تفریحات  منحصر به فرد در ترکیه تجربه کنید

تفریحات منحصر به فرد در ترکیه تجربه کنید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 دی ، 1401

تفریحات منحصر به فرد در ترکیه تجربه کنید

ترکیه با تمامی مراکز دیدنی و مکانهای گردشگری مختلف و آثار تاریخی، جاذبه های متفاوتی دارد تا افراد ماجراجو کارهای منحصر به فرد را تجربه کنند. با الفبای سفر با این تفریحات آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ترکیه با تمامی مراکز دیدنی و مکانهای گردشگری مختلف و آثار تاریخی، جاذبه های متفاوتی دارد تا افراد ماجراجو کارهای منحصر به فرد را تجربه کنند. با الفبای سفر با این تفریحات آشنا شوید.

در کاپادوکیا، صخره نوردی را تجربه کنید

فعالیت پر هیجان که بیشتر به عنوان صخره نوردی شناخته می شود، ورزش بسیار جذابی است. ورزشی که از صخره های مرتفع با استفاده از طناب بالا می روید. این فعالیت جسورانه را می توانید در منطقه تاریخی به نام کاپادوکیا Cappadocia که در ناحیه‌ی آناتولی مرکزی در ترکیه قرار دارد انجام دهید و از مقبره رومی که داخل قلعه قرون وسطی قرار دارد نیز بازدید کنید. زمانی که تور گردشگری مارماریس را تهیه می کنید می توانید به این منطقه زیبا نیز سفر کنید و لذت ببرید.
این تجربه با بالا رفتن و صعود کردن از پله ها و عبور از تونلها آغاز می شود. زمانی که به دور خود طناب پیچیده اید و به قله صعود می کنید، بی شک یکی از دلهره آورترین و سرگرم کننده ترین تفریحات در ترکیه را تجربه می کنید.

کاپادوکیا، ترکیه-الفبای سفر

 با پرواز پاراگلایدر در مرداب آبی هیجان زده شوید

مرداب آبی Blue Lagoon، منطقه ساحلی است که در اولودنیز Oludeniz در جنوب بندر فتحیه ترکیه قرار دارد و یکی از محبوب ترین سواحل جهان است. پرواز پاراگلایدر در مرداب آبی یک تفریح نفس گیر و پرهیجان است، محلی که با زیباییهای اطراف خود شما را جادو می کند.
 پرواز پاراگلایدر می تواند یک سرگرمی عالی برای داشتن روزی متفاوت و خاطره بر انگیز باشد. اگر به آنتالیا با تور ارزان قیمت آنتالیا سفر کردید، سفر به این محل اسرار آمیز را نیز جزو برنامه های خود قرار دهید.

مرداب آبی-الفبای سفر

در تونل های دوران امپراطوری بیزانس قدم بزنید

استانبول شهری با تمامی ویژگیهای شگفت انگیز است. یکی از کارهای جذاب و به یاد ماندنی که می توانید در تور لحظه آخری استانبول انجام دهید، پیاده روی در تونلهای عصر امپراتوری رم باستان است، جایی که می توانید با قدم زدن، تاریخ دوران بیزانس در استانبول را لمس کنید.

تونلهای باستانی ترکیه-الفبای سفر

غذاهای متفاوت ترکی را امتحان کنید

غذاهای خوشمزه ترکی فقط در کباب ترکی، قهوه و یا باقلوا خلاصه نمی شود، بلکه شما می توانید غذاهای جدید و لذیذ را در ترکیه کشف کنید و لذت ببرید. طیف وسیعی از انواع غذاها در ترکیه وجود دارد مانند کارنیاک Karniyarik بادمجان شکم پر کبابی که از گوشت و ذرت پر شده و یا دلمه های کشور ترکیه که می توانید آنها را میل کنید و لذت ببرید.نوشیدنی های ترکی را نیز از دست ندهید، علاوه بر این غذاهای دیگر ترکی را نیز می توانید امتحان کنید.

کارنیاک غذای ترکی-الفبای سفر

اسکی کنید و تفریح متفاوت انجام دهید

 در حالی که کشور ترکیه با سواحل زیبا و آثار تاریخی شناخته شده است، ولی در حال سرمایه گذاری بر روی ورزش اسکی است، ورزشی که سرگرمی مورد علاقه مردم این کشور است. در حال حاضر کوه پایه های کوه ارجیس Erciyes واقع در قیصریه ترکیه، یکی از مکانهای گردشگری محبوب برای اسکی و اسنوبرد است که برای انجام این ورزش پر شور شما نیز می توانید به این محل بروید.

کوه ارجیس، ترکیه-الفبای سفر

در رشته کوه های کاچکار کمپ بزنید

کوه کاچکار Kackar از مناطق کمتر شناخته شده ترکیه است که در شرق این کشور و بالای دریای سیاه قرار دارد. مناظر اطراف این کوه بسیار سر سبز و زیبا است و اطراف آن جلگه های کوچک و بزرگ وجود دارد. می توانید در این محل زیبا کمپ بزنید و در آب و هوای بی نظیر این منطقه نفس بکشید و شبی را در آنجا به صبح برسانید. زمانی که در این منطقه هستید، بازدید از این دو محل را از دست ندهید.

اول آنکه حتما از دریاچه اورون Uzungol دیدن کنید، دوم آنکه سری به هتل های زیبای چوبی که در فلات ایدر قرار دارند بزنید. هتل هایی که با چوب های جنگلی اطراف این منطقه ساخته شده اند و توجه توریستهای زیادی را به خود جلب کرده اند. 

کوه کاچکار، ترکیه-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt