بهترین فستیوال ها و کنسرت های استانبول

بهترین فستیوال ها و کنسرت های استانبول

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 01 دی ، 1398

بهترین فستیوال ها و کنسرت های استانبول

در فصل های مختلف، استانبول دارای جشنواره ها و فستیوال های متعددی است که استقبال کننده زیادی مخصوصا ایرانی نیز دارند و معمولا با آغاز فصل گرما در استانبول آن ها نیز شروع می شوند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ترکیه به دلیل فاصله کم از نظر مسافت و شباهت زیاد از نظر فرهنگ به ایران، گزینه عالی برای مسافرت ایرانیان است. در فصل های مختلف، استانبول دارای جشنواره ها و فستیوال های متعددی است که استقبال کننده زیادی مخصوصا ایرانی نیز دارند و معمولا با آغاز فصل گرما در استانبول آن ها نیز شروع می شوند. الفبای سفر تعدادی از این فستیوال ها به شما معرفی میکند تا با خرید بلیط هواپیما استانبول در زمان مناسب به این شهر تاریخی و دیدنی سفر کرده و از جاذبه های دیدنی و همچنین این فستیوال ها و کنسرت های جذاب استانبول بازدید کنید و لذت ببرید.

استانبول، فستیوال ها و کنسرت های استانبول

ابتدا برخی از مهمترین فستیوال های استانبول را به شما عزیزان معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

جشنواره فتح 1453 استانبول

از دیگر فستیوال هایی که تابستان استانبول را سرشار از شور و هیجان می کند، جشنواره فتح عثمانی 1453 می باشد. این فستیوال به زمان قسطنطنیه بر می گردد و هرساله در استانبول برگزار می شود. در جشنواره فتح عثمانی 1453، نمایش های گروهی، رژه مردان عثمانی، آتش بازی ها و نمایش های فوق العاده دیگری اجرا می شود که دیدن آن ها حتما توصیه می شود. اگر می خواهید در این جشنواره حضور داشته باشید، می توانید خرید بلیط هواپیما استانیول خود را برای تاریخ 29 می برنامه ریزی کنید که از این فستیوال جا نمانید.

آتش بازی در جشن فتح عثمانی استانبول

جشنواره موزیک استانبول

در فستیوال موسیقی استانبول ارکستر های ترکی و  همچنین ارکستر های بین المللی بهترین آثار خود را ارائه می دهند و کلیه شرکت کنندگان در این جشنواره را شگفت زده می کنند. در این فستیوال بیش از  22کنسرت اجرا می شود و از 4 ژوئن آغاز و تا 29 ژوئن ادامه دارد. اگر در این بازه زمانی قصد سفر به استانبول را دارید به هیچ وجه این جشنواره هیجان انگیز را از دست ندهید.

جشنواره موسیقی و کنسرت در استانبول

جشنواره خرید استانبول

استانبول دارای بهترین مراکز خرید در آسیا می باشد و به همین دلیل سفر بسیاری از توریست ها و گردشگران از کل دنیا به استانبول، به خاطر بازارها و مراکز خرید جذابش است. به دلیل استقبال خوبی که توریست ها از مراکز خرید استانبول داشته اند، سالانه در فصل تابستان و ماه ژوئن، جشنواره خرید برپا می شود. این فستیوال طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده و افراد زیادی را به سمت خود می کشاند و یکی از بهترین فستیوال ها در استانبول محسوب می شود. در جشنواره خرید، مرکزهای خرید تا نه روز و در بیشتر مواقع بیش از 9 روز تا پاسی از شب باز هستند و به فروش اجناس خود می پردازند. در مقابل آن هم خیابان های استانبول نیز تا بامداد مملو از افرادی است که در این فستیوال حضور دارند و خرید خود را انجام می دهند. در جشنواره خرید استانبول اکثر مراکز خرید این شهر، فروش های فوق العاده و تخفیف های زیادی را برای شرکت کنندگان در این جشنواره در نظر می گیرند. مرکز خرید های: استانبول مال، مرکز خرید فروم، مرکز خرید زورلو و مرکز خرید ایستینیه از بهترین و فعال ترین مراکز خرید در این جشنواره هستند. جشنواره خرید از 8 ژوئن آغاز و تا 30 ژوئن ادامه خواهد داشت.

جشنواره خرید در استانبول

فستیوال کنسرت های کلاسیک استانبول

از دیگر جشنواره ها و فستیوال هایی که در تابستان استانبول برگزار می شود، فستیوال کنسرت های موسیقی کلاسیک استانبول می باشد. فستیوال کنسرت های موسیقی کلاسیک در منطقه کادیکوی استانبول برگزار می شود. سالن بزرگی که این جشنواره در آن برگزار می گردد اپرا سوریای نام دارد که در سال 1920 بنا شده است. با رزرو بلیط هواپیما استانبول در اواسط ژوئن می توانید خود را به این فستیوال با شکوه برسانید.
در ادامه به یکی از پرطرفدارترین دسته بندی کنسرت های استانبول می پردازیم.

فستیوال کنسرت های کلاسیک در استانبول

کنسرت خواننده های ایرانی در استانبول

برخی از خواننده های ایرانی که در داخل کشور فعالیت دارند گاهی اوقات مجاز به اجرای کنسرت نبوده و مجبور به اجرای کنسرت در خارج از کشور می شوند. از معروف ترین کنسرت های ایرانی در استانبول می توان به کنسرت بهنام بانی اشاره کرد که در روزهای آینده در هتل جواهیر استانبول اجرا می شود. از  برنامه کنسرت های خارج از کشور و استانبول، کنسرت های نوروزی دیگر خوانندگان ایرانی در استانبول می باشد. این خوانندگان که معمولا طرفداران زیادی دارند مجاز به اجرای کنسرت در داخل کشور نبوده و معمولا در رویدادهای مختلف اقدام به اجرای کنسرت خواهند کرد که نوروز یکی از این رویدادها بوده و کنسرت های نوروز 99 استانبول و کنسرت خواننده های ایرانی در استانبول در سال 2020 یکی از پرطرفدارترین کنسرت های استانبول می باشد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt