غرق در تاریخ چند صد ساله کیش

غرق در تاریخ چند صد ساله کیش

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 24 آذر ، 1399

غرق در تاریخ چند صد ساله کیش

جاذبه های گردشگری کیش بی شمارند ولی با یک برنامه از پیش تعیین شده کوچک می توانید از بیشتر جاذبه های گردشگری آن بازدید کنید. برای آشنایی با این جاذبه ها با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

جزیره کیش و زیبایی هایش برای همگان آشکار است و یکی از زیباترین جزایر حاشیه خلیج فارس محسوب می شود و در 20 سال گذشته 2000 هکتار از خاک این جزیره به جنگل های سرسبز تبدیل شده است. جاذبه های گردشگری کیش بی شمارند ولی با یک برنامه از پیش تعیین شده کوچک می توانید از بیشتر جاذبه های گردشگری آن بازدید کنید. تور های ارزان کیش، از پرطرفدارترین تورهای داخلی به حساب می آیند. برای آشنایی برای برخی از بهترین و شگفت انگیز ترین جاذبه های این جزیره بسیار زیبا با ما همراه باشید.

سنگ رنگارنگ در جزیره مرجانی کیش

شهر قدیمی حریره کیش، ویرانه ای با رازهای نگفته

شهر حریره کیش یکی از معروف ترین و جذاب ترین جاذبه های گردشگری کیش می باشد. قدمت شهر حریره کیش به قرن 10 هجری قمری می رسد و در قسمت شمالی جزیره واقع شده است. این شهر با وسعت 120 هکتار، ثبت شده در آثار ملی می باشد. در شمال شهر حریره کیش، ساختمان بندرگاه ها و دفتر های آن ها واقع شده اند، شهر حریره کیش از قسمت های خانه اعیانی، حمام و قسمت کارگاهی و صنعتی تشکیل شده است وهم اکنون از این شهر باستانی فقط دیواره ها و سقف باقی مانده است.

دیوار ها و سقف های به جا مانده از شهر قدیمی حریره در کیش

کشتی یونانی کیش، یادگار ناخواسته یونانی ها

کشتی یونانی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کیش محسوب می شود، طبق بعضی شنیده ها کشتی یونانی به کشور یونان تعلق دارد. همچنین گفته شده که شرکت ویلیام هامیلتون این کشتی را ساخته و وزن آن حدود 7 هزار تن می باشد. می گویند کشتی یونانی در سال 1322 شمسی در بندر گلاسکو اسکاتلند ساخته شده و در سال 1345 در خلیج فارس پهلو گرفته است. ظاهرا کشتی یونانی حاوی مقادیر زیادی نفت بوده و دلیل به گل نشستن آن، شرایط مه آلود هوا و عدم وجود فانوس دریایی بوده است، کشور یونان برای برگرداندن کشتی یونانی از گل تلاش های زیادی کرده است اما بی فایده بوده و بعد از تخلیه، این کشتی را به آتش کشیده اند.

کشتی یونانی کیش در غروب

شهر زیرزمینی کاریز، منبع آبی به وسعت یک شهر

شهر زیرزمینی کاریز از بهترین و شگفت انگیزترین آثار تاریخی کیش به حساب می آید و نشان دهنده تاریخ چند صد ساله کیش است. شهر زیر زمینی کاریز بیش از 10 هزار مترمربع مساحت دارد و به کاریز کیش مشهور می باشد. کاریز به معنای قنات بوده و آب موجود در این قنات شیرین است. ساکنان جزیره از آب این کاریز جهت آشامیدن استفاده می ‌کنند. کاریز کیش در عمق 16 متری از سطح زمین تشکیل شده است و سقفی پوشیده از صدف، سنگواره و مرجان های دریایی دارد. شهر زیرزمینی کاریز 570 میلیون سال قدمت دارد. در شهر کاریز کیش غرفه های صنایع دستی، رستوران سنتی و مدرن، موزه، سالن آمفی تئاتر، سالن کنفرانس و گالرهای هنری نیز واقع شده اند.

قسمتی از راهروی شهر زیرزمینی کاریز در کیش

خانه بومیان کیش، بیانگر تاریخ کیش

قدمت خانه بومیان کیش بیش از 200 سال قدمت دارد و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کیش محسوب می شود. خانه بومیان کیش در قدیمی ‌ترین محله جزیره ساخته شده و هم اکنون به عنوان موزه از آن استفاده می شود. موزه خانه بومیان کیش تاریخ، فرهنگ، آداب و رسوم، معیشت و صنایع دستی بومیان جزیره کیش را معرفی کرده است، البته این مکان قبل از سال 1393 یک خانه و ملک شخصی بوده و با اخذ مجوز از سازمان منطقه آزاد کیش و با کسب اجازه از صاحب این خانه در ابتدای سال 1393 به موزه شد تبدیل شده است، هدف از تبدیل این خانه به موزه، اشتغالزایی و مشارکت بومیان در بخش گردشگری و بسیاری موارد دیگر بوده است. مساحت این خانه 1200 مترمربع و دارای 15 اتاق و دو حیاط مجلسی و خانوداگی می باشد.

حیاط خانه بومیان در کیش

نمای داخلی یکی از اتاق های خانه بومیان کیش

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt