از عجایب ترسناک در ایران چه می دانید؟

از عجایب ترسناک در ایران چه می دانید؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 خرداد ، 1400

از عجایب ترسناک در ایران چه می دانید؟

در بسیاری از کشورهای دنیا مکانهای عجیب و ترسناک وجود دارد که تعجب و وحشت همه را بر می انگیزد. کشورمان ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. همراه با الفبای سفر با جاهای ترسناک ایران آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در بسیاری از کشورهای دنیا مکانهای عجیب و ترسناک وجود دارد که تعجب و وحشت همه را بر می انگیزد. کشورمان ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست. همراه با الفبای سفر با جاهای ترسناک ایران آشنا شوید.

جسد مومیایی در ارگ بم

ارگ بم سازی کهن و ارزشمند است که در کرمان قرار دارد. مطلب ترسناکی که در مورد این ارگ قدیمی می توان گفت این است که در سالهای قبل یک باستان شناس در حین کاوش در محوطه ی تاریخی این ارگ، جسد مومیایی چندین کودک را در بین دیوارهای آن کشف کرد که بسیار مرموز و ترسناک هستند. این قسمت با نام گورستان کودکان ارگ بم نیز شهرت دارد که یکی از عجایب ترسناک جهان و ایران نیز به شمار می رود.

اجساد مومیای در ارگ بم-الفبای سفر

ارگ بم گورستان کودکان

گورستان جن ها در سیستان و بلوچستان

از دیگر عجایب ایران قبرستان جن ها است که در روستای تیس قرار دارد. این روستا با قدمتی 20 هزار ساله در شرقی ترین نقطه ی جنوب ایران قرار دارد. مردم محلی این منطقه گفته اند که در این منطقه اجنه زندگی می کردند و قبرهای سنگی بزرگ به این جن ها تعلق دارند. شکل سنگ قبرهای این گورستان بسیار بزرگ و عجیب است و طبق اعتقاد محلی ها بعید است که در این گورها انسان دفن شده باشد.

سیستان و بلوچستان و گورستان جنها-الفبای سفر

قبرستان جن ها در سیستان و بلوچستان

غار قاتل در کرمانشاه

در کرمانشاه غاری به نام غار پرآو یا پر آب وجود دارد که به غار قاتل شهرت دارد. در این غار قاتل۷۵۰ متری، ۲۶ حلقه چاه وجود دارد. مورد خوف آور در مورد غار این است که تا به امروز چند غار نورد ایرانی که وارد این مکان شدند ناپدید شده و حتی جسدشان نیز پیدا نشده است. دمای این غار به دلیل ذوب شدن یخ های زیر زمینی و وارد شدن آب به غار بین 1 تا 3 درجه است. این غار قاتل جزو صعب العبورترین غارهای جهان محسوب می شود.

غار قاتل در کرمانشاه-الفبای سفر

غار پرآو، غار قاتل کرمانشاه

تالاب ارواح، دریاچه ممرز در نوشهر

دریاچه ارواح یا دریاچه ممرز در ملاکلا نوشهر مازندران و در وسط جنگل قرار دارد که به تالاب ارواح شهرت دارد. درخت های کهنسالی در وسط این دریاچه وجود دارد که با وجود بارش باران و قرار گیری ذر داخل آب خشک شده اند. به همین علت نام این دریاچه را تالاب ارواح نامیدند. 

تالاب ارواح نوشهر-الفبای سفر

تالاب ارواح مازندران

مثلث برمودای ایران در سمنان

مثلث برمودا ایران، منطقه ای کویری با تپه های فراوان است که در جنوب استان سمنان قرار دارد و یکی از عجایب ایران می باشد. نکته وحشتناک در مورد این کویر این است که افرادی که وارد این کویر شدن هیچ گاه باز نگشته اند!محلی ها و بومیان این منطقه بر این باوراند که این کویر نفرین شده و محل زندگی ارواح است، به همین علت تمام افرادی که به این منطقه می روند ناپدید می شوند. حتی شترها زمانی که وارد این منطقه می شوند حرکتی نمی کنند و جلو نمی روند!

 کشف حقایق و رازهایی از مثلث برمودا را با کلیک بر روی لینک درج شده بخوانید.

مثلث برمودای ایران-الفبای سفر

کویر ریگ جن یا مثلث برمودای ایران

کوه آتش خوزستان

در استان خوزستان و در جنوب ایران کوهی وجود دارد که معروف به تشکوه یا کوه آتش می باشد. این کوه و حتی تپه های که اطراف آن وجود دارد همیشه به صورت 24 ساعته شعله ور هستند! روی سطح این تپه ها حفره هایی است که از داخل آن ها شعله های آتش بیرون می آید. این کوه جزو میراث ملی ایران بوده و زمین شناسان علت اصلی شعله ور بودن این کوه را وجود گوگرد و گاز طبیعی در داخل زمین آن منطقه می دانند.

کوه آتش خوزستان-الفبای سفر

تشکوه، کوهی که همیشه می سوزد

جنگل جیغ در روستای طرقبه مشهد

نزدیک سربرج یکی از روستاهای طرقبه مشهد، جنگلی وجود دارد که زمانی که هوا تاریک می شود صدای جیغ از آن شنیده می شود.ساکنان این منطقه می گویند این صدای جیغ از ملخ هایی است که در لابه لای درختان زندگی می کنند. برخی دیگر می گویند این صدای اسرار آمیز و ترسناک از پیچیدن هوا میان درختان جنگل به وجود می آید .

اما چیزی که باعث ترسناک بودن جنگل سربرج می شود این است که آب رودخانه ی این جنگل که داخل دره ای قرار دارد در یک فصل از سال همیشه خشک می شد، اما از وقتی که صدای ترسناک جیغ شروع شد دیگر آب رودخانه خشک نشده و در کل طول سال جاری است!

جنگل جیغ مشهد-الفبای سفر

وحشت در جنگل جیغ (سربرج) مشهد

دوست دارید به جز ایران با 5 نمونه از عجایب جهان که شما را حیرت زده می کند، آشنا شوید؟ پس بر روی لینک درج شده کلیک نمایید.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt