جشنواره گل لاله گچسر (کرج)

جشنواره گل لاله گچسر (کرج)

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 29 اردیبهشت ، 1399

جشنواره گل لاله گچسر

در 52 کیلومتری جاده کرج-چالوس در منطقه گچسر، همه ساله، اواسط اردیبهشت ماه جمعیت زیادی برای تماشای طبیعت شگفت انگیز روانه نمایشگاه گل گچسر می شوند. اما دلیل این همه علاقه چیست؟

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در 52 کیلومتری جاده کرج-چالوس در منطقه گچسر، روستایی با نام گرماب واقع شده است که همه ساله در اواسط اردیبهشت ماه میزبان جمعیت زیادی از بازدیدکنندگان داخلی و گردشگران خارجی می باشد. اما این میزان از علاقه و اشتیاق برای چیست و از کجا می آید؟

طبیعت بهاری در باغ لاله های گچسر

بهار، آغاز زندگی دوباره طبیعت است که بعد از چندین ماه خواب زمستانی، کره زمین جلوه خاصی را به خود می گیرد. یکی از تماشایی ترین ماه های این فصل و یا حتی سال، اردیبهشت است که انگار می توان تصویری از بهشت را در این موقع از سال مشاهده کرد. یکی از ویژگی های این موقع از سال حضور گل های رنگارنگ است که انگار روحی تاره به طبیعت می بخشند. در این بین گل های لاله را می توان به جادوگرانی تشبیه کرد که با رنگ های متنوع خود هر کسی را جادو و محو خود میکنند.

جشنواره گلی لاله گچسر

اهمیت گل لاله در میان ایرانیان

جالب است که بدانید در فرهنگ ایران زمین از هزاران سال قبل گل لاله اهمیت خاصی در میان ایرانیان دارد و ذکر این نکته خالی از لطف نیست که بدانید، ایران به همراه هلند، اسپانیا، ترکیه، افغانستان و یونان دارای گونه های مختلف گل لاله از نوع خودرو است. در همین راستا سالانه جشنواره های مختلفی از گل لاله در نقاط مختلف کشور برگزار می شود. یکی از این فستیوال ها، نمایشگاه لاله گچسر است که در مساحتی بالغ بر 10 هزار متر مربع میزبان بازدیدکنندگان داخلی و خارجی است.

مطالب بیشتر را در این بخش بخوانید

گلاب گیری کاشان آئینی چندهزار ساله در ایران

تماشای لاله های دلربا در باغ گل لاله گچسر

جشنواره گل های لاله کرج

یکی اهداف مهم در برگزاری نمایشگاه لاله های گچسر علاوه بر جذب گردشگران بین المللی، تشویق مردم به حفاظت و مراقبت از منابع طبیعی و توسعه کشت گل و گیاه می باشد، علاوه بر آن می توان معرفی دیدنی های البرز را از دیگر اهداف در برگزاری این فستیوال دانست. در این نمایشگاه بیش از 500 هزار گل لاله خارج از همهمه و شلوغی های جاده در میان سروصدا و آواز پرندگان به نمایش گذاشته می شود. در کنار تماشای انواع گل ها در باغ لاله های گچسر، یکی از بخش هایی که بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند، برکه ای چشم نواز است که کمی جلوتر از غرفه های ورودی قرار دارد. 

نمایشگاه گل لاله در گچسر 

مسافرانی که قصد پیک نیک و تفریح در جاده چالوس را دارند می توانند با انتخاب این منطقه سفر رویایی را آغاز نمایند. همچنین لازم به ذکر است بازدید از جشنواره گل های لاله گچسر برای عموم رایگان می باشد.

اطلاعات بیشتر برای مسافران گچسر

  1. هتل باستانی نگین گچسر به همراه هتل پارسیان آزادی گچسر از اقامتگاه های مناسب برای مسافرانی که قصد اقامت در گچسر را دارند می باشند. همچنین امکان اجاره سوئیت و ویلا در گچسر با توجه به امکانات متفاوت از قبیل ویلا دوخواب، ویلای 3 خواب استخردار، اقامتگاه بومگردی و... وجود دارد.
  2. از گچسر تا مرزن آباد تقریبا به دو ساعت و سی دقیقه و از گچسر تا نمک آبرود دو ساعت و پنجاه دقیقه فاصله است. 
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt