جزیره قشم، شگفتانه ای در هیاهوی آرامش

جزیره قشم، شگفتانه ای در هیاهوی آرامش

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 19 بهمن ، 1399

جزیره قشم، شگفتانه ای در هیاهوی آرامش

قشم بزرگترین جزیره کشور و خلیج فارس است که در تنگه هرمز قرار گرفته است. جزیره زیبای قشم در چند دهه جاری به یکی از مکان های اصلی گردشگری ایران تبدیل شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

قشم بزرگترین جزیره کشور و خلیج فارس است که در تنگه هرمز قرار گرفته است. جزیره زیبای قشم در چند دهه جاری به یکی از مکان های اصلی گردشگری ایران تبدیل شده است. مساحت جزیره قشم 1491 کیلومتر مربع می باشد و زبان اصلی اهالی جزیره، فارسی با گویش بندری می باشد. جزیره قشم متعلق به دوره ساسانیان است و دارای سواحل متنوع شنی، ماسه ای و صخره ای است که فضای این جزیره را بسیار منحصر به فرد و زیبا برای گردشگران تور های ویژه قشم کرده اند. جزیره قشم دارای جاذبه های بسیار زیاد گردشگری می باشد که شگفت انگیز ترین آن ها را برای شما عزیزان شرح داده ایم.

ساحل ماسه ای و صخره ای در جزیره قشم

جنگل حرا، جنگلی آشکار و نهان

جنگل حرا، در دل جزیره قشم و خلیج فارس واقع شده است و از تنگه هرمز در شمال جزیره شروع شده و به سمت غرب در دریای عمان گسترده شده است. در زمان اتفاق افتادن جزر تمام درختان جنگل حرا از آب بیرون می آیند و به هنگام مد کلیه آن ها غرق در آب شده و نا پدید می شوند. جنگل های حرا خانه بیش از 100 نوع پرنده می باشند و مکانی عالی برای عاشقان پرندگان است.

درختان جنگل حرا در جزیره قشم

قایق کوچک در آب های کناره جنگل حرا در جزیره قشم

دره تندیس ها، تندیس های ساخته شده از باد و باران

دره تندیس ها در نزدیکی روستای سلخ و در ساحل شمالی جزیره قشم قرار گرفته است. سنگ هایی که در دره تندیس ها قرار دارند، تحت تاثیر وزش شدید باد و بارش باران های بسیار، دچار فرسایش شده و تندیس های عظیم الجثه ای را به وجود آورده اند.

دره تندیس ها در جزیره قشم

دره ستارگان، جایگاه سقوط ستارگان

دره زیبای ستارگان، 15 کیلومتر با جزیره قشم فاصله دارد. این دره در نتیجه فرسایش به وسیله باد و باران های شدید، از 2 میلیون سال  قبل تا به حالا می باشد. دره ستارگان به علت باور های قدیمی ساکنان محلی در قرن های گذشته، بعد از اینکه یک ستاره به این مکان سقوط می کند، تشکیل شده است. دره ستارگان را می توان یکی از عجایب هفتگانه و بهترین جاذبه های گردشگری جزیره قشم نیز نام گذاری کرد.

دره ستارگان در جزیره قشم

دره چاهکوه، منبع آب طبیعی

در امتداد ساحل شمالی جزیره قشم به طرف غرب، باران های سیل آسا و باد های طوفانی، گنبد های سنگی موجود در دره چاهکوه را به اشکال ضربدری تراش داده است. حفره های به وجود آمده در بین سنگ های آهکی و ماسه سنگ ها، جای بسیار خوبی برای جمع شدن آب و منبع طبیعی آب نیز می باشند.

دره چاهکوه از جاذبه های گردشگری جزیره قشم

آسمان از وسط دره چاهکوه در جزیره قشم

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt