به مناسبت روز طبیعت، سفری به یکی از بکرترین نقاط ایران داشته باشیم

به مناسبت روز طبیعت، سفری به یکی از بکرترین نقاط ایران داشته باشیم

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 16 فروردین ، 1399

به مناسبت روز طبیعت، سفری به یکی از بکرترین نقاط ایران داشته باشیم

ماسال از شهرهای فوق العاده زیبای گیلان می باشد که در کنار کوه‌های تالش قرار گرفته است. طبیعت بکر این شهر و ییلاقات سرسبز از دلایلی می باشد که موجب جلب توجه گردشگران و طبیعتگردان به این منطقه شده است.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ماسال از شهرهای فوق العاده زیبای گیلان می باشد که در کنار کوه‌های تالش قرار گرفته است. طبیعت بکر این شهر و ییلاقات سرسبز آن تنها یکی از دلایل توجه طبیعت ‌گردان به این منطقه می باشد. از طرفی اقیانوس ابری در این منطقه پدیده زیبایی است که راه رفتن بر روی ابرها را از یک رویای زیبا به واقعیت تبدیل می ‌کند. همچنین جاذبه ‌های دست ‌نخورده طبیعی و رودخانه و غارهای این منطقه موجب شهرت ماسال شده است.

تماشای اقیانوسی از مه در ماسال

جغرافیای ماسال

شهرستان ماسال در50 کیلومتری شهر رشت قرار دارد این شهرستان از سمت شمال به شهرستان رضوانشهر، از شرق به شهرستان‌های فومن و صومعه سرا، از جنوب و غرب به شهرستان خلخال و استان اردبیل محدود می‌شود. این شهرستان با مساحتی بالغ بر 622 کیلومترمربع  و با داشتن 2 شهر و 2 بخش و 4 دهستان به نام‌های ماسال،  طاس‌کوه، شاندرمن و شیخ نشین، نزدیک به 50 هزار نفر جمعیت دارد.

دیدنی های ماسال

آبشارهای متعدد و غارهای زیبای این شهرستان را می‌توان از جاذبه‌های گردشکری ماسال نام برد؛ آبشارهایی همچون آبشار ویوز در مجاورت منطقه ییلاقی النزه در شاندرمن، آبشار خون، آبشار تولی نساء و آبشار از مهم‌ترین و دیدنی‌ترین مناطق ماسال هستند که دیدن این مناظر روحی تازه را به زندگی انسان می بخشد.

ایرانگردی را با الفبای سفر تجربه کنید

جزیره کیش، مروارید خلیج فارس

گردشی در خانه ابدی ارامنه در مشهد مقدس

ماسال گیلان

روستای اولسبلنگاه

برای تماشای یکی از بکرترین نقاط ایران یا ماسال به روستای اولسبلنگاه بروید که تقریبا در ۲۵ کیلومتری جنوب این شهرستان و در ارتفاعات ۱۸۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد به غیر از هتل تازه تازی که در آن ساخته شده سایر خانه ها چوبی هستند و هرچند که که اجازه ساخت و ساز هم در این منطقه وجود ندارد. قدم زدن در مراتع ییلاق یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که هر فردی می تواند در این منطقه انجام دهد. اگر در فصل مناسب هم به این روستا سفر کنید شاهد اقیانوسی از مه خواهید بود.

ماسال، بهشتی در ایران

پارک جنگلی ریزمندان در شهر زیبای ماسال

در ماسال جاذبه های دیدنی و گردشگری فراوانی وجود دارد. پارک جنگی ریزمندان نیز از دیدنی های این شهرستان به شمار می رود که وسعتی به اندازه ۲۰۰ هکتار را دارا می باشد و در آن تمامی امکانات و تجهیزات لازم برای مسافران نیز احداث شده است. قدم زدن در این پارک یک حال و هوای متفاوتی در شما بوجود می آورد. طبیعتی را از نزدیک خواهید دید که در هیچ کجای دنیا مشابه ان وجود ندارد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt