اطلاعاتی جذاب و جالب درباره کشور ترکیه

اطلاعاتی جذاب و جالب درباره کشور ترکیه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 دی ، 1401

اطلاعاتی جذاب و جالب درباره کشور ترکیه

علاوه بر جاهای دیدنی بسیاری از شهرهای ترکیه و مکانهای تاریخی، مراکز خرید و سواحل دیدنی... جذابیتها و نکات جالب دیگر در این کشور وجود دارد که الفبای سفر آنها را برای شما شرح می دهد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

علاوه بر جاهای دیدنی بسیاری از شهرهای ترکیه و مکانهای تاریخی، مراکز خرید و سواحل دیدنی... جذابیتها و نکات جالب دیگر در این کشور وجود دارد که الفبای سفر آنها را برای شما شرح می دهد.

تاریخچه قهوه های مشهور و خوش طعم ترکی

قهوه های ترکی که به دلیل عطر و طعم و نحو سرو شهرت جهانی دارند، چه تاریخچه ای دارد؟ در مورد تاریخچه قهوه در ترکیه باید گفت که قهوه اولین بار در سال 1555 میلادی، توسط دو بازرگان سوریه ای به استانبول آورده شد و تا اواسط قرن هفدهم، برای پذیرایی میهمانان در مراسم و جشن های عثمانیان سرو می شد که دارای اهمیت زیادی بود. 

برای پادشاهان این قهوه ها به شکل خاصی توسط افردی آن را تهیه می کرند سرو می شد، همچنین در مراسمهای ازدواج نیز نقش مهمی داشت تا جایی که زنان دربار در مورد نحوه تهیه آن آموزش می دیدند و در مراسمهای خواستگاری با نحو دم کردن و سرو قهوه سنجیده می شدند. شاید برای شما مسافران تور آنتالیا که به این شهر سفر می کنید جالب باشد که بدانید امروزه نیز در مراسمهای خواستگاری، قهوه توسط عروس برای میهمانان سرو می شود.

قهوه ترک-الفبای سفر


گربه های خیابانی استانبول محبوب و پرطرفدار

گربه های خیابانی استانبول به بخشی از روح این شهر تبدیل شده اند و گاهی در استانبول احساس می کنید که این شهر به گربه ها تعلق دارد و انسانها هستند که شهر آنها را اشغال کرده اند! البته که رابطه دوستانه و خوبی بین مردم این شهر و این موجودات چهار پا وجود دارد که ریشه در فرهنگ و مذهب مردم این مرز و بوم دارد که دوره آن نیز به امپراطوری عثمانیان بر می گردد.

 اگر با تور لحظه آخری استانبول در خیابانهای این شهر قدم زدید، متوجه تعداد زیاد گربه و علاقه مردم و توجه آنها به این حیوان خواهید شد که به چه صورت از گربه های خیابانی مراقبت کرده و به آنها غذا می دهند و پناهگاهای زیادی برای آنها در فصل سرما ساخته اند.

گربه های خیابان استانبول-الفبای سفر

خانه های رنگی رنگی محله بالات با قدمت تاریخی

 در گذشته در محله قدیمی بالات Balat استانبول مردم یونانی ارتدوکس و ارمنیها زندگی می کردند که در آنجا کلیساها و خانه های قدیمی رنگارنگی وجود دارد. جاذبه های توریستی دیدنی در این محل وجود دارد که شامل  Fener Lycee بنایی قلعه شکل با آجرهای قرمز رنگ که نمایی به کل شهر دارد و همچنین کلیسای سنت جورج می باشد.

در این محله شما جوانانی را مشاهده خواهید که در میان این خیابانهای تاریخی داخل مغازه ها مانند قهوه فروشی، سمساری و گالریهای هنری مشغول به کار هستند که این مغازه ها بیشتر در کنار خیابان هایی چون Yıldırım و Vodina قرار دارند.

محله بالات استانبول-الفبای سفر

تاریخچه لباس عثمانیان

با توجه به شدت توسعه و رشد فرهنگی در امپراتوری عثمانی، جای تعجب نیست که عناصر و الگو های خاصی از تاریخ آن دوران تا به امروز الهام بخش هنرمندان و طراحان ترکیه است.در قرن 16 با اوج قدرت امپراتوری عثمانی، صنعت نساجی نیز شاهد رونق زیادی در بافندگی و طراحی پارچه ها شد. مطمئنا، سلطان ها نیز چیزی کمتر از پارچه های گرانقیمت و لوکس با تار وپودی از طلا و نقره بر تن نمی کردند. 

به منظور تامین تقاضای قابل توجه مردم به لباس های گرانبها، کارگاه های ویژه دوخت لباس به وجود آمده که گاهی اوقات حتی سفارشات را به کارگاه های دیگر در شهرهای دیگر می سپاردند. در دوران حکومت سلطان احمد، گسترش فرهنگ غرب به این کشور؛ تاثیر زیادی بر پوشش مردم این کشور گذاشت.

پوشش زنان نیز بسیار پر زرق و برق شد. تا دهه 1850، علاقه زنان به کالاهای اروپایی افزایش پیدا کرد و در طی افزایش سفارشات اجناس اروپایی، اقلامی وارد ترکیه شد که سبک پوشش عثمانیان را به شدت تغییر داد.امروزه نیز اگر به شهرهای مختلف این کشور سفر کنید،  برای تهیه سوغات در تور ارزان مارماریس، می توانید اقلام سنتی و اروپایی را در جای جای این شهر مشاهده کنید.

لباس سلاطین عثمانی-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt