گردشگری تاریخی در تفلیس، پایتخت گرجستان

گردشگری تاریخی در تفلیس، پایتخت گرجستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 07 مهر ، 1398

گردشگری تاریخی در تفلیس، پایتخت گرجستان

بلوارهای بزرگ و زیبا، خیابان های سنگفرش شده و کوچه های پر پیچ و خم قدیمی در میان معماری منحصر به فرد تفلیس مورد توجه بسیاری از گردشگران هستند. برای گردشگری تاریخی در تفلیس پایتخت گرجستان، با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

پایتخت گرجستان پر از مکان های جذاب و دیدنی است. بلوارهای بزرگ و زیبا، خیابان های سنگفرش شده و کوچه های پر پیچ و خم قدیمی در میان معماری منحصر به فرد آن مورد توجه بسیاری از گردشگران تورهای گرجستان قرار می گیرند. برای گردشگری تاریخی در تفلیس پایتخت گرجستان، با الفبای سفر همراه باشید.

نمایی کامل از شهر تفلیس پایتخت گرجستان

گذشته تفلیس را با قدم زدن در آن بشناسید

برای داشتن بهترین بینش نسبت به گذشته تفلیس، در خیابان های شهر قدیمی تفلیس پیاده روی کنید. بسیاری از ساختمانهای قدیمی تفلیس که با احتیاط زیاد مرمت شده اند و ایوان های چوبی حکاکی و تراشکاری شده آن ها را می توان از بهترین جاذبه های گردشگری گرجستان به حساب آورد. این در حالی است که حمام های معروف گوگردی شهر هنوز هم گردشگرانی که با خرید بلیط هواپیما تفلیس به این شهر زیبا سفر می کنند را به چشمه های آب گرمی که قرن ها پیش کشف شده است، جذب می کنند. در پشت شهر قدیم، قلعه ناریکالا وجود دارد که از قرن چهارم فعالیت خود را آغاز کرده است. این روزها بازدید از این قلعه با تله کابین قابل دسترسی است و چشم اندازهای گسترده ای را در سراسر تفلیس به گردشگران ارائه می دهد.

حوض آب در حمام های گوگردی تفلیس گرجستان

تعلیم و تربیت کلیسایی در کلیساهای باستانی گرجستان

سفر به گرجستان و عدم توجه به بازدید از کلیساهای باستانی آن تقریبا غیرممکن است. اگرچه کلیساها ممکن است شبیه به یکدیگر به نظر برسند، اما هر یک از نظر زیبایی منحصر به فرد و از نظر تاریخی دارای اهمیت هستند. به عنوان مثال، کلیسای گلاتی مسیح در کوتایسی، در دوران طلایی کشور یعنی قرن دوازدهم ساخته شد و در آن زمان یک مرکز پر رونق آکادمی بود. آرامگاه بنیانگذار این کلیسا، پادشاه دیوید نیز در اینجا وجود دارد. کلیسای گلاتی هم اکنون در حال بازسازی است. در مقابل، کلیسای جامع باگراتی با روشی بسیار حرفه ای بازسازی شده است. گنبد کلیسای باگراتی در طی تهاجم عثمانی در قرن هفدهم به شدت آسیب دیده بود که توسط معمار ایتالیایی، آندره برونو بازسازی شد.

نمای بیرونی کلیسای باگراتی تفلیس گرجستان

مهمترین شهرک تاریخی گرجستان، اوپلیستیخه

در تپه بادی نزدیک به گوری در شرق گرجستان بقایای بسیار جذابی از مهمترین مجموعه های بومی این کشور، اوپلیستیخه را خواهید دید که قدمت آن به سده های هفتم قبل از میلاد مسیح بر می گردد. گردشگران تورهای گرجستان می توانند با قدم زدن در این مجموعه، دو هزار سال را پیموده و پشت سر بگذارند. با بازدید از شکاف هایی که برای ذخیره اقلام دارویی و دیگر موارد ایجاد شده اند و مکانی که برای سرگرمی و مراسم استفاده میشده است، شگفت زده خواهید شد. عبادتگاه و سالن بزرگ برای پذیرایی از مهمانان ویژه از مهمترین بخش اوپلیستیخه می باشد. در راهروی اصلی اوپلیستیخه پنجره ای به زندان یا سیاهچال باز می شود و از آن برای نشان دادن زندانیان به عنوان هشدار برای کسانی که از آنجا عبور می کردند، استفاده می شد.

شهر قدیمی اوپلیستیخه در تفلیس گرجستان

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt