جدیدترین تغییرات در قوانین اخذ ویزای شینگن

جدیدترین تغییرات در قوانین اخذ ویزای شینگن

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1400

جدیدترین تغییرات در قوانین اخذ ویزای شینگن

مقامات اتحادیه اروپا جهت امنیت بیشتر کشورهای عضو شینگن و البته تسهیل در سفر، تغییرات و شرایط جدیدی را برای اخذ ویزای شینگن ایجاد کرده اند. باما همراه باشید

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ویزای شینگن، مهم ترین و در عین حال معروف ترین ویزا در جهان می باشد و سالانه جمعیت زیادی از اقصی نقاط دنیا جهت گردش، تفریح، مهاجرت، کار و تجارت به دنبال اخذ این ویزا هستند. از این رو مقامات اتحادیه اروپا و عضو شینگن جهت امنیت بیشتر کشورها و البته رواج صنعت گردشگری به دنبال ایجاد تغییرات و شرایط جدید اخذ ویزای شینگن هستند. البته از این نکته نباید غافل ماند که خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در تاریخ 11 ژانویه 2020 نیز در این تصمیم گیری بسیار موثر بوده است.
با ما در اخبار گردشگری همراه باشید تا از آخرین تغییرات و جدیدترین شرایط در اخذ ویزای شینگن بیشتر بدانید.

آخرین قوانین در ویزای شینگن

تغییرات و شرایط جدید در قوانین ویزای شینگن 

  1. افزایش مبلغ درخواست ویزای شینگن
  2. افزایش مدت زمان بررسی مدارک جهت اخذ ویزای شینگن
  3. اهمیت برخورداری از بیمه مسافرتی در اخذ ویزای شینگن
  4. حذف مهر ویزا از پاسپورت
  5. انجام امور مربوط به دریافت ویزای یک کشور عضو شینگن، در کشور ثالث
  6. ویزای شینگن مولتی 5 ساله برای مسافران خوشنام
  7. اخذ ویزای شینگن برای شهروندان بریتانیا
  8. پیشرفته شدن کنترل های مرزی

افزایش مبلغ درخواست ویزای شینگن

اولین شرط به وجود آمده در ویزای شینگن، اضافه شدن مبلغ درخواست آن می باشد. به این شکل که تا کنون متقاضیان می بایست 60 یورو برای درخواست ویزا پرداخت می کردند اما از این به بعد باید مبلغ 80 یورو هزینه کنند. همچنین این تغییر قیمت برای کودکان بین 6 تا 12 سال نیز از 35 یورو به 40 یورو افزایش یافته است. لازم به ذکر است که برای سنین 0 تا 6 سال به همان شکل رایگان باقی مانده است.

افزایش مدت زمان بررسی مدارک جهت اخذ ویزای شینگن

این مورد را می توان یکی از مزیت های قوانین و تغییرات ایجاد شده در ویزای شینگن دانست. به این شکل که متقاضیان 6 ماه زودتر برای اخذ ویزای شینگن درخواست بدهند و پیش از این افراد 3 ماه قبل از سفر خود می توانستند اقدام کنند. با این قانون در واقع می توان زودتر از قبل نسبت به اخذ ویزای شینگن اقدام کرد و زودتر تکلیف متقاضی برای اخذ ویزای شینگن معلوم شود.

تغییرات در قوانین ویزای شینگن

اهمیت برخورداری از بیمه مسافرتی در اخذ ویزای شینگن

با وجود تلاش های صورت گرفته در اختیاری کردن بیمه مسافرتی جهت اخذ ویزای شینگن، در قوانین جدید نیز به نقش پررنگ بیمه مسافرتی اشاره شده است.

حذف مهر ویزا از پاسپورت در سفر به اروپا

از سال ۲۰۲۰، مهر ویزا در پاسپورت شهروندان غیراروپایی در هنگام ورود به مرزهای شینگن درج نخواهد شد؛ بلکه نام مسافران و اطلاعات آنان به هنگام ورود یا خروج از مرزهای اتحادیه اروپا در سامانه اینترنتی به نام سامانه ورود و خروج (EES) ثبت می‌شود.


انجام امور مربوط به دریافت ویزای یک کشور عضو شینگن، در کشور ثالث

یکی دیگر از قوانین جدید اخذ شده در ویزای شینگن این گونه است که اگر یکی از اعضای اتحادیه اروپا در کشور خاصی سفارت نداشته باشد، متقاضیان نباید به کشور دیگری سفر کنند تا برای اخذ ویزای شینگن درخواست بدهند. بلکه می توانند به سفارت های دیگر اعضای اتحادیه اروپا بروند و اقدامات لازم جهت دریافت ویزای شینگن را انجام دهند.

🔍آدرس و تلفن سفارتخانه ها در ایران

ویزای شینگن مولتی 5 ساله برای مسافران خوشنام

از دیگر موارد ابلاغی شرایط جدید در اخذ ویزای شینگن، ویزای چندبار ورود معتبر 5 ساله در محدوده کشورهای عضو شینگن برای مسافرانی است که علاوه بر برخورداری از وضعیت خوب اقتصادی، در گذشته به اروپا سفر کرده اند و سابقه ی بسیار خوبی دارند.

اخذ ویزای شینگن برای شهروندان بریتانیا

در حالی که با اجرایی شدن قوانین جدید ورود بسیاری از مسافران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا راحت‌تر می شود، اما این امر شامل شهروندان بریتانیایی نخواهد بود. زیرا تا اکنون شهروندان بریتانیا بدون داشتن روادید میتوانستند وارد حوزه شنگن شوند اما با به سرانجام رسیدن برکسیت(Brexit)، بریتانیا نیز به عنوان یک کشور غیرعضو اتحادیه اروپا درنظر گرفته خواهد شد.
با این حال از ژانویه سال ۲۰۲۱ شهروندان بریتانیا به عنوان یک کشور غیر متحد شنگن ملزم به پر کردن فرم مجوز الکترونیکی سفر می باشند تا اجازه سفر برایشان صادر شود. آنان همینطور به هنگام ورود به کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید در کنار شهروندان ۶۲ کشور از گذرگاه مخصوص  کشورهایی رد شوند که برای ورود به خاک اتحادیه روادید لازم ندارند.

الزام دریافت ویزای شنگن برای بریتانیایی ها

پیشرفته شدن کنترل های مرزی

یکی دیگر از قوانین وضع شده جهت تسهیل ورود و خروج مسافران و البته امنیت بیشتر، پیشرفته شدن کنترل های مرزی به وسیله سامانه تشخیص هویت بیومتریک می باشد و مسافران دیگر به ارائه پاسپورت خود برای عبور از گذرگاه‌های مرزی نیازی ندارند و همچنین آن ها به‌جای ایستادن در صف‌های طولانی کنترل فرودگاه از این به بعد می توانند با نشان دادن صورت و اثر انگشت خود به یک نمایشگر تشخیص هویت، با سرعت بالاتری از این مرحله عبور کنند که اکنون در فرودگاه لیسبون پرتغال مورد آزمایش قرار گرفته است. 

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt