سرانجام شرایط لغو سفر اعلام شد

سرانجام شرایط لغو سفر اعلام شد

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 13 اسفند ، 1398

سرانجام شرایط لغو سفر اعلام شد

با شیوع ویروس کرونا درحالی که مرزهای زمینی و هوایی ایران با کشورهای همسایه تحت تأثیر قرار گرفته و پرواز بسیاری از ایرلاین‌ها تعلیق شده است، معاونت گردشگری سرانجام بخشنامه‌ای را به ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان‌ها ابلاغ و ساز و کار لغو احتمالی سفرها را تعیین کرد.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

با شیوع ویروس کرونا شرایط خاصی در ایران حکم فرما شده است. درحال حاضر کشور هایی نظیر ترکیه، عراق، کویت، عمان، ارمنستان، امارات، افغانستان، گرجستان، روسیه و ... مرز زمینی و هوایی خود با ایران را بسته و گردشگران ایرانی که در کشورشان حضور دارند را با رعایت نکات امنیتی به ایران باز می گردانند، همین امر موجب شده است که تمامی پرواز های خارجی ایران لغو شده و افراد می توانند اقدام به لغو سفر و بلیط خود کنند و سپس هزینه خود را دریافت نمایند. 

ولی تیموری، معاون وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور در همین راستا با توجه به شرایط خاص روز‌های اخیر، ضمن تاکید بر رعایت الزامات «دستورالعمل پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در تاسیسات گردشگری» گفت: چنانچه از تاریخ اول اسفندماه سال جاری تا اطلاع ثانوی، گردشگری درخواست انصراف از سفر نماید، کلیه تاسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری بدون هیچ گونه جریمه‌ای نسبت به استرداد وجوه دریافتی از گردشگران اقدام می‌نمایند.

اعلام شرایط لغو سفر

معاون گردشگری افزود: اطلاع‌رسانی این موضوع به نحو شایسته به کلیه تاسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری تحت پوشش در آن استان در دستور کار ادارات‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی قرار گیرد.

بخشنامه ی شرای کنسلی الفبای سفر را می توانید با ورود به لینک درج شده مطالعه نمایید.  

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt