بزرگترین جاذبه های طبیعی دنیا در کجا قرار دارند؟

بزرگترین جاذبه های طبیعی دنیا در کجا قرار دارند؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 اردیبهشت ، 1400

بزرگترین جاذبه های طبیعی دنیا در کجا قرار دارند؟

هر کشوری جاذبه های طبیعی و زیبا خود را دارد که برخی از آنها اسرار آمیز هستند. در میان همه این جاذبه ها، برخی از آنها منحصر به فرد هستند. همراه با الفبای سفر قصد داریم در مورد جاذبه های بزرگ دنیا صحبت کنیم که از دیدن عظمت آنها شگفت زده خواهید شد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

هر کشوری جاذبه های طبیعی و زیبای خود را دارد که برخی از آنها اسرار آمیز هستند. در میان همه این جاذبه ها، برخی از آنها منحصر به فرد هستند.همراه با الفبای سفر قصد داریم در مورد جاذبه های بزرگ دنیا صحبت کنیم که از دیدن عظمت آنها شگفت زده خواهید شد.

پارک ملی ردوود و پارک های ایالتی، آمریکا

در پارک ملی آمریکا  Redwood National Park درختان عظیم الجثه و آسمان خراشی وجود دارند که تعریف دیگری از درخت و پارک جنگلی را بیان کرده اند. این درختان غول پیکر و بلند قامت به غیر از بزرگ و مرتفع بودن زیبایی متفاوتی را در این پارک به وجود آورده اند.

به غیر از این پارک، در چند پارک ایالتی دیگر این کشور این درختان وجود دارند که ارتفاع آنها به بیش از 100 متر می رسد و قطر هر کدام از این درختها نیز حدود 7 متر است. این درختان 45 درصد از درختهای 4 پارک آمریکا را شامل می شوند.

پارک ملی ردوود،امریکا-الفبای سفر

پارک ملی اولورو-کاتا تجوتا، استرالیا 

پارک ملی اولورو-کاتا تجوتا Uluru-Kata Tjuta National Park با قدمتی میلیونی، در شمال غربی قاره استرالیا قرار دارد. در این پارک، صخره بزرگ ماسه ای قرمز رنگ وجود دارد که از دیگر جاذبه های عظیم الجثه به شمار می می رود.در مورد این صخره ماسه ای، داستانها و افسانه های مختلفی بیان شده که به جذاب بودن و خاص بودن آن می افزاید.

پارک ملی اولورو کاتا تجوتا، استرلیا-الفبای سفر

صحرای ساحارا، آفریقا

صحرای ساحارا The Sahara Desert که در قاره آفریقا قرار دارد، سومین صحرای بزرگ دنیا بوده و یکی از بزرگترین جاذبه های طبیعی جهان می باشد. وسعت این صحرای پهناور به اندازه کشور ایالات متحده است که بیشتر قسمت شمالی قاره آفریقا را در بر گرفته است. 

صحرای ساحارا در کشورهای مصر، مراکش، سودان و تونس قرار گرفته  و با قدم زدن در آن فقط با تپه های بزرگ شنی و یا دره مواجه خواهید شد. این صحرا با وسعت زیاد خود مانند مکان جادویی است که اگر به آنجا بروید حس کوچک بودن در دنیا به شما دست خواهد داد. 

صحرای ساحارا،آفریقا-الفبای سفر

مون هیل، چین

 مون هیلر Moon Hill که در جنوب یانگشو چین Yangshuo قرار دارد شکل خاص صخره ای است که نخست یک غار آهکی بوده که در طی گذر زمان فرم آن تغییر کرده و به صورت قوس و منحنی زیبایی تغییر شکل داده است، به طوری که به خاطر این شکل ظاهری  شهرت زیادی پیدا کرد هو به دلیل فرم گرد مانند که مثال ماه است نام آن را مون هیل گذاشتند.می توانید از تپه ها عبور کنید و  در بالای این صخره از نمایی بی نظیر منطقه یانگشو لذت ببرید. 

مون هیل،چین-الفبای سفر

غار هنگ سان دانگ، ویتنام

غار هنگ سان دانگ Hang Son Dong Cave واقع در ویتنام با وجود فضا و محیط خاص و زیبایی حیرت انگیز خود و انتشار عکسهایش در شبکه های اجتماعی به مکانی مشهور تبدیل شد.غار هنگ سان دانگ با ارتفاع بالای ۲۰۰ متر ،عرض ۱۵۰ متری و طول ۵ کیلومتری بزرگترین غار دنیا محسوب می شود.در داخل این غاز، جنگل و رودخانه ای وجود دارد که خود یک محیط طبیعی کامل را به وجود آورده است.

غار هنگ سان دانگ،ویتنام-الفبای سفر

 کوه های آلپ، اروپا

مرتفع ترین و بزرگترین گروه کوهستان در تمام اروپا، آلپ The Alps است. آلپ در بین ۸ کشور اتریش، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لیختن اشتاین، موناکو، اسلوونیا و سوییس کشیده شده است. رشته کوه های آلپ جای فوق العاده ایی برای اسکی بوده و شامل کوه های مونت بلانش و ماترهورن می باشد.با این که این کوهستان جزو بزرگترین جاذبه های طبیعی دنیا بوده و دارای نمای زیبایی است، ولی پر از مناطق و صخره های خطرناک است.

کوه های آلپ،اروپا-الفبای سفر

ساحل ناپال، آمریکا 

احتما نام پارک ساحلی ناپالی Na Pali Coast را قبلا شنیده باشید چون ممکن است سکانسهای از آن را در فیلم سینمایی پارک ژوراسیک تماشا کرده باشید.  ماهیت دراماتیک این مکان جایی است که می توانید تصور کنید دایناسورها در آن در سالهای بسیار دور زندگی کرده و اکنون منقرض شده اند. اما اکنون می توانید در این مکان رویایی بنشینید و محو عظمت منظره پیش روی آن شوید.

ساحل ناپال،آمریکا-الفبای سفر

فلات های نروژی 

یکی از پر پیچ و خم ترین مناطق صخره ای و رودخانه ای که در یونسکو نیز ثبت شده است، فلات های نروژی هستند. این فلاتهای حیرت انگیز نیز جزو بزرگترین جاذبه های طبیعی دنیا بوده که زیبایی و عظمت خیره کننده خود را در معرض نمایش قرار داده اند. 
از مکان های مشهور این منطقه، نایرویجورد، سوگنجورد و گرانجرجورد با آب های لاجوردی رنگ و صخره های رازآلود هستند. برای تماشای این مکان دیدنی یا می توانید کوهپیمایی کنید، یا در رودخانه به  قایق سواری بپردازید.

برای سفر و بازدید از دیگر جاذبه های گردشگری جالب در دنیا، و راههای ارتباطی آژانس توریستی الفبای سفر همراه باشید.

فلات های نروژی-الفبای سفر

   
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt