در این روزهای کرونایی به کجا سفر کنیم

در این روزهای کرونایی به کجا سفر کنیم

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1399

در این روزهای کرونایی به کجا سفر کنیم

ایرانگردی میتواند خاطره ای جذاب بعد از گذراندن دوران سخت قرنطینه باشد و البته در ایام کرونا باشد. حالا فرض کنید این گردش در طبیعت بکر و زیبای جنوب ایران سپری شود.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

بعد از گذشت زمانی تقریبا 5 ماهه، همچنان مرزهای ایران با کشورهای خارجی بسته می باشد و از طرفی باتوجه به هشدار کارشناسان مبنی بر شروع شدن موج دوم ویروس کرونا، خیلی از کشورها قادر به ریسک کردن نیستند و سعی می کنند با احتیاط کامل مرزهای خود را به مرور بر روی تعداد محدودی از کشورها باز کنند. از طرفی ایران تا تاریخ 23 خردادماه، همچنان در میان 10 کشور اول از نظر آمار مبتلایان به کووید_19 قرار دارد؛ و در حال حاضر خبری از باز شدن مرزها مخصوصا مرزهای هوایی بر روی مسافران ایرانی نیست و از طرفی می توان این موضوع را فرصتی برای ایرانگردی دانست. با این حال قصد داریم در این بخش به بررسی مسیرها و شهرهایی در این ایام که جهان در حال دست و پنجه نرم کردن با کرونا است بپردازیم و ببینیم در ایام کرونا به کجا سفر کنیم ؟ 

کیش، زیباترین جزیره ایران

در قسمت شمال شرقی خلیج فارس، جزیره ای با نام کیش وجود دارد که با برخورداری از مساحتی بالغ بر 90 کیلومتر مربع یکی از زیباترین و شگفت انگیزترین مناطق خلیج فارس است که از سال های بسیار دور گردشگران پرتعدادی از داخل و خارج از کشور جذب این منطقه بکر می شدند. جزیره زیبای کیش دارای تاریخی با قدمت 3000 سال است و در طول این سال ها به نام های کامتینا، آراکیا، آراکاتا و قیس نامیده میشده است.

مطالب زیر را فراموش نکنید

جزیره کیش، مروارید خلیج فارس

غرق در تاریخ چند صد ساله کیش

داستان کشتی یونانی در جزیره کیش

طبیعتگردی در کیش

توجه داشته باشید که سازمان جهانی جهانگردی در ایام کرونا به همه کشور‌ها اعلام کرده است که در ادامه شیوه‌ سفر‌ها تغییر می‌کنند تا جایی که مسافرت به صورت منطقه‌ای انجام می‌شود.  تور‌های مسافرتی به صورت انفرادی و سفرهای سیاحتی، تاریخی و فرهنگی به سمت طبیعت گردی و فضا‌های باز تغییر می‌یابد. و چه جایی بهتر از جزیره کیش برای لذت در طبیعت و دریای دلربای خلیج فارس؟ در تور طبیعتگردی به کیش نیز می توان در مکان های زیر حضور داشت.

  • درخت سبز کیش
  • جاده ساحلی کرانه
  • شهر تاریخی حریره
  • کلبه هور
  • کشتی یونانی کیش
  • روستای باغو

سفر به کیش در کرونا

کیش، بهترین جا برای مسافرت در کرونا

سفر تنهایی به کیش

همانطور که گفته شد بنابر اعلام سازمان جهانی گردشگری، سفرها در ایام کرونا از حالت دست جمعی به انفرادی تغییر خواهند کرد و از طرفی بسیاری از گردشگران، طرفداران سفر به صورت تنهایی هستند. که همواره یک تجربه خاص پر از خاطرات طلایی در کنار فراز و نشیب ها در طول سفر را می توانند در زندگی خود به ثبت برسانند. کیش نیز از ایده آل ترین نقاط ایران برای یک سفر عالی هم همراه با خانواده و دوستان و هم به صورت انفرادی می باشد.  یکی از مزایای سفر تنهایی به کیش می تواند این باشد که همه چیز به خود گردشگران بستگی دارد و در برابر تصمیم گیرهایشان آزاد هستند. به عنوان مثال در جزیره کیش امکان غواصی وجود دارد و این درحالیست که ممکن است اگر با شخصی به این سفر می روید او شما را بنابر دلایل مختلف در این تفریح مهیج همراهی نکند.  

سفر به جزیره کیش در ایام کرونا

تماشای کشتی یونانی، از سری تفریحات کیش در ایام کرونا

ارزانترین فصل سفر به کیش

بسیاری ممکن است که باتوجه شرایط موجود سفری را ترجیح دهند که هزینه کمتری برای آن ها داشته باشد و هرچند مجبور باشند که مدت زیادی در انتظار بمانند و از طرفی باتوجه به پیش بینی های انجام شده ظاهرا کرونا، حالا حالا ها مهمان ما می ماند و به همین ذکر ارزانترین فصل سفر به کیش نیز خالی از لطف نیست.

حتما در جریان هستید که هزینه اقامت و خورد و خوراک بیشترین درصد هزینه‌های سفر به کیش را تشکیل می‌دهند. ارزانی سفر به کیش به دلیل کم شدن این هزینه‌ها است و این مخارج زمانی کم می‌شود که تقاضای سفر به کیش کم تر شود. کمترین سفر به کیش در ماه مهر است. اواخر اسفند و فروردین هم سفر به جزیره کم می‌شود و در فصل تابستان نیز، مرداد ماه کمترین سفر ثبت شده را در اختیار دارد. در همین مورد می توانید سفر به کیش در ایام کرونا روی تور کیش حساب ویژه ای باز کنید.

مطالب بیشتر و کاربردی گردشگری را در ادامه بخوانید

از مسافت تعدادی از کشورها با ایران مطلع شوید

اطلاعات پرواز مستقیم به استانبول

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt