کدام شهر ترکیه مقصد رویایی برای سفر می باشد؟

کدام شهر ترکیه مقصد رویایی برای سفر می باشد؟

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 21 آذر ، 1402

کدام شهر ترکیه مقصد رویایی برای سفر می باشد؟

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

سفر به هر منطقه ای در ترکیه، لذت خاص خود را دارد. از تماشای بناهای تاریخی استانبول که یادآور حکومت عثمانی هستند گرفته تا تفریح در سواحل زیبای آنتالیا و گشت و گذار در مناطق سرسبز ترابزون؛ که همه و همه بیانگر وجود انواع دیدنی ها و تنوع تفریحات در این کشور خاص می باشد. در این بخش می خواهیم تا شما را با یکی دیگر از شهرهای زیبای ترکیه آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

این شهر زیبا کجاست و چه نام دارد؟

کوش آداسی، شهری ساحلی، در کرانه های دریای اژه که در 90 کیلومتری جنوب ازمیر قرار دارد و اطراف آن مملو از بناهای تاریخی می باشد. این شهر یکی از ایده آل ترین و رویایی ترین مقصد در کشور ترکیه مخصوصا در فصل تابستان برای آن دسته از افراد است که به دنبال تجربه انواع تفریحات هستند می باشد و به همین دلیل تور کوش آداسی به یکی از تورهای پرطرفدار دنیا تبدیل شده است.

کوش آداسی از جنوب با جزیره ی دیلک و از سمت شمال با پاموجاک و همچنین سلجوق همسایه است و ا ز طرفی نزدیک بودن آن به جزیره یونانی ساموس، رفت و آمد آسانی را میان دو منطقه حتی با قایق موتوری ساده فراهم کرده، و همین امر سبب رهسپاری و حضور پرشمار گردشگران به این شهر ساحلی زیبا شده است.

نمایی از یک ساحل در شهر کوش آداسی

چرا کوش آداسی به جزیره پرنده شهرت دارد؟

جزیره کبوتر با منظره ای چشم‌نواز توجه هر گردشگری را جذب می‌کند این جزیره به خاطر اینکه در مسیر مهاجرت پرندگان مختلف قرار دارد به عنوان جزیره پرندگان نیز شناخته می‌شود و در دوره عثمانی، نام این جزیره به شهر داده شد و شهر به نام "Kusadasi" (جزیره پرنده) نامگذاری شد در دوران امپراتوری عثمانی و پیش از آن از این جزیره برای دفاع برابر دزدان دریایی استفاده می‌شد. همچنین این لقب به‌ واسطه شکل جزیره که شبیه به یک پرنده است نیز دیگر نظریه در بوجود آمدن این عنوان می باشد.

تاریخ کوش آداسی، از چه می گوید؟

همانگونه که گفته شد، کوش آداسی شهری باقدمت می باشد که بناهای تاریخی اطراف این شهر، به تنهایی گویای این موضوع هستند. تاریخچه این شهر به 3000 سال قبل از میلاد مسیح باز می گردد و نکته جالب این است که در برهه ای از زمان (546 سال پیش از میلاد) این شهر به تصرف ایرانیان درآمده و 300 سال بعد امپراتوری روم مجددا آن جا را تصاحب کرد. بعد از حمله سلطان محمد فاتح ، اين شهر در سال 1413 توسط امپراتوری عثمانی اداره می شد. در دوران سلطنت عثمانی ها، کوشی آداسی به ساختمان های با شکوه مشهور شد.

تماشای بناها و سازه های تاریخی برای هر مسافری لذت بخش است و به همین دلیل اگر قصد دارید تا در تاریخ این شهر غرق شوید به شهر پریه نه بروید و از بقایای آن جا دیدن کنید و بعد از آن سری به خانه ویرجین ماری بزنید تا از نزدیک شاهد خانه مریم مقدس باشید.

از دیگر جاذبه های تاریخی کوش آداسی می توان به  کاروانسرای اوکوز محمد پاشا و  مسجد عیسی بیگ اشاره کرد که هرکدام به ترتیب به جا مانده از دوره سلجوقی و امپراتوری بزرگ عثمانی می باشند.

تصویری از آثار باستانی شهر کوش آداسی

با تماشای جاذبه های گردشگری کوش آداسی، روحی تازه به زندگی بخشیده می شود 

کوش آداسی به واسطه تمدن و طبیعت بی نظیری که دارد از جاذبه های متنوعی نیز برخوردار می باشد که تماشا و گشت و گذار در هر کدام لحظاتی پر از خاطره را رقم میزند. می توان گفت اولین و مهم ترین انگیزه هر مسافری در سفر به کوش آداسی، گشت و گذار در سواحل فوق العاده دریای اژه می باشد. اما نمی توان دیدنی های کوش آداسی را به بقایای تاریخی و دریای آبی این شهر محدود کرد و به همین دلیل پیشنهاد می کنیم تا به غار کاراجا و غار سیرتلائینی بروید تا شاهد شاهکار طبیعت در این شهر باشید.

حس آرامش، در هتل های کوش آداسی

توجه و رسیدگی به زیر ساخت ها در کوش آداسی، یکی از اصل های مهم در تبدیل شدن این شهر به یک منطقه توریستی می باشد و به عنوان مثال ساخت انواع هتل های مجلل در کوش آداسی از مواردی می باشد که در این معقوله می گنجد و اکنون در نقاط مختلف این شهر می توان شاهد اقامتگاه های شیک و لوکس بود.

نمونه ای از هتل های لوکس کوش آداسی می باشند که می توان در آن ها شاهد ارائه بهترین خدمات و تفریحات گوناگون جهت رفاه و آسایش مهمانان بود.

کوش آداسی و انواع تفریحاتی که می توان در این شهر انجام داد را در مطالب زیر بشناسید

🔍 گردش 2 روزه با تور کوش آداسی

🔍 تفریحات به یاد ماندنی کوش آداسی

🔍 گردش و خوشگذرانی باور نکردنی در کوش آداسی

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt