کار در کشورهای اروپایی و اخذ ویزا

کار در کشورهای اروپایی و اخذ ویزا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 آذر ، 1399

کار در کشورهای اروپایی و اخذ ویزا

کار در کشورهای اروپای و ویزای کاری اروپا در این روزها بسیار داغ شده است. اقامت کاری اروپا از دیگر روش های مهاجرت به اروپا کم هزینه تر و ساده تر است. در این مطلب به بررسی ویزای کاری اروپا می پردازیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

کار در کشورهای اروپای و ویزای کاری اروپا در این روزها بسیار داغ شده است. اقامت کاری اروپا از دیگر روش های مهاجرت به اروپا کم هزینه تر و ساده تر است. اما هر کشور قوانین متفاوتی دارد و ممکن است برخی کشورها بعد از چند سال کار به مهاجرین اقامت دائم ندهند. در این مطلب به بررسی ویزای کاری اروپا 2021 می پردازیم.

شرایط ویزا و کار در کشورهای اروپایی

شرایط ویزا و کار در کشورهای اروپایی

شرایط ویزای کاری اروپا

کشورهای اروپایی به طور قانونی به کارگران و کارمندان خارجی اجازه می دهد تا از طریق درخواست رسمی در اتحادیه اروپا کار کنند. مزیت گرفتن اجازه کار این است که شما مجبور نیستید درخواست مجوز کار و درخواست اقامت را جداگانه دریافت کنید. شما می توانید هر دو را از طریق یک فرآیند یکسان و به طور همزمان با هم دریافت کنید.

چه کسی می تواند برای مجوز کار درخواست کند؟

روش دقیق درخواست ویزای کار بسته به کشور اتحادیه اروپا که می خواهید در آن کار کنید تغییر می کند.

در بعضی کشورها، شما (متقاضی) ممکن است مجبور شوید خودتان درخواست کار را ارائه دهید.

در بعضی دیگر از کشورها کارفرما باید درخواست را از طرف شما ارسال کند. در سایر کشورها نیز شما یا کارفرمای خود می توانید درخواست را ارسال کنید.

به علاوه، برخی از کشورها روش درخواست آنلاین را نیز ارائه می دهند.

اگر می خواهید در کشورهای زیر کار کنید، باید خودتان برای مجوز کار در کشورهای اروپایی اقدام کنید:

  • جمهوری چک
  • استونی
  • فنلاند
  • آلمان
  • مجارستان
  • لوکزامبورگ
  • مالت
  • لهستان
  • رومانی
  • اسلواکی
  • سوئد

اگر می خواهید در کشورهای زیر کار کنید، کارفرما باید خودش برای مجوز کار شما درخواست کند:

  • بلغارستان
  • ایتالیا

اگر می خواهید در کشورهای زیر کار کنید، شما یا کارفرما، هر دو می توانید برای مجوز کار درخواست دهید:

  • اتریش
  • کرواسی
  • قبرس
  • فرانسه
  • لیتوانی
  • هلند
  • کشور پرتغال
  • اسلوونی
  • اسپانیا

یکی از روش های کار در کشورهای اروپایی، گرفتن پیشنهاد کاری است.

یکی از روش های کار در کشورهای اروپایی، گرفتن پیشنهاد کاری است.

بلو کارت اتحادیه اروپا

کارگران یا محققانی که صلاحیت بالایی دارند و می خواهند در اتحادیه اروپا کار کنند، می توانند با استفاده از روش مجوز کاری، درخواست بلو کارت (کارت آبی اروپا) کنند. ببینید آیا واجد شرایط درخواست کارت آبی اتحادیه اروپا هستید یا خیر.

اگر می خواهید در یکی از کشورهایی که نیاز به ارائه درخواست از طرف شماست کار کنید، می توانید این کار را به یکی از روش های زیر انجام دهید:

در کشور خود می توانید برای کارت آبی اتحادیه اروپا در سفارت یا کنسولگری آن کشور اقدام کنید. به عنوان مثال، اگر متقاضی بلو کارت آلمان هستید، می توانید از طریق سفارت / کنسولگری آلمان در کشور خود اقدام کنید.

اگر در حال حاضر در کشورهای اتحادیه اروپا دانشجو یا کارآموز و می خواهید برای کارت آبی اتحادیه اروپا درخواست دهید، می توانید به مراکز مهاجرتی در منطقه محل زندگی خود مراجعه کنید. حتی اگر در حال حاضر به منظور دیگری در اتحادیه اروپا زندگی می کنید، اما اگر شغلی پیدا می کنید که معیارهای کارت آبی اتحادیه اروپا را داشته باشد، می توانید از داخل اتحادیه اروپا درخواست دهید. شما می توانید این گزینه را به صورت آنلاین نیز انجام دهید.

اگر کارفرمای شما متقاضی شماست

اگر کارفرمای شما متقاضی شماست، باید درخواست خود را به مقامات مربوطه در کشور اتحادیه اروپا ارسال کنند. شما باید چندین سند در اختیار آنها قرار دهید که هنگام درخواست ارائه دهند.

پس از پردازش و تأیید درخواست، می توانید وارد اتحادیه اروپا شوید و کار کنید.

مجوز کاری کارگران فصلی

اگر از خودتان درخواست می دهید

کارگران فصلی در اتحادیه اروپا فقط می توانند از خارج از اتحادیه اروپا درخواست دهند. بنابراین، اگر کار فصلی در اتحادیه اروپا پیدا کرده اید و ملزم به درخواست خود هستید، باید این کار را از طریق سفارت / کنسولگری در کشور محل اقامت خود انجام دهید.

اگر کارفرمای شما متقاضی شماست

اگر کارفرمای شما متقاضی شما باشد، آنها درخواست را به مقامات ذیصلاح در کشور اتحادیه اروپا ارسال می کنند و شما باید مدارک مورد نیاز را در اختیار آنها قرار دهید.

مزایای ویزای کار در کشورهای اروپایی

اگر مجوز کاری دریافت کنید، از مزایای زیر برخوردار خواهید شد:
🟢 روش کار آسان تر و سریعتر: لازم نیست ابتدا در چندین مقام درخواست کنید، ابتدا اجازه کار، سپس اجازه اقامت را دریافت می کنید اما هر دو را در یک روش دریافت خواهید کرد.

🟢 حقوق برابر: شما از حقوق رفتار برابر با سایر اتباع کشور اتحادیه اروپا که در آن کار خواهید کرد برخوردار هستید.

🟢 آزادی برای سفر و جابه جایی در قاره اروپا: شما می توانید آزادانه به کشورهای دیگر در منطقه اتحادیه اروپا بروید. (برای کارگران فصلی اعمال نمی شود)

🟢 ویزای پیوست خانواده: شما می توانید برای خانواده خود درخواست دهید و اعضای خانواده خود را بیاورید تا در اتحادیه اروپا به شما بپیوندند. (برای کارگران فصلی اعمال نمی شود)

ویزای کاری بسته به مدت قرارداد کاری شما می تواند یک بار برای هر سال صادر شود. کارگران فصلی فقط می توانند مجوز حداکثر 9 ماهه را در مدت یک سال دریافت کنند.

شرایط کار در کشورهای اروپایی

شرایط کار در کشورهای اروپایی

در بین کشورهای اروپایی می توان گفت آلمان و هلند راحت ترین کشورها برای ویزای کاری اروپا هستند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

ویزای کاری آلمان

به عنوان بخشی از اتحادیه اروپا، آلمان طیف وسیعی از گزینه های خوب برای ویزا را برای هر کسی که دارای مهارت های قوی و دارای تحصیلات خوب است، ارائه می دهد.
بلو کارت اتحادیه اروپا اجازه اقامت و کار را به شهروندان غیر اتحادیه اروپا که دارای تجربه حرفه ای و قرارداد کاری در کشور هستند (با حداقل حقوق 55200 یورو (65 هزار دلار آمریکا) در سال) ارائه می دهد، به شما حقوق برابر با شهروندان می دهد. همچنین می توانید با بلو کارت خود در منطقه شینگن آزادانه جا به جا شوید.
این هزینه برای حداکثر چهار سال با هزینه 110 یورو (130 دلار آمریکا) اعطا می شود و شما حتی مجاز به اقامت در یک کشور غیر اتحادیه اروپا تا 12 ماه بدون باطل شدن اجازه اقامت هستید.
اگر بعد از تحصیلات تکمیلی در آلمان در جستجوی کار هستید، می توانید برای یافتن شغل، مجوز اقامت خود را تا 18 ماه تمدید کنید. در صورت موفقیت، مجاز به اقامت در آلمان هستید.

اگر بعد از تحصیلات به کشور خود برگشته اید اما می خواهید در آلمان به دنبال کار خود بگردید، گزینه دیگر ویزای جاب سیکر است.
جاب سیکر، یک اجازه اقامت بلند مدت است که به شما اجازه می دهد تا شش ماه در آلمان دنبال کار بگردید یک کار نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که تمام ویزاهای آلمان با قیمت فقط 75 یورو (88 دلار آمریکا) ارائه می شوند. بنابراین قرار نیست شما را ورشکست کنند.

ویزای کاری هلند

هلند به خاطر تعادل آرامش بین زندگی و کارش مشهور است و این انعطاف پذیری به ویزاهای کاری آن نیز می رسد.

ویزای اورینتیشن، اجازه اقامت برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا بدون محدودیت، به شما اجازه می دهد پس از پایان دوره تحصیلات تکمیلی خود در هلند بمانید و یک سال کار کنید.

ویزا به هیچ مدرکی برای اعتبار کافی نیاز ندارد و همچنین شامل کار در موقعیت های موقت مانند کارآموزی (با حقوق یا بدون حقوق)، فریلنسری و حتی تاسیس شرکت خودتان است.

از آنجا که هلند نیز عضوی از اتحادیه اروپا است، تا زمانی که شرایط حقوق و دستمزد در هلند داشته باشید (5.4 هزار یورو یا 6.4 دلار آمریکا) امکان درخواست بلو کارت اتحادیه اروپا وجود دارد.


سوالات متداول

✅ دریافت ویزای جاب سیکر یا ویزای جستجوی کار در کدام کشورهای اروپایی امکان پذیر است؟

کشور های آلمان و اتریش ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار صادر می کنند.

✅ هزینه ویزای کاری چقدر است؟

هزینه درخواست ویزای کاری منوط به کشوری است که در آن کار خواهید کرد.

✅ فرآیند دریافت اجازه کار چه مدت طول می کشد؟

درخواست مجوز بسته به پرونده شما و کشور و روشی که از طریق آن درخواست می کنید، ظرف سه ماه پردازش می شود.


درباره ویزا بیشتر بخوانید:

جدیدترین تغییرات در قوانین اخذ ویزای شینگن

فهرست کشورهای پذیرنده ویزای شینگن

بدون ویزا به کدام کشورها سفر کنیم

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt