جشنواره فرش گل در بروکسل

جشنواره فرش گل در بروکسل

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 17 تیر ، 1399

جشنواره فرش گل در بروکسل

جشنواره فرش گل یکی از زیباترین فستیوال های اروپا است که در هر دو سال یکبار در بروکسل پایتخت بلژیک برگزار می شود؛ شما را به تماشای این فستیوال زیبا دعوت می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

بیش از 500000 گل! با 70 متر طول و 24 متر عرض در 1680 متر مربع جمع شده اند. و صدها داوطلب در کمتر از هشت ساعت فرش را جمع می کنند. اولین فرش گل بروکسل در سال 1971 ایجاد شد و از سال 1986 هر دو سال یک بار نمایشی در میدان گرند پلیس Grand-Place بروکسل پایتخت بلژیک است.

جشنواره فرش گل

فستیوال فرش گل 

هر دو سال در میان از 15 آگوست، فرش گل، فرصتی را برای پیاده روی در اطراف میدان گرند پلیس، تماشای معماری گوتیک و استنشاق عطر گل بگونیا فراهم می کند. همچنین از بالکن تاون هال نیز این فرصت فراهم شده است تا با پرداخت هزینه ای ناچیز دید وسیع تری از فرش گل داشت. همچنین شب ها در این میدان کنسرت موسیقی با نور پردازی های فوق العاده انجام می شود. هر دو سال یکبار قبل از برگزاری جشنواره فرش گل، گروهی از متخصصان (تصویرگرها ، طراحان گرافیک ، معماران منظره) گرد هم می آیند که پروژه هایی در مقیاس ارائه می دهند و هر نسخه دارای یک موضوع متفاوت (بزرگداشت، وقایع مهم و ...) است و هنگامی که موضوع به شکل یک مدل و نمادها شکل گرفت ، تعداد گلها محاسبه می شود و ترکیب رنگ ها برقرار می شود و سپس صدها هزار گل بریده شده لازم برای ترکیب، قبل رزرو شوند. 

تاریخچه جشنواره فرش گل

این کار برای اولین بار توسط ایتین استوتماس که در سال 1927 در زوتگم متولد شد به انجام رسید. او در اوایل دهه 1950 شروع به ایجاد فرش های گل به صورت ساده تر و کوچکتر کرد، این "فرش" ها در درجه اول از بگونیا ساخته شده بودند که او به این گل بسیار علاقه داشت و از آن زمان تاکنون از همین گل در فرش استفاده شده است. بعدها تیم استوتماس، پس از سالها خود را به عنوان متخصص در ایجاد فرشهای گل بی نظیر، با رنگهای پیچیده و طرحهای منحصر بفرد تحمیل کرد. این تیم در ساخت بیش از 180 فرش در گنت، بروژ، کلن، لوکزامبورگ، پاریس، لندن، آمستردام، لاهه، وین، والنسیا و حتی بوئنوس آیرس و کلمبوس (اوهایو) به کار خود ادامه داد. اما در هیچ کجای دیگر فرش همان قدر باشکوه و برجسته نیست که در مکانهای باستانی و منحصر به فرد بروکسل برجسته باشد.

فستیوال فرش گل بلژیک

گرند پلیس، میراث جهانی یونسکو 

این میدان قلب تاریخی بروکسل است. در اینجا سبک گوتیک را می توان در مجاورت باروک شاد ، نئو کلاسیک و همچنین نئو گوتیک مشاهده کرد. Grand-Place مورد تحسین طرفدارانش به عنوان "زیباترین میدان مرکزی جهان" قرار گرفته است! ساخت آن در قرن پانزدهم با تالارها ، خانه های صنفی و شهربازی آغاز شد. این عمل پس از 3 روز بمباران کامل توسط ارتش فرانسه در سال 1695 از بین رفت ، اما در کمتر از 5 سال ، خصوصاً توسط واحدهای صنفی مختلف، بازسازی شد. برج تاون هال 96 متر ارتفاع دارد. هر دو سال یکبار، فرش گل فرصتی برای کشف (مجددا) کشف این جواهر میراث معماری و فرهنگی می دهد. از سال 2000 کل Grand-Place به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt