از تفریحات رایگان در ایروان چه می دانید؟

از تفریحات رایگان در ایروان چه می دانید؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 آبان ، 1397

از تفریحات رایگان در ایروان چه می دانید؟

اگر با بودجه محدود قصد سفر به کشورهای مختلف را دارید، بهتر است از تفریحات و سرگرمیهای رایگان آن شهر مطلع شویید. الفبای سفر شما را از تفریحات رایگان در ایروان آگاه می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

اگر با بودجه محدود قصد سفر به کشورهای مختلف را دارید، بهتر است از تفریحات و سرگرمیهای رایگان آن شهر مطلع شوید که ممکن است بسیار هیجان انگیز باشد و علاقه مند شوید تا بارها و بارها آن را تکرار کنید. الفبای سفر شما را از تفریحات رایگان در ایروان آگاه می کند.

بازدید از مسجد آبی با معماری ایرانی 

مسجد آبی یا مسجد کبود که در دوره نادر شاه افشار ساخته شده، در مرکز ایروان قرار دارد و تنها مسجد به جای مانده این شهر است که طراحی و معماری ایرانی بنای آن بسیار زیبا و دیدنی است. مسجد آبی ایروان با یک گنبد و یک مناره، توریستهای زیادی را مجذوب خود کرده است.
 در این مسجد تالار بزرگ نمازگزاران، کتابخانه و مدرسه‌ای با ۲۸ حجره وجود دارد. ازمسجد آبی که مسجد پرشین نیز نامیده می شود، هر روز از 10 صبح تا 1 ظهر و از ساعت 3 بعد از ظهر تا 6 عصر می توانید به صورت رایگان بازدید کنید.

مسجد آبی ایروان-الفبای سفر

تماشای آبنمای زیبای میدان جمهوری

از بهار تا پاییز نمایش آبنماهای رقصان و زیبا که در میدان جمهوری قرار دارد را می توانید در سفر تور مسافرتی ایروان تماشا کنید. از ساعت 9 شب توریستها و افراد محلی زیادی نیز به تماشای این آبنمای زیبا می پردازند. این آب نمای های رنگارنگ با پخش موسیقی همراه است که شامل موسیقیهای کلاسیک،جاز، پاپ و راک است و تغییر رنگ آب نیز با موسیقی هماهنگ است.

آبنمای میدان جمهوری ایروان-الفبای سفر

نوشیدن چای با گردشگران دیگر 

یکی از گردهمایی جالبی که در ایروان برگزار می شود، نوشیدن چای با افراد غریبه و توریستها و گپ زدن با آنها است. این گردهمایی جالب گردشگران را تشویق می کند تا همراه با نوشیدن یک فنجان چای در مکانهای عمومی مانند میادین، پارکها و خیابانها، با افراد غریبه مصاحبت کنند و لذت ببرند.

محل، تاریخ و زمان این جلسات در صفحه فیس بوک اعلام می شود؛ بنابراین اگر مایل به پیوستن به این رویداد جالب در تور ارزان ارمنستان هستید، حتما صفحه فیس بوک این گردهمایی را چک کنید.

نوشیدن چای با گردشگران دیگر-الفبای سفر

دیدن موزه نسل کشی ارامنه

 در مورد تاریخچه موزه نسل کشی ارامنه Armenian Genocide Museum-Institute باید گفت که در سال 1915 میلادی، حدود 1.5 میلیون نفر از  ارمنی‌ها توسط ترکان عثمانی قتل‌ و عام  شدند که این موزه به یاد بود از آنها ساخته شده است.این موزه شامل یک ستون سنگی ۴۴ متری با ۱۲ ستون سنگی به صورت دایره ای شکل و کنار هم است.بازدید از موزه نسل کشی ارامنه که در تپه هرازدان قرار دارد برای مسافران تور لحظه آخری ایروان رایگان است.

موزه نسل کشی ارامنه،ایروان-الفبای سفر

ملاقات با هنرمندان در استدیو 45

استدیو هنری ART STUDIO45 یک مکان عمومی برای هنرمندان مستقل است تا هنر و خلاقیت خود را در یک خانه و محیط کوچک در معرض نمایش قرار دهند که این یک فرصت عالی برای دیدار هنرمندان محلی خیابانی، نوازندگان، عکاسان و نقاشان می باشد.

حضور در همه رویدادهای آنها مانند نمایش فیلم، کنسرت و نمایش هنری نیز رایگان است.شما می توانید در این محل، ورکشاپ ،کارگاه و یا نمایشگاه خود را برگزار کنید، همچنین در صورت نیاز می توانید برای یک یا دو شب در این محل اقامت داشته باشید.

ملاقات با هنرمندان در استدیو 45،ایروان-الفبای سفر

نیم ساعت تفریح رایگان در AEON ANTI-CAFE

AEON ANTI-CAFE یک مکان منحصر به فرد در ایروان است که تا نیم ساعت در آنجا کارههای که انجام می دهید رایگان است و اگر مدت زمان بیشتری در این محل هستید باید هزینه بپردازید ولی از خدمات زیاد و جذابی می توانید استفاده می کنید.

تنها چیزی که برای حضور در این محل نیاز دارید یک مدرک شناسایی است که در هنگام ورود به مدیر آنجا نشان می دهید. بعد از آن می توانید به مدت نیم ساعت، نوشیدنی مورد علاقه خود را بنوشید، بازی کامپیوتری انجام دهید، از اینترنت استفاده کنید، با افراد دیگر گفتگو کنید و یا در ورکشاپ، مهارتهای جدید یاد بگیرید.


AEON-ANTI-CAFE تفریحات رایگان،ایروان-الفبای سفر

دوچرخه سواری رایگان دور ایروان 

علاقه مندان به دوچرخه سواری این فرصت را دارند تا دور تا دور ایروان را همراه با مردم محلی دوچرخه سواری کنند. باشگاه ولو Velo Club این تورها را هر هفته به صورت رایگان برگزار می کند. در صفحه فیس بوک این باشگاه همه جزییات تورها را می توانید مشاهده کنید.در این مکان می توانید دوچرخه ای اجاره کنید و از اماکن دیدنی ارمنستان بازدید کنید.

دوچرخه سواری رایگان در باشگاه ولو،ایروان-الفبای سفر

یک جلسه آموزش رایگان یوگا 

علاقه مندان به یادگیری یوگا می توانند در کلاس آموزشی Rainbow Inside You به صورت رایگان شرکت کنند. این کلاسها در دوشنبه ها و جمعه ها در ساعت 7 صبح برگزار می شود و فقط باید توجه داشته باشید که تنها جلسه اول این آموزشگاه رایگان است و در صورت ادامه دادن باید مبلغ ماهیانه آن را پرداخت کنید.

کلاس آموزشی  یوگا رایگاهR-ایروان،الفبای سفر

کوتاه کردن مو در آکادمی Zverev Hairdressing

اگر جرات ریسک برای کوتاه کردن موهای خود بدست هنرجویان تازه کار را دارید می توانید موهای خود را در آکادمی Zverev Hairdressing به صورت رایگان کوتام کنید. البته نگران نباشید چرا که افراد آموزشگر حرفه ای بر کار این افراد نظارت می کنند و اگر هنرجویان مبتدی کاری را به اشتباه انجام دهند، این افراد حرفه ای آن را برطرف خواهند کرد.

کوتاه کردن مو در Zvere -Hairdressing،ایروان-الفبای سفر


ورزش جمعی در پارک بوئنوس آیرس

کشور ارمنستان به منظور ترویج شیوه سالم  زندگی، ورزش و تفریح در فضای باز را ایجاد کرده است. اگر علاقه مند به ورزش جمعی هستید به پارک بوئنوس آیرس Buenos Aires park در روزهای شنبه و یکشنبه بروید. در این مکان، افراد در تمام سنین در تمرینات و جلسات آموزشی به شکل رایگان شرکت می کنند.

ورزش جمعی درپارک بوئنوس آیرس،ایروان-الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt