همه چیز که درباره اینترنت در ترکیه باید بدانید

همه چیز که درباره اینترنت در ترکیه باید بدانید

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 آذر ، 1402

همه چیز که درباره اینترنت در ترکیه باید بدانید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

Wi-Fi و دسترسی به اینترنت در ترکیه

دسترسی به اینترنت، وافای معمولاً رایگان، در سراسر ترکیه معمول است. تقریباً همه هتل ها، خوابگاه ها، خوابگاه ها، آپارتمان های اجاره ای و حتی خانه های درختی دارای Wifi هستند. فقط هتل های لوکس ترکیه هزینه آن را می گیرند.
بسیاری از رستوران ها، کافه ها، بارها، کافه های ساحلی و دفاتر آن را ارائه می دهند. برخی از اتوبوس ها، قطارها و قایق های بین شهری آن را دارند و فرودگاه ها با پرداخت هزینه آن را ارائه می دهند.
منصفانه است که بگوییم حداقل چند ساعت در روز Wifi رایگان در دسترس خواهید داشت. برخی از مسافران این امر را کاملاً برای نیازهای خود کافی می دانند. اتصال و سرعت آن ممکن است متفاوت باشد، اما شما امکان اتصال را خواهید داشت و بهترین قیمت: رایگان!
ممکن است مجبور شوید برای دسترسی به سیستم آنها، از کارمندان هتل یا رستوران خود رمز (Wifi şifre) را بخواهید.

اما برای دسترسی به اینترنت در ترکیه و اطلاعات از هزینه اینترنت در ترکیه روش های دیگری نیز وجود دارد که باهم بررسیش میکنیم.

خرید اینترنت در ترکیه

استفاده از اینترنت خانگی در ترکیه

از رایانه هتل خود استفاده کنید

اکثر هتل ها، مسافرخانه ها، پانسیون ها و هاستل ها همچنین دارای یک کامپیوتر متصل به اینترنت برای استفاده از مهمانانی هستند که خودشان را آورده اند. یا مالک به شما اجازه استفاده از رایانه اداری را می دهد.

نقاط اتصال اینترنت تلفن همراه در ترکیه

شما می توانید یک نقطه اتصال Wifi همراه ترکی اجاره کنید و اتصال خصوصی خود را به اینترنت در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته و هر کجا که هستید داشته باشید. با استفاده از برنامه های موجود در رایانه لوحی یا رایانه لوحی یا تلفن هوشمند خود می توانید تماس صوتی برقرار کنید، ایمیل و پیام های متنی ارسال و دریافت کنید و در وب مرور کنید. شما روزانه هزینه مشخصی را برای WiFi Hotspot تلفن همراه پرداخت می کنید، بنابراین از خطر هزینه های بالای رومینگ تلفن همراه جلوگیری می کنید.

اینترنت در ترکیه

اینترنت رایگان در ترکیه (رستوران های ترکیه)

گزینه های دسترسی به اینترنت همراه در ترکیه

برای اکثر مردم، یک نگرانی عمده در هنگام ورود به ترکیه چگونگی ارتباط با اینترنت است. ما به آن وابسته هستیم و بیشتر زندگی روزمره ما به آن نیاز داریم، خواه این کار برای گپ زدن با دوستان در فیس بوک، آپلود عکس به صورت آنلاین ، استفاده از نقشه یا دسترسی به برنامه های تلفن همراه باشد.

خرید سیم کارت در ترکیه

سنتی ترین روش برای جلوگیری از هزینه های رومینگ ، دریافت سیم کارت کارت پیش پرداخت ترکیه است. در ترکیه ، 3 ارائه دهنده تلفن همراه وجود دارد. Turkcell ، Vodafone و Avea. نرخ آنها معمولاً مشابه است و برنامه ها شامل دسترسی به داده ها ، تماس های صوتی و پیام کوتاه هستند. برای خرید کارت ها کپی گذرنامه شما مورد نیاز است اما اگر قصد دارید بیش از یک ماه در کشور بمانید ، باید تلفن خارجی خود را نیز ثبت کنید و مالیات پرداخت کنید.

سیم کارت ترکی را از کجا دریافت کنید؟

اگر وارد استانبول می شوید، می توانید سیم کارت ترکی خود را در فرودگاه خریداری کنید هم فرودگاه بین المللی استانبول و هم صبیحا فروشگاه هایی را دارند که می توانید در آن جا سیم کارت خریداری نمایید. اگر در فرودگاه مغازه ای پیدا کردید ، اکیداً به شما توصیه می کنیم سیم کارت ترکی خود را در آنجا خریداری کنید، زیرا تقریباً به طور حتم یک متصدی مغازه حضور خواهد داشت که می تواند به زبان انگلیسی به شما کمک کند. این ممکن است همیشه در مکان دیگری از کشور حتی در استراحتگاه های توریستی نیز وجود نداشته باشد. هنوز هم، این دلیلی برای وحشت نیست، شما اولین توریستی نخواهید بود که سیم کارت خریداری می کنید، و ترک ها با وجود مانع زبان در انجام کارها بسیار عالی عمل می کنند. بنابراین ، نگران نباشید ، شما در ترکیه WiFi خواهید داشت!

قیمت اینترنت در ترکیه از طریق سیم کارت ها چقدر است؟

سیم کارت اعتباری وودافن (Vodafone Turkey)

فروشگاه های Vodafone Turkey طبق بررسی فقط 1 کارت سیم کارت اعتباری برای گردشگران می فروشند:
200 لیر (35 دلار): 750 دقیقه - 250 پیام کوتاه و 20 گیگابایت داده.
این سیم کارت اعتباری Vodafone دقیق 30 روز معتبر است و فقط برای استفاده در ترکیه است، نه در بقیه کشورهای اتحادیه اروپا!

سیم کارت وودافن در ترکیه

سیم کارت وودافن ترکیه، ارائه دهنده خدمات اینترنتی 

سیم کارت ترک تلکام (Turk Telekom)

در Turk Telekom آنها سیم کارتهای اعتباری بسیار بیشتری برای گردشگران دارند:

150 لیر (26 دلار): 750 دقیقه و 10 گیگابایت داده.
200 لیر (35 دلار): 750 دقیقه و 25 گیگابایت داده.
و چندین مورد دیگر با بسته های داده بزرگ وجود دارد

سیم کارت ترک سل (Turkcell)

Turkcell از بهترین شبکه تلفن همراه ترکیه است، آنها فقط یک کارت سیم کارت اعتباری ترکیه می فروشند:
149 لیر(26 دلار): 200 دقیقه - 1000 پیام کوتاه و 20 گیگابایت داده.
اعتبار این بسته ها 30 روز است. شارژ اضافی ارزان است:

39 لیر (7 دلار): 6 گیگابایت
49 لیر (9 دلار): 10 GB

MIFI در ترکیه

یک Hotspot موبایل (Mi-Fi ، Pocket Wi-Fi) یا راهنمای دیجیتال اجاره کنید. در همین راستا Rent ‘n Connect یک شرکت مستقر در استانبول است. شعار شرکت آنها "بهترین دوست شما در ترکیه است "است.
آنها دو دستگاه مختلف برای اجاره دارند

1. Wi-Fi 
اتصال اینترنت در عرض چند ثانیه برقرار می شود و با Hotspot موبایل Rent Conn n Connects می توانید حداکثر از 10 دستگاه استفاده کنید. بنابراین اساساً لپ تاپ، تبلت، تلفن هوشمند و کیندل شما می توانند همزمان به اینترنت متصل شوند. اگر با خانواده و دوستانتان سفر می کنید این بسیار عالی است، زیرا یک دستگاه 4G برای همه قابل استفاده است.

2. راهنمای دیجیتال با اینترنت نامحدود
این محصول مشابه دستگاه hotspot است، زیرا از طریق سیم کارت داده 4G به اینترنت متصل می شود، اما علاوه بر این، همراه با یک تبلت 7 اینچی با نرم افزار نصب شده آماده است که می توانید از آن به عنوان راهنما یا نقشه آنلاین و آفلاین استفاده کنید.
اگر تور استانبول خریدید و در این شهر هستید، می توانید از برنامه "Digital Guide" (راهنمای دیجیتال) نیز استفاده کنید. شما نیازی به جستجوی اطلاعات در مورد محل غذا خوردن و جاذبه های محبوب ندارید، زیرا همه اطلاعات در راهنما است.

اینترنت وای فای همراه در ترکیه

اینترنت همراه در ترکیه

رومینگ در ترکیه

این سرویسی است که توسط یک اپراتور تلفن همراه ارائه می شود و مطمئناً دیگر برای اتصال به اینترنت، ارسال پیام کوتاه یا برقراری تماس با خارج از کشور حتماً آن را دارید. برخلاف گزینه های قبلی، این پیشنهاد بیش از اینترنت را پوشش می دهد. این سرویس معمولاً به طور خودکار فعال می شود، اما سایر اپراتورها ترجیح می دهند کاربر آن را فعال کند.

مزیت: فعال سازی و استفاده از آن آسان است.
عیب: قیمت بسیار بالایی دارد. هر مگابایت داده می تواند از 6 تا 12 یورو برای شما هزینه داشته باشد و اگر هر دقیقه یک مگابایت در اینترنت مصرف کنید، با رومینگ باید برای هر دقیقه گشت و گذار تا 12 یورو هزینه کنید.

جهت سفر با تور ترکیه به این سرزمین و کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان الفبای سفر در ارتباط باشید.

سوالات متداول

آیا اینترنت در ترکیه خوب است؟

اگرچه اینترنت بسیار محبوب است و دسترسی به Wi-Fi رایگان عمدتا در ترکیه آسان است ، اما ارتباطات همیشه قابل اعتماد نیستند. داده های رومینگ بسته به ارائه دهنده خانه شما ممکن است گران باشد ، بنابراین دستیابی به دسترسی محلی برای اکثر افراد الزامی است.

چگونه می توانم در ترکیه اینترنت بگیرم؟

وای فای رایگان در همه جا (تقریبا)
دسترسی به اینترنت فای ، معمولاً رایگان ، در سراسر ترکیه معمول است. تقریباً همه هتل ها ، خوابگاه ها ، خوابگاه ها ، آپارتمان های اجاره ای و حتی خانه های درختی دارای Wifi هستند. فقط هتل های لوکس هزینه آن را می گیرند. بسیاری از رستوران ها ، کافه ها ، بارها ، کافه های ساحلی و دفاتر آن را ارائه می دهند.

کدام سیم کارت در ترکیه بهترین است؟

در ترکیه سه اپراتور تلفن همراه وجود دارد: Turkcell ، Vodafone و Türk Telekom. Turkcell بیشترین پوشش و بیشترین مشتری را دارد و بهترین گزینه برای بیشتر بازدیدکنندگان از ترکیه است. Vodafone از نظر پوشش و مشترک در جایگاه دوم قرار دارد

هزینه سیم کارت در ترکیه چقدر است؟

هزینه های اولیه سیم کارت از 35 TRY تا 95 TRY با احتساب بسته های داخل به همراه مالیات متغیر است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt