با شگفت انگیزترین جاذبه های تاریخی هند آشنا شوید

با شگفت انگیزترین جاذبه های تاریخی هند آشنا شوید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 08 شهریور ، 1398

با شگفت انگیزترین جاذبه های تاریخی هند آشنا شوید

هندوستان جاذبه های تاریخی و تفریحی بسیار زیادی را در خود جای داده است. قبل از سفر به هند، برای آشنایی با برخی از بهترین و شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری هند در این مطلب با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

هندوستان بناهای تاریخی و تفریحی بسیار زیادی را در خود جای داده است. قبل از سفر به هند با تور های ارزان هند، برای آشنایی با برخی از بهترین و شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری هند در این مطلب با ما همراه باشید.

قایقرانی گردشگران در رودخانه های شهری هند

Chini Ka Rauza (چینی کا راوزا)

همانطور که از نام Chini Ka Rauza (چینی کا راوزا) پیداست، این بنای یادبود از کاشی و خشت چینی ساخته شده است. خود مقبره به سبک معماری افغانستان طراحی شده و تنها بنای تاریخی در هند با معماری فارسی است. کل بنا به شکل مستطیل شکل با کاشی های رنگی و سنگ های قهوه ای ساخته شده است. دیوارهای مقبره که با کتیبه های مختلف اسلامی تزئین شده اند و بر روی آنها نوشته هایی وجود دارد، بسیار باشکوه می باشند. این مقبره در ابتدا دارای دو دروازه اصلی، یکی در شمال و دیگری در جنوب بوده و دارای سه طبقه و به شکل هشت ضلعی می باشد. مقبره Chini Ka Rauza (چینی کا راوزا)، نمونه ای بی نظیر در سبک معماری خودش است و بالکن و طاقهای رنگارنگ آن با نقوش پیچیده و کاشی های نارنجی و آبی تزئین شده است. کل مقبره به کاشی های رنگی مزین شده و به خودی خود یک شاهکار معماری و از بهترین جاذبه های تاریخی هند محسوب می شود.
ساعت بازدید از 6 صبح تا 5:30 بعد از ظهر
بهترین زمان برای بازدید، اکتبر تا مارس

بنای تاریخی Chini-Ka-Rauza در هندوستان

Sikandra Fort and Akbar Tomb (قلعه سیکندرا و مقبره اکبر)

Sikandra Fort and Akbar Tomb (قلعه سیکندرا و مقبره اکبر)، مکانی است که مقبره امپراطور بزرگ مغول، اکبر در آن قرار دارد. قلعه سیکندرا یک آرامگاه زیبا می باشد که با حکاکی های پیچیده و ریز تزئین شده است. از سنگ ماسه ای مخصوص به رنگ قرمز ساخته شده است و به همین خاطر گردشگران را به خود جلب می کند. قلعه سیکندرا بنایی عظیم است که نمایانگر ذهن گسترده و غنی اکبر مغول می باشد و به آرامگاه اکبر نیز معروف است. Sikandra Fort and Akbar Tomb (قلعه سیکندرا و مقبره اکبر)، در یک شهر کوچک در نزدیکی آگرا به نام سیکندرا واقع شده است. این مقبره نمونه ای عالی از ترکیب معماری هندو و مسلمان است و همچنین با یک باغ تزئین شده است.
ساعت بازدید از قلعه سیکندرا و مقبره اکبر: 6 صبح تا 5:30 بعد از ظهر
بهترین زمان برای بازدید از قلعه سیکندرا و مقبره اکبر: اکتبر تا مارس

بنای تاریخی سیکندرا و مقبره اکبر Sikandra-Fort-and-Akbar-Tomb در هند

Mehtab Bagh (باغ مهتاب)

Mehtab Bagh (باغ مهتاب)، یک باغ باشکوه در ساحل شمالی یامونا و جنوب تاج محل می باشد. این بنا ماهیت عشق مغول را نشان می دهد. روزگاری این مکان یک باغ آسمانی بوده که دارای چشمه ها، گل های معطر و استخرهای باشکوه می باشد. اما به تدریج و با گذشت زمان این مکان متلاشی شد. خوشبختانه با تلاش های تاج محل، Mehtab Bagh (باغ مهتاب)، احیا و به مکان مورد علاقه گردشگران و یکی از پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری هند تبدیل شد. طراحی فضای سبز و باغ در اینجا خود نمونه ای بی نظیر از معماری مغول است.
ساعت بازدید از مهتاب باغ: ساعت 6 صبح تا 5:30 بعد از ظهر
بهترین زمان برای بازدید از Mehtab Bagh (باغ مهتاب): اکتبر تا مارس

باغ مهتاب در آگرا و نمای تاج محل در انتهای آن

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt