برترین جاذبه های گردشگری تاریخی قونیه

برترین جاذبه های گردشگری تاریخی قونیه

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 مرداد ، 1398

برترین جاذبه های گردشگری تاریخی قونیه

مکان های مهم گردشگری قونیه که با موزه ها و بناهای سلجوقی ساخته شد و در مرکز این شهر قرار دارند.برای آشنایی با این مکان هها با ما همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

مکان های مهم گردشگری مذهبی و تاریخی قونیه که با موزه ها و بناهای با شکوه و جلال سلجوقی ساخته شده اند، در مرکز این شهر واقع می باشند. بیشتر گردشگران تور های قونیه برای دیدن موزه و مقبره مولانا، که شعرهای مشهور خود را در قرن سیزدهم در این مکان سروده و نوشته است، به این شهر سفر می کنند. اما جاذبه های گردشگری قونیه و همچنین جاذبه هایی مثل، مساجد و بنا های قدیمی که هنرهای سلطنتی سلجوقی که از بهترین جاذبه های گردشگری ترکیه هم می باشند، را به نمایش می گذارند، بسیار زیاد می باشند که در این مطلب با برخی از آن ها آشنا می شویم.

قونیه

موزه مولانا، نماد قونیه

(tekke (Sufi lodge نماد قونیه می باشد که مقبره رهبر مذهبی، فیلسوف و شاعر قرن سیزدهم مولانا را که فرقه درویشی تصوف را پایه گذاری کرده، در این مکان قرار دارد. این موزه در باغهای گل رز با فضای بسیار دوستانه قرار گرفته و هنگامی که وارد مجتمع می شوید، مقبره مولانا در انتهای آن قرار دارد و توسط مقبره های اعضای خانواده و پیروان احاطه شده است. سمنه (تالاری که مراسم دراویش در آن اجرا می شد) در سمت چپ و شامل موزه ای مذهبی می باشد. حیاط مجتمع نیز شامل فضا های آرامگاه، آشپزخانه و استراحتگاه می باشد.

موزه و آرامگاه مولانا در قونیه ترکیه

موزه (Karatay Medresisi) کاراتای مدرسیسی

این مکان قدیمی دانشکده الهیات بوده و در سال 1251 توسط امیر سلجوقی سلطان الدین کاراتای تاسیس شده است. این ساختمان به تازگی مرمت شده و هم اکنون موزه ای چشمگیر است که کاشی کاری های مینایی سلجوقی را به نمایش می گذارد. اگرچه ممکن است گشت و گذار در موزه کاشی که یک جاذبه گردشگری بسیار جذاب در قونیه است، طول بکشد، اما زیبایی بی نظیر این ساختمان باعث می شود که یکی از بهترین مواردی باشد که می توان در برنامه سفر به قونیه و دیدن برترین جاذبه های گردشگری تاریخی قونیه گنجاند. دیواره های داخلی این مکان با نمونه های بسیار زیبای کاشی کاری سلجوقی محاصره شده و همچنین نمایشگاه سرامیک های پیدا شده در کاوش از سایت های باستان شناسی مجاور نیز در اینجا وجود دارد.

کاشی کاری در موزه کاراتای در قونیه ترکیه

موزه حکاکی های چوبی و سنگی (Ince Minare Medrese)

موزه حکاکی های چوبی و سنگی (Ince Minare Medrese)، مناره اش را توسط صاعقه ای که در سال 1905 به آن اصابت کرد از دست داد. این موزه در سال 1260 برای وزیر سلجوقی صاحب عطا (Seljuk vizier Sahip Ata) ساخته شده و دارای تزئینات پیچیده ای است. این ساختمان اکنون یک موزه با مجموعه بزرگی از مجسمه های چوبی و سنگی دوره سلجوقی که شامل نقوش حیوانات است، می باشد.

موزه حکاکی چوب و سنگ در قونیه ترکیه

ارگ سابق قونیه در تپه علاء الدین

این مکان که ارگ سابق قونیه در آن ساخته شده است، درست در مرکز شهر قرار گرفته و محلی برای تفریحات عصرگاهی افراد محلی قونیه می باشد. در بالای تپه علاء الدین مکانی قرار دارد که در قرن سیزدهم ساخته شده است. این بنا با طراحی عربی ساخته شده و دارای یک مسجد است که سقف چوبی آن با 42 ستون قدیمی پشتیبانی می شود.

ورودی ارگ سابق قونیه در تپه علاءالدین قونیه

موزه باستان شناسی قونیه

در دهه گذشته اکثر موزه های باستان شناسی ترکیه دستخوش تغییراتی بوده اند، اما موزه باستان شناسی قونیه از این تغییرات مستثناست. موزه باستان شناسی قونیه یک مکان قدیمی غبار آلود و دارای روزنه های کوچک و ضعیف است که ممکن است منسوخ شده باشند. اما اجازه ندهید که این موضوع شما را از رفتن به این موزه باز دارد. در این موزه یافته های باستان شناسی قونیه و مجموعه ای فوق العاده از معماری رومی با تزئینات پیچیده وجود دارد. موزه مردم شناسی قونیه نیز مجموعه کاملی از صنایع دستی ترکیه، لباس، جواهرات، فرش و کالاهای خانگی را در خود جای داده است.

مجسمه های باستانی در موزه باستان شناسی قونیه ترکیه

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt