در این مناطق ترکیه در آسمان شب ستاره بچینید!

در این مناطق ترکیه در آسمان شب ستاره بچینید!

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 04 شهریور ، 1398

در این مناطق ترکیه در آسمان شب ستاره بچینید!

در برخی جاذبه های گردشگری ترکیه هیچ چراغی در هیچ کجای اطراف وجود ندارد و شما می توانید منظره ای واضح از آسمان شب را مشاهده و بلند شوید تا به اندازه کافی به آسمان نزدیک باشید و به معنای واقعی کلمه ستاره را لمس کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در برخی جاذبه های گردشگری ترکیه هیچ چراغی در هیچ کجای اطراف وجود ندارد و شما می توانید منظره ای واضح از آسمان شب را مشاهده کنید. دوست دارید بلند شوید تا به اندازه کافی به آسمان نزدیک باشید و احساس کنید می توانید به ستاره ها برسید و به معنای واقعی کلمه ستاره را لمس کنید. در این نقاط می توانید با محیط طبیعی خیره کننده به گونه ای که محیط اطراف فقط زیبایی تجربه تماشای همه ی آسمان شب را بیشتر می کند، احاطه شوید. زیبایی طبیعی ترکیه دارای مناظر بی شماری است که یکی از سرگرمی های مورد علاقه همه گردشگران می باشند، در این مطلب برخی از نقاط ترکیه را که در آن ها به خوبی می توانید ستاره ها را رصد کنید، به شما معرفی می کنیم.

کمپینگ در ترکیه برای دیدن آسمان شب

منطقه Melikler Yaylası, Isparta (ملیکلر ییللاس، ایسپارتا)

پس از انجام تحقیقات بر روی تاریک ترین قله ها در سرتاسر ترکیه، بالاترین نقطه تاریکی کامل که به شما روشن ترین آسمان شب را به ارمغان می آورد، منطقهMelikler Yaylası, Isparta  (ملیکلر ییللاس، اسپارتا) می باشد. Yayla به اندازه کافی برای کمپینگ مسطح است. همچنین می توانید در انتهای Dedegöl Moutain کمپ بزنید و برای دیدن ستاره های آسمان ترکیه از آن بالا بروید. در حوالی منطقه نیز دهکده کوچکی به نام یاکا وجود دارد که دارای یک دره نزدیک به همین نام است و مسیرهای پیاده روی بسیار خوبی برای دوچرخه سواری در کوه محسوب می شود. مسافت کوهنوردی در این منطقه بسیار شگفت انگیز است.

آسمان پر ستاره شب و افراد در حال رصد ستاره ها

منطقه Olympos, Antalya (الیمپوس، آنتالیا)

در امتداد راه لیچیان، خانه های درختی الیمپوس و مناطق اردوگاهی اطراف آن برای دیدن ستاره ها در پارک ملی الیمپوس، بسیار فوق العاده است. همه ساله جشنواره آسمان و علوم الیمپوس به دلیل موقعیت شگفت انگیزی که در دریای مدیترانه دارد، فرصتی مناسب برای دیدن ستاره های زیاد در آسمانی که معمولا از هیچ ابری برخوردار نیست، در اینجا برپا می شود. این منطقه مورد استقبال بسیاری از گردشگران تور های آنتالیا می باشد.

منطقه الیمپوس آنتالیا در شب

محدوده Saklıkent, Antalya (ساكلكنت، آنتالیا)

در این نقطه از آنتالیا که دارای 2،550 متر ارتفاع می باشد و تلسکوپ TUBITAK در اینجا واقع شده است. این نقطه بهترین شرایط مشاهده در هر نقطه از منطقه را دارد و در واقع در حد یک کلاس جهانی است. نقاط کمپینگ زیادی در سرتاسر منطقه برای گردشگران تور های ترکیه وجود دارد.

آسمان شب در ساکلکنت آنتالیا

منطقه Palandöken, Erzurum (پالاندوکن، ارزروم)

منطقهPalandöken, Erzurum  (پالاندوکن، ارزروم) دارای 3،176 متر ارتفاع بدون هیچ جنگلی می باشد و آن را به مکانی با ارتفاع و آب و هوای مناسب برای دیدن ستاره ها در شب تبدیل کرده است. چادرهای خود را می توانید در کوههای پهن و مسطح برپا کنید. گردشگران تور های ترابزون و وان نیز می توانند تنها با طی کردن مسافتی حدود 250 کیلومتر به ارزروم برسند و با رفتن به منطقه پالاندوکن از دیدن ستاره ها در آسمان شب ترکیه لذت ببرند. به یاد داشته باشید این منطقه یکی از سردترین نقاط ترکیه است، پس برای لذت بردن از دیدن آسمان شب در ترکیه، پتوها و پالتوهای خود را همراه داشته باشید.

کلبه ای در پالاندکن ارزروم ترکیه در شب

منطقه Karagöl Nature Park, Bolu (پارک طبیعی کارگل، بولو)

منطقه Karagöl Nature Park, Bolu (پارک طبیعی کارگل، بولو) در جاده Beypazarı ،18 کیلومتری جنوب شهر Kıbrıscık  (کیبریسیک) و 62 کیلومتری جنوب مرکز شهر Bolu واقع شده است. در این منطقه خانه های ییلاقی وجود دارد که می توان از آنها برای اسکان استفاده کرد. مکان هایی برای برپایی چادر و دیدن آسمان شب نیز در این نقطه وجود دارد.

پارک طبیعی بولو ترکیه

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt