خانه های ویران در ترابزون گردشگران را به خود جذب می کند

خانه های ویران در ترابزون گردشگران را به خود جذب می کند

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 26 شهریور ، 1398

خانه های ویران در ترابزون گردشگران را به خود جذب می کند

خانه های ویران در ترابزون گردشگران را به خود جذب می کند. این ویرانه ها در روستای دومانلی واقع شده اند و فاصله 72 کیلومتری از مرکز شهر گمیشانه و 42 کیلومتری از منطقه آرسین ترابزون را دارند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ویرانه های سانتا در مرز ترابزون-گمیشانه بازدید کنندگان را مجذوب خود می کند. این ویرانه ها در داخل روستای دومانلی واقع شده اند و فاصله 72 کیلومتری از مرکز شهر گمیشانه و 42 کیلومتری از منطقه آرسین ترابزون را دارند. این خانه های خرابه آثار باستانی منحصر به فرد برای معماری یونان هستند.
این منطقه باستانی که توسط یونانیان در قرن هفدهم ساخته شده است دارای خانه های سنگی یک طبقه و حداقل یک کلیسا در هر محله و همچنین چشمه ای در هر خیابان است. هفت سکونتگاه در ویرانه های سانتا وجود دارد که سه دامنه مختلف را پوشش می دهند که همه برای هم قابل مشاهده هستند. در این محلات، ساختمانهای رسمی ساخته شده در نیمه پایانی قرن 18 نیز قابل توجه است.

خانه های باستانی در نزدیکی ترابزون

دسترسی به روستای تاریخی دومانلی آسان می شود

کوموران تاشبیلیک، فرماندار قمیشانه، در گفتگو با خبرگزاری آنادوله، گفت: این سایت از نظر فرهنگی و طبیعی دارای اهمیت فرهنگی زیادی برای گمیشانه است. او همچنین افزود: بناهای تاریخی از یک طرف و غار و دریاچه لیمینی از طرف دیگر، جزء بهترین جاذبه های گردشگری ترکیه می باشند و گردشگران را به شگفتی می کشانند.

خانه های باستانی در نزدیکی ترابزون

وی با بیان اینکه یک پروژه راه سازی برای رفع برخی از مشکلات حمل و نقل در سانتا کمک کرده است، افزود: امیدوارم امسال کار جاده سازی را تمام کنیم. پس از آن، رفت و آمد به شهر باستانی سانتا برای گردشگران تور های ترابزون، گمیشانه و مناطق اطراف، راحت تر خواهد بود. ما همچنین کارهای زیرساختی را شروع کردیم. سانتا به عنوان یک مقصد گردشگری بسیار خاص در خدمت گردشگران و شهروندان خواهد بود.
شهردار شهر ماکا، کوچان گفت، سانتا یک مکان زیبا با کلیسا و بسیاری از چشمه ها و خانه های اصلی در اطراف آن است. به همین دلیل، بناهای تاریخی در اینجا باید در اسرع وقت احیا شوند و به عنوان یک روستای مجزا به یک مقصد گردشگری تبدیل شود. کوچان همچنین افزود، این منطقه برای گردشگرانی که به صومعه ساملا می آیند نیز دارای اهمیت است و سانتا دروازه ای برای سایر مناطق گردشگری هم می باشد. وی گفت: من معتقدم كه پتانسیل های گردشگری طی دو تا سه سال آینده به ویژه با اتمام پروژه جاده سبز افزایش می یابد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt