زندان هالدن نروژ لاکچری ترین زندان دنیا

زندان هالدن نروژ لاکچری ترین زندان دنیا

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 06 خرداد ، 1400

زندان هالدن نروژ | لاکچری ترین زندان دنیا !

در حالی که زندان هالدن در نروژ یک زندان راحت است اما 250 نفر از جنایتکاران نروژ را در خود جای داده است، همچنین یکی از انسانی ترین زندان های جهان است. برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

زندان هالدن نروژ، زندانی با امکانات بالا، مدرن و راحت و شبیه یک هتل 5 ستاره است. این زندان لاکچری عنوانِ انسانی ترین زندان جهان را به دست آورده است. زندان هالدن نروژ زیباترین زندان جهان و بهترین زندان جهان است. در حالی که زندان هالدن فنگسل در کشور نروژ یک زندان راحت است اما 250 نفر از جنایتکاران نروژ را در خود جای داده است، همچنین یکی از انسانی ترین زندان های جهان است. این طرح در پاسخ به مسابقه ای که توسط دولت نروژ آغاز شد به وجود آمد. این زندان با یک الزام اصلی طراحی شده است که باید به توان بخشی و بازپروری و کاهش رفتارهای مجرمانه کمک کند.

محیط زندان هالدن نروژ

محیط زندان هالدن نروژ

این طرح شامل پنجره های عمودی و بلند است که نور ورودی به سلول ها را به حداکثر می رساند و محیط سبز به راحتی از طریق پنجره های بزرگی در مناطق مشترک قابل مشاهده است. معماران اظهار داشتند كه طبیعت به عنوان یك عامل توان بخشی اجتماعی در معماری به طور فعال به کار رفته است. فرصت برای پیروی از تغییرات فصلی به روشن شدن گذشت زمان برای زندانیان كمك می كند.

مبلمان داخلی اگرچه ساده هستند، مدرن و جذاب هستند و به جای میله ها از شیشه های ایمنی استفاده می شود. فضاهای مشترک زندگی و تهیه غذا برای تشویق همکاری بین زندانیان و با توجه به زمان حداکثر مجازات زندان در نروژ (21 سال) برای شبیه سازی حس زندگی عادی و روزمره برای آماده سازی برای آزادی آن ها در نظر گرفته شده است.

فضای مشترک زندان هالدن نروژ

فضای مشترک زندان هالدن نروژ

بهترین زندان دنیا

فرستادن اشخاص به زندان برای قصاص است یا برای بازپروری؟ 20 سال پیش نروژ متوجه شد که جواب این سوال گزینه دوم است و از آن زمان به سختی در تلاش است تا خدمات اصلاحی نروژ (NCS) را تغییر دهد.

از آنجا که چنین تلاش قابل توجهی توسط مدیر جدید خدمات اصلاحی نروژ برای ایجاد چارچوب جدیدی برای اصلاح مجرمان نروژی آغاز شد. تمرکز بر این بود که منابع موجود به سمت یک سرویس اصلاحی هدفمندتر هدایت شود. این اهداف شامل موارد زیر بود:

1. کاهش تکرار جرم توسط مجرمان پس از آزادی

2. ارتقا حرفه ای خدمات اصلاحی نروژ و افسران در هنگام اجرای احکام

3. ایجاد روش های جدید برای نظارت، توان بخشی و کار با زندانیان

4. اجرای تغییرات سازمانی و اداری که به افسران امکان می دهد فعال تر و مستقیم تر با زندانیان کار کنند تا تغییرات معناداری در زندگی آن ها ایجاد شود.

فضای بیرون زندان هالدن نروژ

فضای بیرون زندان هالدن نروژ

ساخت و ساز در ورژن جدید زندان نروژ در ژوئیه 2007 آغاز شد و در آوریل 2010 به پایان رسید. دلیل پروژه ساخت و ساز کمبود ظرفیت زندان در نروژ و همچنین قدیمی بودن بسیاری از زندان ها و مناسب نبودن آن ها بود که به معنی از بین رفتن آن ها بود.

هدف این است که این تسهیلات رفاهی و زندانی بودن، دو تناقض متقابل یک جمله را تسهیل کند: تناقضی مانند سخت و نرم بودن. قسمت سخت نشان دهنده محکومیت و سلب آزادی است، در حالی که قسمت نرم مربوط به مفهوم توان بخشی و بازپروری است. ایجاد رابطه بین زندانیان و کارمندان بخش مهمی از روند توان بخشی و تأمین امنیت است.

زندانیان زندان هالدن نروژ

زندانیان زندان هالدن نروژ

در حالی که دیواری بتنی با ارتفاع 8 متری در اطراف محیط زندان وجود دارد، سیم خاردار یا حصار برقی در چشم نیست و شما باید در کنار دوربین های امنیتی محتاط باشید.

در داخل هالدن بیشتر شبیه یک جامعه انسانی کوچک است هر زندانی سلول مخصوص خود را دارد که دارای یک سرویس بهداشتی و دوش، یخچال، میز تحریر، صفحه تلویزیون تخت و منظره جنگل است.

گرچه این ممکن است خیلی راحت به نظر برسد، اما خدمات اصلاحی نروژ  به انسانیت اعتقاد دارد و طی 20 سال گذشته به سختی کار کرده است تا رفتارهای غیر انسانی را از بین ببرد. همانطور که مدیر و رئیس زندان هالدن توضیح می دهد: ما یک سیستم ارزشی بسیار قوی داریم. ما در نروژ بر ارزش های انسانی تمرکز کرده ایم که زندانیان انسان هستند و حتی اگر کار اشتباهی انجام داده باشند، ما باید مانند آن ها با آن ها رفتار کنیم. شما باید با احترام با آنها رفتار کنید و به آن ها تحقیر نکنید. مجازات اصلی این است که آزادی آنها از آنها گرفته شود.
آشپزخانه زندان هادن

آشپزخانه زندان هادن

در حالی که هزینه اسکان گروه زندان در هالدن بسیار زیاد است - حدود 188000 دلار می شود (در استرالیا این رقم حدود 107000 دلار است)، با تمرکز بر روی عادی بودن، انسانیت و توانبخشی کار می کند. تکرار جرم در این کشور 25٪ است.

این مقایسه با مکان هایی مانند ایالات متحده است که محکومین یک جرم مجددا با درصد 60 تا 75٪ دستگیر می شوند و در استرالیا این تعداد 45٪ است که از 39٪ در هفت سال گذشته افزایش یافته است. قبل از تحول در سیستم اصلاحی در نروژ در دهه 90، رقم تکرار جرم تا 70٪ بود.

یکی از زندانیان زندان هالدن

یکی از زندانیان زندان هالدن

رئیس این زندان مدرن و لاکچری می گوید: ما از روز اول ورود زندانیان شروع به برنامه ریزی می كنیم. در نروژ، همه آزاد خواهند شد و هیچ حكم حبس ابد ندارد. اگر با زندانیان در زندان مانند حیوان رفتار كنیم، پس از آزادی آن ها در واقع حیوانات را در خیابان و در کنار شهروندان عادی آزاد کرده ایم.

هالدن و افسران شاغل در آنجا، و خدمات اصلاحی نروژ با داشتن سلول های شخصی، باغ ها، اتاق عبادت، سوپرمارکت، استودیوی موسیقی به نام Criminal Records و سالن ورزشی با کلاس های روزانه یوگا و همچنین تمرکز بسیار زیاد بر آموزش و یادگیری مهارت های بیشتر. سخت کار می کند تا اطمینان حاصل کند که افراد نسبت به زمان ورودشان با امکانات بیشتری برای عضویت بهتر در جامعه آزاد می شوند.

مرکز موسیقی زندان هالدن نروژ

مرکز موسیقی زندان هالدن نروژ

از هالدن به عنوان انسانی ترین و بهترین زندان دنیا نام برده شده است، اما همانطور که مدیر زندان می گوید: من فکر نمی کنم که ما خیلی مهربان باشیم. اگرچه ما آن ها را برای زندگی پس از زندان آماده می کنیم، اما قوانین دقیقی وجود دارد که باید از آن ها پیروی کنند. زندانیان نمی توانند از تلفن های همراه استفاده کنند، آنها به اینترنت دسترسی ندارند و همه پست های آن ها بررسی می شود. در ساعت 20:30 در اتاق آن ها بسته می شود و مجازات آن ها این محرومیت از آزادی است. آن ها نباید فراتر از این مجازات شوند و آن ها از حقوق مشابه سایر شهروندان برخوردار هستند.

امکانات پیشرفته زندان هالدن نروژ

امکانات پیشرفته زندان هالدن نروژ

همچنین به گفته رئیس زندان: ما معتقدیم که وقتی مردم با احترام و محیطی دلپذیر روبرو می‌شوند، بر آن ها تأثیر می گذارد. و کسانی که درست رفتار نمی کنند امتیازات خود را از دست می دهند. اگر ما بتوانیم با دادن فرصت ها و اعتماد به نفس به افراد بیشتری در تبدیل شدن به شهروندان خوب کمک کنیم، در این صورت موفق شده ایم.

همه اینجا یک روز آزاد می شوند و همسایه یکی از شهروندان خواهند شد، ما می خواهیم آن ها بهترین همسایه و شهروند باشند.

درباره مکان های جالب دنیا بیشتر بخوانید:

نکات جالب و خواندنی درباره دیزنی لند

12 حقیقت جالب در مورد برج ساعت لندن و داستان بیگ بن

هتل ترنج کیش، هتلی روی دریا

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt