بهترین نوروز را در باکو آذربایجان تجربه کنید

بهترین نوروز را در باکو آذربایجان تجربه کنید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 03 دی ، 1398

بهترین نوروز را در باکو آذربایجان تجربه کنید

جشن روز اول بهار به نام نوروز، تعطیلات مورد علاقه ای در جمهوری آذربایجان است و به جز فستیوال های موسیقی در باکو شاهد کنسرت خواننده های ایرانی در نوروز باکو نیز هستیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

جشن روز اول بهار به نام نوروز، تعطیلات مورد علاقه ای در جمهوری آذربایجان است و در ایران، افغانستان، ترکیه و آسیای میانه نیز یک سنت قدیمی به شمار می رود. نوروز، جشن آغاز فصل بهار است که سال جدید را در ایران نشان می دهد. این روز توسط همه فرهنگهای مهم بین النهرین باستان مانند سومری ها، بابلیان در 2000 پیش از میلاد، پادشاهی باستانی ایلام در پارس جنوبی 2000 سال قبل از میلاد و بسیاری دیگر از اقوام همه از آن به شکلی استفاده می کردند جشن گرفته شده است. امسال نوروز حداقل برای 3000 سال جشن گرفته می شود و ریشه در سنت های سیستم اعتقاد زرتشتی دارد. زرتشت دین ایران باستان قبل از ظهور اسلام و در 1400 سال پیش بود و به عنوان دین مادر در منطقه شناخته می شود.

هفت سین نوروزی در نوروز باکو آذربایجان

حال و هوای نوروز در باکو آذربایجان

پرشورترین جشن در باکو جشن نوروز است. آذری ها نیز مانند ما بهار طبیعت را جشن گرفته و سفره هفت سین پهن و به پایکوبی می پردازند. نوروز در باکو با موسیقی سنتی آذری، آوازخوانی عاشیق ها و رقص فولکلور آذری همراه است و باقلوا و شکربورا نیز شیرینی نوروز در باکو آذربایجان می باشند.

کودکان با لباس محلی در جشن نوروزی در باکو آذربایجان

مهمترین فستیوال موسیقی و کنسرت های نوروز باکو آذربایجان

از آنجا که اهالی باکو آذربایجان علاقه زیادی به موسیقی جاز داشته و سبک مخصوص به خود را دارند، باکو مکانی به نام مرکز جاز دارد که در خیابان رشید بهبودف است و پاتوق اهالی موسیقی می باشد. فستیوال بین‌المللی جاز باکو مهم‌ترین فستیوال باکو است و هر سال در ماه اکتبر برگزار می‌شود و علاقه عمیق آذری‌ها را به این سبک موسیقی به همه دنیا نشان می‌دهد.

فستیوال جاز در باکو

به جز فستیوال های موسیقی در باکو شاهد کنسرت خواننده های ایرانی در باکو نیز هستیم. برخی از خواننده های ایرانی که در داخل و خارج از کشور فعالیت دارند، هر از چندگاهی در باکو کنسرت برگزار می کنند که مورد استقبال بسیاری از آذری ها و گردشگران ایرانی که به باکو سفر کرده اند می باشند. مهمترین و پر استفاده ترین زمان اجرای کنسرت های ایرانی در باکو عید نوروز می باشد که سالن کنسرت های باکو را مملو از ایرانی ها می کند، اکثر کنسرت های ایرانی باکو در سالن کنسرت حیدر علی اف برگزار می شود.

مرکز اجرای کنسرت علی اف در باکو اذربایجان محل اجرای کنسرت های ایرانی در باکو

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt