توقف پروازها به ایران؛ هشتگ مرز با ایران را ببندید داغ تر از همیشه

توقف پروازها به ایران؛ هشتگ مرز با ایران را ببندید داغ تر از همیشه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 03 اسفند ، 1398

توقف پروازها به ایران؛ هشتگ مرز با ایران را ببندید داغ تر از همیشه

در پی شیوع ویروس کرونا در ایران بسیاری از کشورهای همسایه اقدام به بستن مرزهای زمینی شده و بسیاری از شهروندان دیگر کشورها در فضای مجازی با استفاده از هشتگ مرز با ایران را ببندید خواستار این اقدام توسط دولت کشور خود شده اند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در پی اعلام مرگ 5 نفر در اثر شیوع ویروس کرونا در ایران بسیاری از کشورهای همسایه به فکر جلوگیری از ورود این ویروس به کشور خود شده و به دنبال اقداماتی در این زمینه هستند. در این بین دولت عراق دستور به بستن مرز زمینی با ایران داده و خواستار ورود گردشگران و اتباع عراقی مقیم ایران شد، شرکت هواپیمایی عراق نیز اعلام کرد پرواز‌های خود به این کشور متوقف شده است.

همچنین در دیگر کشور همسایه ایران یعنی ترکیه، فخر الدین کوجا وزیر بهداشت این کشور با حضور در یکی از شبکه های تلویزیونی گفت: در گفت‌وگو با سعید نمکی وزیر بهداشت ایران اعلام شد که از 758 مورد مشکوک 18 مورد آن مثبت بوده و از این شمار 5 تن جان باخته اند. از روز یکشنبه ارایه گواهی سلامت پزشکی مسافران ایران اجباری خواهد شد. با اعلام خبرگزاری آناتولی ترکیه افراد متقاضی ورود به ترکیه از مرز ایران معاینه شده و دوربین‌های حرارتی نیز در گذرگاه‌های مرزی ترکیه با ایران نصب می‌شود.

از طرفی کاربران شبکه‌ های اجتماعی در ترکیه از روز پنج‌شنبه با استفاده از هشتگ "مرز با ایران را ببندید"، از مسئولان کشور خود خواستار مانع حضور گردشگران ایرانی و ورود احتمالی ویروس کرونا به آن جا شده اند.

شرکت هواپیمایی کویت ایرویز نیز در صفحه تویتر خود، شامگاه پنج‌شنبه خبر توقف پروازهایش به ایران را اعلام کرد. این شرکت اشاره کرد که به دستور وزارت بهداشت کویت و اداره کل هواپیمایی این کشور، به‌ دلیل شناسایی مواردی از ابتلا به ویروس کرونا در ایران تا اطلاع ثانوی تعلیق پروازها به ایران در دستور کار قرار گرفته است.

اعلامیه هواپیمایی کویت ایرویز در پی شیوع کرونا

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt