6 قلعه تاریخی باشکوه دنیا در خارج از اروپا

6 قلعه تاریخی باشکوه دنیا در خارج از اروپا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 12 آذر ، 1402

6 قلعه تاریخی باشکوه دنیا در خارج از اروپا

اروپا ممکن است برای داشتن قلعه های قرون وسطایی معروف باشد، اما این بدان معنا نیست که بقیه دنیا قلعه های زیبا نداشته باشد. از قلعه های باستانی مصر گرفته تا قلعه های کالیفرنیا، همراه با الفبای سفر با دژهای زیبایی دیگر دنیا آشنا شوید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اروپا ممکن است برای داشتن قلعه های قرون وسطایی معروف باشد، اما این بدان معنا نیست که بقیه دنیا قلعه های زیبا نداشته باشد. از قلعه های باستانی اسکندریه در مصر گرفته تا قلعه های قدیمی کالیفرنیا، همراه با الفبای سفر با دژهای زیبایی که در خارج از اروپا قرار دارد آشنا شوید.

1.قلعه کایتبی، مصر Citadel of Qaitbay

قلعه کایتبی Citadel of Qaitbay واقع در در آنسوی دریای مدیترانه، یک قلعه ماسه ای است که در قرن 14 برای حافظت در مقابل حملات امپراطوری عثمانی ساخته شده بود. به غیر از قلعه های مهمی که در اسکندریه قرار دارد، قلعه فانوس اسکندریه lighthouse of Alexandria که جزو عجایب هفتگانه بوده بر اثر زلزله شدید به طور کامل فرو ریخت و اثری از ویرانه های آن نیز باقی نماند.

اگرچه عثمانیان پس از مدت کوتاهی از ساخت این قلعه اسکندریه را تصرف کردند، ولی این قلعه همچنان در جای خود قرار دارد و مانند برجی بلند یکی از ساختمانهای برجسته و مهم در اسکندریه با چشم انداز مشرف به دریای مدیترانه است.

قلعه کایتبی،مصر-الفبای سفر


 2. کاخ بزرگ، تایلند Grand Palace

یکی از جاذبه های دیدنی بانکوک، کاخ بزرگ Grand Palace است که در قلب بانکوک قرار گرفته است با ظاهری پر زرق و برق که برای 150 سال محل اقامت پادشاهان تایلندی بود که در آن زندگی می کردند.معماری پرجلال و شکوه این کاخ سلطنتی از معماری اروپایی الهام گرفته که دارای دیواره های محکم و اتاق های نشمین بزرگ است. معبد بودای زمردین Emerald Buddha یکی از مقدس ترین معابد بودا در تمام تایلند است که در این کاخ قرار دارد. 

مجسمه بودای زمردین 45 متر ارتفاع دارد و دارای سه لباس زرین است که طی مراسم خاص تعویض می شود. از آنجا که هیچکس جز پادشاه تایلند مجاز به لمس کردن این مجسمه بودا نیست، پادشاه این مراسم را سه بار در سال انجام می دهد. در تور ارزان بانکوک این کاخ بزرگ را حتما ببینید.

کاخ بزرگ بانکوک-الفبای سفر

3. قلعه Craigdarroch Castle، بریتیش کلمبیا

قلعه Craigdarroch Castle با چشم اندازی زیبا در قرن 19 ساخته شد. برخی از عمارت ویکتوریایی، قلعه هایی باشکوه و مجلل در آن دوران بوده که توسط سرمایه داران ثروتمند ساخته می شده و محل زندگی آنها بوده است که این قلعه نیز متعلق به Robert Dunsmuir رابرت دانسمیر سرمایه دار و سیاستمدار ثروتمند بوده است.ظاهر این قلعه تاریخی مانند معماری رومانسک Romanesque arches ( معماری ساده و نشان دادن عظمت بنا با دیوارها بزرگ سنگی) است.

قلعه Craigdarroch-الفبای سفر

4. قلعه هیمه جی، ژاپن Himeji Castle

برای بازدید از این قلعه حیرت انگیز در ژاپن باید یک روز کامل وقت بگذارید تا زیبایهای آن را مشاهده کنید. قلعه هیمه جی در شهری به این نام در استان هیوگو قرار دارد. با ظاهری وطراحی بسیار دیدنی و معماری جزییی و دقیق که بر روی تپه با مناظر شگفت انگیز اطرافش قرار دارد.
زمین این قلعه حدود 100 هکتار است و بنای آن دارای طرحی پیچیده و گیج کننده است و به دلیل موقعیت قرار گیری از تمامی نقاط شهر قابل مشاهده است. قلعه هیجی یکی از بهترین مکانها برای مشاهده شکوفه های گیلاس است .

قلعه هیمه جی، ژاپن-الفبای سفر

5. قلعه هرست، کالیفرنیا Hearst Castle

قلعه هرست Hearst Castle در مرکز کالیفرنیا قرار دارد، با دو استخر و باغهایی پر از گل و سقفهایی آنتیک که نماد تجاری آمریکا محسوب شده و از سال 1921 میلادی میزبان ستاره های هالیوودیی و چهره های مهم سیاسی از چارلی چاپلین تا چرچیل بوده است.
برای علاقه مندان به فیلم و روزنامه، نام ویلیام راندولف هرست  William Randolph Hearst احتمالا آشنا باشد. وی روزنامه نگاری شاخص بوده که بزرگترین روزنامه های زنجیره‌ای آمریکا را افتتاح کرده و نقش مهم و برجسته ای در تاریخ روزنامه نگاری آمریکا داشته است. این قلعه نیز محل زندگی او بوده که پس از مرگش به ایالت کالیفرنیا واگذار شده است.

قلعه هرست،کالیفرنیا-الفبای سفر

6. قلعه میسور، هند Mysore castle

شهر میسور هند اغلب به عنوان "شهر قصرها" شناخته شده است، اما برای دیدن بزرگترین آنها باید به سراغ قصر میسور یا قصر آمباویلاس Amba Vilas بروید. این قلعه محبوب ترین جاذبه دیدنی هند بعد از تاج محل است که در تور لحظه آخری هند از آن می توانید بازدید کنید.
معماری قصر میسور ایندو ساراسنیک Indo-Saracenic بوده که ساختمانی 3 طبقه پر از سالن های رنگارنگ و گنبدی مرمرین است. تخت سلطنتی حاکمان میسور که در این قلعه قرار دارد تنها در طول برگزاری جشن های داسارا Dasara نمایش داده می شود و در دیگر زمانهای سال در محل جداگانه نگه داری می شود.


قلعه میسور، هند-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt