغ اختصاصی با بیش از 71000 باغ در شهر وجود دارد.

اما برای اینکه بتواند به درک درست و واقعی از برلین برسید همین نکته کافیست که درمورد سیستم حمل و نثل عمومی این شهر بدانید که  شامل اتوبوس ها، قطارها و تراموا ها می باشد و آن ها هر روز یک مگامسافت معادل با ۸.۷ بار دور زدن زمین را طی می کنند. 

دروازه ی معروف برلین

دروازه براندنبورگ، دروازه ی معروف برلین

دیگر حقایق جالب درباره برلین، بزرگترین شهر آلمان

  • قدیمی ترین میخانه برلین تقریبا 400 سال قدمت دارد و هنوز هم در حال فعالیت است. Zur letzten Instanz از سال 1621 در Waisenstraße واقع شده است ، زمانی ناپلئون را به عنوان مهمان داشت و اکنون افراد مشهور بسیاری از وی بازدید می کنند.
  • Kaufhaus des Westens برلین ، که در سال 1907 تاسیس شد و بیشتر به KaDeWe معروف است ، بزرگترین فروشگاه بزرگ در قاره اروپا است که در شش طبقه آن 60 هزار متر مربع فضای خرده فروشی وجود دارد - این معادل هشت زمین فوتبال است. 64 پله برقی و 26 آسانسور روزانه بیش از 50،000 بازدید کننده را حمل می کنند که 40٪ از آنها گردشگر هستند.
  • اولین چراغ راهنمایی در اروپا در سال 1924 در پوتسدامر پلاتز به بهره برداری رسید و ماکت برج چراغ راهنمایی امروز نیز در آنجا قابل تحسین است.
  • با مساحت 892 کیلومتر مربع برلین تقریباً نه برابر بزرگتر از پاریس است.
  • چهار آلمانی در نوامبر 2014 رکورد جهانی گینس را ثبت کردند؟ آنها فقط در 7 ساعت و 33 دقیقه و 15 ثانیه به تمام 173 ایستگاه زیرزمینی برلین سفر کردند.
  • ایستگاه اصلی برلین در قلب شهر است. قطارها از گوشه گوشه کشور و از چندین همسایه بین المللی وارد می شوند. قطارهای شبانه از آمستردام ، زوریخ ، وین و بوداپست نیز هر روز می رسند. برلین بزرگ است ، بنابراین برای رسیدن به مقصد نهایی ممکن است لازم باشد از S-Bahn استفاده کنید.

بخش تاریخی شهر برلین

بناهای تاریخی و موزه های شهر برلین

بزرگترین شهر آلمان از نظر جمعیت

طبق آمار موجود پرجمعیت ترین شهر آلمان، با جمعیتی معادل 3426354 برلین می باشد. سایر شهرهای پرجمعیت آلمان هم به شرح زیر می باشند.

برلین3,426,354
هامبورگ1,739,117
مونیخ1,260,391
کلن 963,395
فرانکفورت 650,000
اسن 593,085

اشتوتگارت

589,793
دورتموند588,462
دوسلدورف 573,057
برمن546,501

سایر بزرگترین شهرهای آلمان

هامبورگ

هامبورگ ، یک شهر بندری بزرگ در شمال آلمان، از طریق رودخانه الب به دریای شمال متصل می شود. نکته جالب عبور این رود از صدها کانال است و همچنین مناطق سرسبز وسیعی را نیز در خود جای داده است. در نزدیکی مرکز آن ، دریاچه Inner Alster پر از قایق است که توسط کافه ها احاطه شده است. بلوار Jungfernstieg مرکزی هامبورگ ، Neustadt (شهر جدید) را با Altstadt (شهر قدیمی) متصل می کند. این شهر بیشتر به دلیل بندر معروف بندر هامبورگ شهرت دارد. هامبورگ علاوه بر اینکه یکی از قطب های مهم حمل و نقل است ، به یکی از مهمترین مراکز فرهنگی و تجاری اروپا و همچنین به عنوان یک مقصد مهم گردشگری تبدیل شده است. هامبورگ با مساحت  755.2 کیلومتر مربع دومین شهر بزرگ آلمان به حساب می آید.

بندر هامبورگ در آلمان

نمایی دیدنی از شهر بندری هامبورگ

مونیخ

مونیخ ، واقع در رودخانه ایسار در جنوب باواریا ، به خاطر معماری ، فرهنگ زیبا ، جشن سالانه آبجو Oktoberfest ، صحنه فرهنگی پر جنب و جوش و موزه هایش مشهور است. در Altstadt (شهر قدیمی) ، میدان مرکزی Marienplatz دارای مکانهای دیدنی مانند Neo-Gothic Neues Rathaus (تالار شهر) ، با glockenspiel مشهور نشان می دهد که داستان های قرن هجدهم را روایت می کند. مونیخ با مساحتی اندازه ی 310.7 کیلومتر مربع سومین شهر بزرگ آلمان و بزرگترین شهر جنوب آلمان می باشد.

شهر مونیخ، بزرگترین شهر جنوبی آلمان

کلیسای فراوئن مونیخ

سوالات متداول

بزرگترین شهر صنعتی آلمان کدام است؟

برلین عنوان بزرگترین شهر آلمان را در اختیار دارد.

بهترین شهر آلمان برای مهاجرت کدام است؟

خیلی از مهاجران از زندگی در برلین رضایت دارند.

کوچکترین شهر آلمان از نظر جمعیت کدام است؟

شهر کایزرسلاترن عنوان کم جمعیت ترین شهر آلمان را دارد.

فاصله شهرهای آلمان چقدر است؟

مثلا از برلین تا هامبورگ که دو تا از بزرگترین شهرهای آلمان هستند 290 کیلومتر فاصله است

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt