5 نمونه از عجایب جهان که شما را حیرت زده می کند

5 نمونه از عجایب جهان که شما را حیرت زده می کند

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 اردیبهشت ، 1400

5 نمونه از عجایب جهان که شما را حیرت زده می کند

همراه با الفبای سفر با چند نمونه از عجایب جهان آشنا خواهید شد که شما را شگفت زده خواهد کرد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

همراه با الفبای سفر با چند نمونه از عجایب جهان آشنا خواهید شد که شما را شگفت زده خواهد کرد.

1.برج یخی کوه اربس Mount Erebus

کوه اربس Mount Erebus که در جزیره راس در شرق جنوبگان قرار دارد، یکی از جنوبی ترین آتش فشانهای فعال کره زمین است که حدود 4 کیلومتر از سطح زمین فاصله دارد. علت شهرت کوه اربس (قطب جنوب) در میان مجموع کوه های آتش فشانی، وجود دریاچه گدازه های مذاب است که در دهانه آتشفشانی قله قرار دارد.از ترکها و شکافهای صخره های آتشفشانی، بخار داغ آتشفشانی خارج می شود که شکل پیچیده ای از غارهای یخی در اطراف کوه به وجود آورده است.

برج یخی کوه اربس-الفبای سفر

2.آبفشان فلای Fly Geyser

 آب فشان فلای Fly Geyser در شهرستان واشو در ایالت نوادای آمریکا در یک زمین شخصی قرار دارد و پدیده نادری است که بر اساس فعالیت های انسانی به وجود آمده است.در مورد چگونگی تشکیل آب فشان فلای نوادا باید گفت که صاحبان زمین برای حاصلخیز کردن زمین بیابانی در جستجوی آب بودند و در این محل مشغول به حفر چاه با مته بودند که به صورت اتفاقی این آب‌ فشان سربرآورد که به مرور زمان با رسوب املاح به شکل کنونی درآمده است.

آبشار فلای-الفبای سفر

دیگر عجایب جهان را بشناسید

مثلث برمودا، کشف حقایق و رازهایی از مثلث برمودا

از عجایب ترسناک در ایران چه می دانید؟

3.صخره های کاشا کاتووه تنت 

کاشا کاتووه تنت, واقع در نیومکزیکو، محلی است که در طی شش میلیون سال از گدازه های آتشفشانی صخره های قلمی فرسایش یافته ای تشکیل شده اند.این صخره های تشکیل شده از نظر ظاهری مشابه یکدیگرند ولی دارای ارتفاع های متفاوتی هستند. اختلاف ارتفاع بین صخره های اعجاب انگیز کاشا کاتووه تنت حدود چند فوت تا 90 فوت می باشد.

صخره های کاشا کاتووه تنت، الفبای سفر

4.شیلین جنگل سنگی چین Shilin

شیلین Shilin یا جنگل سنگی در جنوب غربی چین در استان یوننان قرار دارد. در منطقه ای به مساحت 350 کیلومتر مربع، صخره ها و سنگهایی وجود دارد که مانند درختان سر به فلک کشیده هستند. این صخره ها از جنس کراست هستند و 270 میلیون سال قبل تشکیل شده اند.

نکته جالب در مورد این صخره ها این است که در میان این صخره ها، اشکال مختلفی مانند حیوانات، پرندگان، گیاهان و حتی چهره های انسانی را می توان دید. این صخره ها دارای ویژگیهای مختلفی هستند، برخی از این صخره ها زیبا و تعدادی از آنها ناهموار هستند. در هنگام سفر با تور ارزان قیمت چین از این پدیده طبیعی جالب و عجیب می توانید دیدن کنید.

جنگل سنگی چین-الفبای سفر

5.جنگل سنگی ماداگاسکار 

جنگل سنگی یا جنگل سینجی (Tsingy) حدود 725 کیلومتر مربع مساحت دارد و در غرب ماداگاسکار و در پارک ملی بماهارا قرار دارد. این جنگل کهن عجیب در سال 1990 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.در این جنگل هزاران صخره های آهی نوک تیز وجود دارد که چهره منحصر به فردی به این جنگل بخشیده اند. غارهای کوچک و بزرگ، رودخانه های پر تلاطم و انواع حیوانات مختلف در این محل به چشم می خورند.

جنگل سنگی ماداگاسکار-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt