ضربه محکم کرونا به صنعت هوانوردی و فرودگاه های جهانی

ضربه محکم کرونا به صنعت هوانوردی و فرودگاه های جهانی

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 فروردین ، 1399

ضربه محکم کرونا به صنعت هوانوردی و فرودگاه های جهانی

در پی شیوع ویروس کرونا، صنایع هوانوردی و فرودگاه های دنیا با خسارات فراوانی مواجه شده اند به این شکل که با کاهش تقاضا برای سفر هوایی بسیاری از پروازهای حهان لغو شده اند

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در پی شیوع ویروس کرونا، صنایع هوانوردی و فرودگاه های دنیا با خسارات فراوانی مواجه شده اند به این شکل که با کاهش تقاضا برای سفر هوایی بسیاری از پروازهای حهان لغو شده و در نتیجه فرودگاه های جهان با کاهش چشمگیر ترافیک هوایی مواجه شده اند.
نکته قابل توجه این است که کاهش چشمگیر ترافیک هوایی منجرو به پیشی گرفتن بحران ویروس کرونا ز بحران مالی سال 2008 شده است. در این بین انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی (IATA) نیز پیش بینی کرده است که پروازها در سال 2020 کاهش 4.7درصدی داشته باشند و به عبارت دیگر یک رکود 29 میلیارد دلاری بر درآمد شرکت های هواپیمایی غالب خواهد شد. و این بدان معناست که تاثیر کرونا بر صنعت هوانوردی و فرودگاه های جهان و در مجموع بر صنعت گردشگری قابل مشاهده است.

تاثیر کرونا بر صنعت هوایی

کرونا ایزی جت را زمینگیر کرد

شرکت هواپیمایی ایزی جت که یک خط هوایی ارزان قیمت در قاره اروپا محسوب می شود در آخرین اطلاعیه اعلام کرد که تمامی پروازهایش را به دلیل شیوع شیوع ویروس کرونا متوقف کرده است. این ایرلاین می گوید باتوجه به محدودیت های بی سابقه ای که برای سفرها گرفته شده است، مشخص نیست چه زمانی برطرف خواهد شد.
روجین ایر یکی از بهترین خطوط ارزان قیمت جهان است. این شرکت هم قصد دارد بخش زیادی از نیروی کار خود را تعدیل کند. این شرکت طی سه ماه آینده سه هزار پرواز خود را لغو کرده و برای اخراج موقت کارکنان خود با اتحادیه‌های کارگری وارد مذاکره شده است.
شرکت کانتاس که از بهترین خطوط هوایی جهان است هم ۲۵ درصد پروازهای خود را متوقف کرده است.

بازنشستگی زودهنگام هواپیمایی های امریکن ایرلاین با گسترش کرونا

ویروس کرونا در ادامه خساراتی که بر صنعت هوانوردی و گردشگری جهان وارد می کند توانسته است بیش از 4700 هواپیما در جهان را زمینگیر کند.
در این راستا امریکن ایرلاین خبر از بازنشستگی 34 فروند بوئینگ 757 و همینطور 17 فروند بوئینگ 767 داده است. همچنین این شرکت هواپیمایی قصد دارد 76 فروند بوئینگ 737 خود را که در طی سال های 1999 الی 2001 خریداری کرده بود را بازنشسته کند.
شرکت هواپیمایی امریکن ایرلاین در اطلاعیه ای اعلام کرد که جهت کاهش هواپیماهای قدیمی و کم بازده قصد دارد بازنشستگی بوئینگ های 757 و 767 را تسریع بخشد.

اخبار و مقالات بیشتر را در اینجا بخوانید

تاثیر ویروس کرونا بر صنعت گردشگری اروپا

گزارش تصویری از تاثیر کرونا بر صنعت گردشگری

آخرین وضعیت عبور و مرور از ایران به کشورهای خارجی

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt