دشت سوسن، نقاشی خدا در قلب ایذه خوزستان

دشت سوسن، نقاشی خدا در قلب ایذه خوزستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 شهریور ، 1400

دشت سوسن|عکس+نقشه و آب و هوای دشت سوسن ایذه

دشت سوسن در ایذه خوزستان در فصل عید گردشگران بسیاری را از جای جای ایران به سمت خود می کشاند. برای مشاهده عکسهای دشت سوسن و کسب اطلاعات بیشتر با ما باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ایذه کجاست

ایذه یکی شهرهای کهن استان خوزستان است که از زمان های قدیم نام های بسیاری و به ترتیب، ایزج، ایذه، مال امیر را به خود دیده است. در بیشتر منابع اسلامی ایذه با نام ایذج نام برده شده و در کتیبه های شگفت انگیز اشکفت سلیمان که به دوره عیلام بر می گردد هم، نام ایذه آپاپیر یا آجاپیر ذکر شده است. در دوران هخامنش شهر ایذه بجامانده ی عیلامیان بود و با عنوان الیمایی معروف بوده است. ایذه در زمان ساسانیان با نام ایذه در مجامع عمومی اسم گذاری شد و با ورود اسلام به ایران نیز ایذه خوانده شد. ایذه در زمان حکومت اتابکان لر بزرگ، به عنوان مرکزنشین و پایتخت حکومت بختیاری در نظر گرفته شده است و در دوره حاکمیت بختیاری تبدیل به مال امیر شد و در بین مردم گسترش پیدا کرد، درنهایت در دوره پهلوی نام ایذه به روی این شهر بازگشت و هم اکنون نیز به همین اسم است.

دشت سوسن ایذه کجاست

دشت سوسن یکی از زیباترین جاهای دیدنی ایذه خوزستان، ۳۷ کیلومتر با این شهر تاریخی فاصله دارد. دشت سوسن در فصل بهار گردشگران بسیاری را از جای جای ایران به سمت خود می کشاند. دشت سوسن ایذه، یک دشت کاملا سبز است که با شقایق قرمز تزئین شده و رود پر جنب و جوش کارون را از دل خود گذرانده است. اهالی ایذه خونگرم و مهمان نواز بوده و لذت سفر شما را دوچندان می کنند. در اطراف و در دل این دشت زیبا و حاصلخیز روستاهای بسیاری وجود دارند که مردمانشان به لطف حاصلخیزی این دشت زیبا به کشت و باغداری پرداخته اند.

نمایی دیدنی از دشت سوسن در بهار

دشت سوسن در عید و بهار

نقشه دشت سوسن ایذه

نقشه دشت سوسن

نقشه دشت سوسن

تفریحات جذاب دشت سوسن در ایذه

  • در دل دشت سوسن به طبیعت گردی بپردازید
  • از رودخانه بگذرید و بازدید از ده ثریا در آن سوی رود را از دست ندهید
  • به پیاده روی و پیمایش دره‌ ای سرسبز و پر آب، از روستا تا آبشار شیوند بروید
  • خود را برای یک قایق سواری هیجانی در طول دریاچه سد کارون آماده کنید
  • به و کوه پیمایی در اطراف تالاب میانگران بروید
  • بازدید از شگفت انگیزترین آثار تمدن ایلامی و ماد مثل، خونگ اژدر، قلعه کژدم، اشکفت سلمان، شیرهای سنگی کولفرحو را فراموش نکنید

نحوه رفتن به شهر ایذه در خوزستان

برای رفتن به ایذه و بازدید از طبیعت زیبای دشت سوسن ایذه خوزستان در این شهر، بعد از گذر از جاده خروجی ایذه به طرف شمال و رد کردن پیان، به دو راهی خواهید رسید که سمت راست آن به سمت دشت سوسن می رود. برای بازدید از منطقه گلزار و بارگاه امام زاده سلطان ایران در جوار دریاچه سد شهید عباسپور باید آن دوراهی را به سمت راست بروید.برای رفتن به طرف دشت سوسن ایذه، با گذر از روستای کشگلی یا کفش گلی و طی کردن مسافتی ۵ کیلومتری به یک دو راهی دیگر خواهید رسید که هر کدام از آن ها شما را به یک سمت دشت سوسن می رساند. برای رفتن به شمالی ترین قسمت دشت سوسن و انتهای دشت و تنگه ای که رود کارون در آن سرچشمه می گیرد، در دوراهی به سمت چپ و به روستای ده شیخ بروید و از قایق برای عبور از رودخانه استفاده کنید.در سمت راست این دوراهی و دشت سوسن باید از پل روی کارون گذر کرده و بخش شرقی را نیز کاملا دور بزنید تا به محدوده شمالی سوسن برسید. جاده سمت راست تا روستای ده کهنه کاملا آسفالت و از ده کهنه تا ثریا (روستای مقابل ده شیخ در آن طرف کارون) جاده خاکی و تقریبا خوب است. به علت عدم وجود پل در قسمت شمالی دشت سوسن ایذه، روستاییان به اجبار باید دشت را کامل دور بزنند.

دشت سوسن در عید

عکس دشت سوسن ایذه

اقامتگاه دشت سوسن

جهت اقامت در دشت سوسن در ایذه خوزستان می توانید از یک کمپینگ عالی استفاده کنید. البته باید در نظر داشته باشید کلیه لوازم کمپینگ را با خود به همراه ببرید تا نهایت لذت از سفرتان را ببرید.

می دونستین ایران عزیزمون چقدر جاهای زیبا و شگفت انگیز داره؟ برای آشنایی باهاشون با ما همراه باشید

مرداب هسل، جاذبه ای شگفت انگیز در جاده چالوس
صومعه سرا، شهر ابریشمی و ابریشم
دریاچه شورمست تجربه بهترین ماهیگیری در طبیعت سوادکوه

سوالات متداول دشت سوسن

برای رفتن به دشت سوسن ایذه چه وسایلی را باید برداریم؟
در سفر به دشت سوسن ایذه استان خوزستان هم در صورتی که شخصی به آنجا سفر می کنید و هم زمانی که با تور داخلی برای بازدید از این جاذبه اقدام می نمائید، باید چادر، کیسه خواب، زیرانداز کیسه خواب، لباس گرم، کفش مناسب پیاده روی، بارانی، آب و لیوان شخصی، قاشق و چنگال، بشقاب و چاقو، دارو و برخب لوازم شخصی دیگر را به همراه داشته باشید.

دشت سوسن در کدام استان است؟
دشت سوسن ایذه در استان خوزستان واقع شده است.

آب و هوای دشت سوسن خوزستان چگونه است؟
آب و هوای دشت سوسن با آب و هوای شهر ایذه تقریبا یکی می باشد. بهتر است برای بیشتر لذت بردن از سفر به دشت سوسن در فصل بهار به آنجا بروید. البته دیدن دشت سوسن در زمستان نیز خالی از لطف نیست.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt