دریاچه ارواح، شنیدن صدای شیطانی یا دیدن حیوانات وحشی

دریاچه ارواح، شنیدن صدای شیطانی یا دیدن حیوانات وحشی

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 تیر ، 1400

دریاچه ارواح نوشهر مازندران|سفرنامه+عکس و علت نامگذاری

دریاچه ارواح شیطانی در نوشهر قرار دارد. همراه ما باشید برای تماشای عکس، حیوانات و صداهای عجیبی که هرکسی را مشتاق به تماشای آنجا می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

دریاچه ارواح نوشهر مازندران|سفرنامه+عکس و علت نامگذاری

شما نیز اینکه دریاچه ارواح در کدام استان است؟ ممکن است به ذهنتان آمده باشد. در دل یکی از بکرترین نقاط شمال ایران، دریاچه ای مرموز و در عین حال زیبا و جذاب قرار گرفته که شاید شما اگر آنجا حاضر شوید به شباهت نام با مکان این دریاچه پی ببرید. این مکان دریاچه ارواح نوشهر نام دارد. با شنیدن این نام تمام ذهن ما به این سمت می رود که چرا اهالی این منطقه آن را دریاچه ی ارواح نام داده اند؟ آیا این دریاچه واقعا جایگاه ارواح است؟ برای آگاهی از تمام سوالاتی که تا به اینجا در ذهنتان پیش آمده، با الفبای سفر به عنوان مچری مستقیم تورهای داخلی همراه باشید. 

 عکس دریاچه ارواح

عکس دریاچه ارواح در نوشهر

سفرنامه دریاچه ارواح در نوشهر

در یکی از بهترین شهرهای شمالی کشور به نام نوشهر و در بکرترین نقطه ی این شهرستان، در دل درختان سر به فلک کشیده جنگل های سرسبز شمال، زیباترین و عجیب ترین دریاچه ی ایران، دریاچه ی ممرز یا ملا کلا که نام این منطقه که در آن قرار گرفته نیز می باشد، قرار گرفته است. اما مردم این منطقه آن را دریاچه ارواح نامیده اند. طول دریاچه ارواح ۷۰ متر و عرض آن به ۳۰۰ متر هم می رسد. این دریاچه از زیبا ترین دریاچه هایی است که در طول عمرتان از آن بازدید می کنید. دریاچه ارواح ظاهری بسیار مرموز دارد و به حدی متفاوت است که شایسته گرفتن این لقب شده و به عنوان یکی از میراث ملی طبیعی در فهرست ملی ثبت شده است. این دریاچه به شکلی ایجاد شده که در نگاه اول فکر می کنید درختانی با رشد برعکس و به گونه ای که ریشه هایشان به سمت بیرون در آمده، دارد. آب دریاچه ارواح بسیار تمیز و زلال می باشد و این مسئله باعث شده تا انعکاس درختان داخل دریاچه روی آب، زیبایی های آن را دوچندان کند. آیا تا به حال اسم درختان مرده را شنیده اید؟ درختان مرده، بازماندگانی از تنه درخت هایی هستند که در وسط دریاچه قرار گرفته و به درختان مرده شهرت پیدا کرده اند و یکی از عواملی شده اند که بر شگفتی این فضا می افزاید. یک نکته دیگر اینکه برخی ها بر این باورند که صدای دریاچه ارواح، صدایی خوفناک است! اما در دریاچه ارواح صدای پرندگان و طبیعت به گوش میرسد و باعث آرامش گردشگران می شود.

دریاچه ارواح بوشهر

نوشهر دریاچه ارواح شیطانی

جنگل دریاچه ارواح

جنگل عجیبی که دریاچه را در دل خود جای داده، در زیبایی و شگفتی آن تاثیر بسیاری گذاشته است. درختان انبوه و سر به فلک کشیده  این جنگل، هر کدام زیبایی منحصر بفرد خود را دارند. در زمان بازدید از دریاچه ارواح دو حس آرامش و ترس را در کنار هم تجربه می کنید. در نظر داشته باشید، هیچگاه در فصل پاییز و زمستان هوس دیدن این دریاچه را نکنید، چرا که به دلیل نا مناسب بودن مسیر دسترسی به دریاچه ارواح در این فصل، باید بسیار هوشیارانه و با احتیاط کامل آن را طی کنید. البته هنگام قدم زدن در آن جا مراقب حیوانات دریاچه ارواح باشید، چراکه این منطقه دارای گونه هایی از حیوانات می باشد.   

دیگر نقاط ترسناک ایران را بشناسید

از عجایب ترسناک در ایران چه می دانید؟

کلبه وحشت انزلی و رمز و رازهای آن

علت نامگذاری دریاچه ارواح

اول از همه این را بدانید که اهالی این منطقه به علت وهم انگیز بودن این دریاچه همچنان آن را محل استقرار ارواح می دانند. فضای بکر و ساکت دریاچه ی ارواح به همراه صدای حیوانات وحشی و حشرات دیگر در اکثر روزهای سال و همچنین مه غلیظ این منطقه فضای عجیبی را در کنار رودخانه به وجود آورده اند و باعث این نام گذاری برای دریاچه ارواح شده اند.

 دریاچه ارواح در کدام استان است؟

عکس دریاچه ارواح

برای رفتن به دریاچه ارواح چه چیز هایی نیاز داریم

برای رفتن به این دریاچه، ابتدا باید به شهر نوشهر وارد شوید و با ورود به یک جاده ی فرعی در وسط جنگل که تنها با استفاده از خودروهای آفرود می توان آن را طی کرد، به دریاچه ی ممرز یا همان دریاچه ی ارواح می رسید. به یاد داشته باشید تمامی وسایل مورد نیاز برای یک کمپ عالی در دل جنگل و در کنار بهترین دریاچه ایران را با خود بردارید. البته در نواحی اطراف دریاچه ارواح به دو صورت می توانید بهترین اقامت  را داشته باشید. یکی از آن ها خانه های محلی، هتل ها و مهمانسراها هستند و دومی برپایی کمپی بی نظیر در جنگل های اطراف این دریاچه می باشد.

نحوه رسیدن به دریاچه ارواح

برای رفتن به دریاچه ی ارواح در نوشهر مازندران، باید از مسیر نور به نوشهر رفته و در کیلومتر ۱۲ آن، بعد از رد شدن از جاده ی ونوش، وارد جاده ی فرعی روستای چلندر و صلاح الدین کلای سفلی شوید.
بعد از آن با عبور از روستا، به محیط بانی منطقه می رسید که در آن جا باید حتما برای ورود به منطقه با  مقامات محلی هماهنگ کرده و اقدامات اداری لازم را پشت سر بگذارید. بعد از عبور از محیط بانی، جاده ی شمالی را به طول ۱۰ کیلومتر ادامه داده تا به تابلوی دشت و بند ممرز برسید، سپس وارد جاده ی فرعی شوید. این جاده شما را به دریاجه ی زیبای ارواح می رساند. سفر در این جاده فرعی برای رسیدن به دریاچه ارواح، ممکن است شما را با حیوانات وحشی روبرو کند. پس حتما با خودروهای کمکی به این دریاچه سفر کنید.

سوالات متداورل در مورد دریاچه ارواح

دریاچه ارواح شیطانی کجاست؟

برای رفتن به دریاچه ی ارواح در نوشهر مازندران، باید از مسیر نور به نوشهر رفته و در کیلومتر ۱۲ آن، بعد از رد شدن از جاده ی ونوش، وارد جاده ی فرعی روستای چلندر و صلاح الدین کلای سفلی شوید.
بعد از آن با عبور از روستا، به محیط بانی منطقه می رسید که در آن جا باید حتما برای ورود به منطقه با  مقامات محلی هماهنگ کرده و اقدامات اداری لازم را پشت سر بگذارید. بعد از عبور از محیط بانی، جاده ی شمالی را به طول ۱۰ کیلومتر ادامه داده تا به تابلوی دشت و بند ممرز برسید، سپس وارد جاده ی فرعی شوید.

دریاچه ارواح در کدام استان است؟

دریاچه ارواح در شهرستان نوشهر، استان مازندران واقع شده است.

علت نامگذاری دریاچه ارواح چیست؟

این دریاچه بخاطر نوع و شکل درختانش به این نام معروف شده. درختان درون دریاچه ارواح به گونه ای رشد کرده اند که انگار سر آن ها در آب و ریشه شان روبه بالا می باشد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt