با تور مجازی پل گلدن گیت سانفرانسیسکو طبیعت بیکران را تماشا کنید

با تور مجازی پل گلدن گیت سانفرانسیسکو طبیعت بیکران را تماشا کنید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 31 خرداد ، 1400

با تور مجازی پل گلدن گیت سانفرانسیسکو طبیعت بیکران را تماشا کنید

پل گلدن گیت که اطراف آن توسط اقیانوس آرام احاطه شده است، درواقع طولانی‌ ترین دهانه بین تمام پل‌های جهان به شمار می‌آید که بیش از 225 متر ارتفاع دارد این سازه را می توان شاهکاری از میان پل های معلق جهان دانست.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

پل گلدن گیت را می توان شاهکاری در میان تمامی پل های معلق در جهان دانست که هر عکاسی آرزوی رفتن به آن جا را دارد تا بتواند عکس های خاطره انگیز و خاصی را از این منطقه شگفت انگیز بگیرد. می توان پل گلدن گیت را نمادی از شهر سانفرانسیسکو دانست. 

با این حال تصمیم گرفتیم تا با تور مجازی به پل گلدن گیت، سومین سفر خودمان را در یک مکان منحصر به فرد تجربه کنیم.

پل گلدن گیت که اطراف آن توسط اقیانوس آرام احاطه شده است، درواقع طولانی‌ ترین دهانه بین تمام پل‌های جهان به شمار می‌آید که بیش از 225 متر ارتفاع دارد. پل مربوطه به رنگ نارنجی توسط معماری معروف به نام ایرونیگ مورو طراحی شده است. این درحالیست که در ابتدا پروژه ساخت این پل که جهت اتصال سانفرانسیسکو به شهرستان مارین در شمال کالیفرنیا امری غیر ممکن به نظر می رسید. حتی تعدادی از مخالفان ساخت پل گلدن گیت که بیشتر آن ها کمپانی های کشتیرانی بودند با ارائه طرح ها و نقشه های مربوطه توسط طرفداران این پروژه جذب آن شده و قرار شد تا بودجه ای بالغ بر 35 میلیون دلار برای ساخت آن در نظر گرفته شود. 

پیاده روی بر روی پل گلدن گیت 

تماشای غروب آفتاب از اقیانوس آرام می تواند خاطره ای فراموش نشدنی را برای تمامی بازدیدکنندگان رقم بزند با این حال بنا به قوانینی تنها در ساعاتی خاص همچون بعدازظهرها و تعطیلات آخر هفته می توان بر روی آن پیاده روی و دوچرخه سواری کرد.

دلیل نامگذاری گلدن گیت چیست؟

به این دلیل این پل گلدن گیت نامیده شده است که بر روی تنگه گلدن گیت ساخته شده است. پهنه‌ ی آبی به طول سه مایل و عرض یک مایل که اقیانوس آرام را به خلیج سانفرانسیسکو وصل می‌کند. با این حال رنگ این پل برخلاف نام آن ربطی به رنگ طلائیی ندارد و بلکه ظاهر آن نارنجی متمایل به قرمز است. وایروینگ مارو که از مشاوران این طرح بود اعتقاد داشت که نارنجی متمایل به قرمز نوعی رنگ گرم به شمار می رود و با رنگ سرد دریا و آسمان کاملا در تضاد است. و در نتیجه این رنگ موجب می شود تا  کشتی ها و قایق هایی که در آب و هوای مه آلود خلیج سانفراسیسکو در حال تردد هستند دید بهتری داشته باشند. در طی سالهای گذشته تا کنون همواره گروهی ویژه مسئولیت نگهداری و ترمیم آن را بر عهده دارد و درصورت بروز هرگونه اشکال چون زنگ زدگی، به ترمیم آن اقدام می کنند.

گلدن گیت، شاهکاری در سانفرانسیسکو

نکاتی از پل گلدن گیت سانفرانسیسکو

شاید جالب باشد که بدانید بیشترین آمار مربوط به خودکشی در این پل اتفاق می افتد. این پل که در حدود 75 متری از سطح دریا قرار دارد فرد، تنها بعد از 4 ثانیه از پرش خود به سرعت 120 کیلومتر در ساعت می رسد و در این شرایط احتمال جان سالم به در بردن از این کار تقریبا برابر صفر است.

با تورهای مجازی الفبای سفر همراه باشید

با تورمجازی فلورانس، سفری به مهد هنر اروپا داشته باشید

با تور مجازی بارسلونا به پربازدیدترین شهر اسپانیا سفر کنید

آژیر مه بر روی پل گلدن گیت

آژیر مورد استفاده در پل گلدن گیت که یکی از این آژیر ها روی برج جنوبی و دیگری در برج میانه مسیر قرار دارد برای هشدار دادن شرایط مه آلود هستند که از طریق هوای فشرده معادل 80 پوند صدای بلندی ایجاد می کند . این آژیر ها در هر بار آژیر کشیدن ۲ ثانیه صدا ایجاد می کنند و بعد از ۱۸ ثانیه دوباره صدای آژیر از آن ها شنیده می شود.

تماشای مه و اقیانوس از گلدن گیت

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt