هزینه های سفر به مشهد

هزینه های سفر به مشهد

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 آذر ، 1402

هزینه های سفر به مشهد

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

هزینه های سفر به مشهد چقدر است؟

مشهد شهری است که به وقت افشاریه پایتخت ایران بوده و امروزه دومین کلانشهر ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. از آنجا که مقبره امام رضا در این شهر قرار دارد هر ساله بیش از 30 میلیون زائر ایرانی و حدود 1 میلیون زائر خارجی از این شهر و حرم امام رضا (ع) بازدید می کنند. از نظر جغرافیایی از شمال به شهرستان کلات از شمال غربی به شهرستان درگز از غرب به شهرستان چناران و نیشابور و از شرق به سرخس و تربت جام منتهی می شود. درباره ریشه نام شهر باید گفت که "مشهد" به معنای محل شهادت است. امام رضا در سال 202 هجری توسط مأمون عباسی کشته شد و در مقبره هارون در سن آباد دفن شد. از آن زمان به بعد شهر سناباد نوغان "مشهد" نامیده می شود و در زمان آن بخصوص در زمان شاه طهماسپ اول گسترده شد. مردم شهر طوس نیز به مشهد مهاجرت کردند. باید گفت که برای اولین بار این شهر توسط محمود غزنوی به عنوان "مشهد" برچسب گذاری شد. امروزه مشهد یکی از شلوغ ترین شهرهای ایران و خاورمیانه از نظر جذب گردشگر است. علاوه بر حرم امام رضا (ع)، مساجد بزرگ، قبور تاریخی، مدارس سنتی و بازار در مشهد وجود دارد که شما را به سفر و بازدید از شهر ترغیب می کند. اما برای سفر به پایتخت فرهنگی ایران چقدر پول باید همراه داشت و چگونه در سفر به مشهد میتوان پس انداز بیشتری کرد؟

تصویری از آرامگاه فردوسی

آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی

ارزانترین زمان سفر به مشهد

به طور متوسط ​​، این ارزان ترین تاریخ ها برای پرواز به MHD و اقامت در یک هتل مشهد خواهد بود:

  • اواسط اردیبهشت تا اواخر خرداد
  • اواسط مهرماه اکتبر تا نزدیک های عید نوروز

ارزانترین زمان مطلق برای تعطیلات در مشهد معمولاً اواسط اردیبهشت است. و افرادی که هزینه سفر به مشهد برای خرج کمتر برایشان خیلی اهمیت دارد می توانند در این بازه زمانی عازم این شهر شوند.

هزینه های سفر با تور مشهد

قیمت تور مشهد براساس نرخ بلیط هواپیما مشهد و قیمت رزرو هتل مشهد متفاوت است. علاوه بر این فاکتورهای دیگری که تاثیر زیادی در قیمت تور مشهد دارند می توان به تعداد روزهای تور و فصلی که قصد سفر به مشهد را دارید با توجه به میزان تقاضا (به عنوان مثال قیمت تور مشهد نوروز با قیمت تور مشهد عادی متفاوت است باتوجه به سفر جمعیت زیادی در سال نو به مشهد مقدس) اشاره کرد.

آرامگاه امام رضا

آرامگاه امام رضا (ع)

هزینه سفر هوایی به مشهد

قیمت بلیط هواپیما نیز باتوجه به فصل و همچنین کلاس پروازی و نوع سیستمی یا چارتری نیز متفاوت می باشد. در حال حاضر قیمت بلیط هواپیما مشهد از 500 هزار تومان به بالاتر فروخته می شود.

هزینه سفر به مشهد با قطار

هزینه‌های سفر به مشهد به‌ صورت زمینی که اکثرا با قطار انجام می‌شود ‌بستگی به هتل، نوع کابین و نوع اتاق موردنظر و البته زمان خرید تور دارد به عنوان مثال برای ۳ شب مبلغی بین 600 تا 1 میلیون تومان می باشد.

هزینه های سفر به کیش

هزینه اقامت در مشهد

از آنجا که مشهد یکی از شلوغ ترین شهرهای ایران است و سالانه گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند، هتل های بسیار خوبی مانند هتل درویشی، هتل هما 1، هتل پردیسان، هتل بین المللی قصر و هتل بین المللی قصر طلایی دارد.هتل اطلس، خانه سبز ، سروش و پارمیدا نیز هتل های خوب اما ارزان قیمت مشهد هستند. اما لازم به ذکر است که قیمت آنها با هتل های سه ستاره یکسان است. اگر قصد دارید که در نزدیکی حرم امام رضا اقامت داشته باشید، گزینه‌های همچون هتل، هتل آپارتمان، خانه مسافر، مهمان‌پذیر، زائرسرا، سوئیت، اتاق و حسینیه را پیش روی خوددارید. طیف هزینه های اقامت در هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و سوئیت‌های مشهد تقریبا شبی ۱۰۰ هزار تا ۲ میلیون تومان می‌باشد و اقامت در مسافرخانه‌ها نیز حدوداً ۳۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تومان است.

هتل لوکس مشهد

هتل قصر طلایی مشهد

هزینه حمل و نقل در مشهد

مسافرین و همچنین ساکنین مشهد برای رفت‌وآمد گزینه‌های متفاوتی پیش روی خوددارند. حمل‌ونقل درون‌شهری مشهد به‌ شکلی است که از هر نقطه می‌توانید خود را به حرم امام رضا (ع) یا دیگر نقاط شناخته شهر برسانید. در مشهد انواع وسایل حمل‌ونقل عمومی همچون مترو، اتوبوس‌های شهری، اتوبوس‌های تندرو و تاکسی‌ها وجود دارند. هزینه مترو در مشهد 1000 تومان است که در دو خط مشغول به فعالیت است. اتوبوس های بی آر تی نیز در مشهد از 500 تا 700 هزینه دارند.

مترو مشهد

حمل و نقل عمومی در مشهد

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt