سلیقه های مختلف گردشگری در گرجستان

سلیقه های مختلف گردشگری در گرجستان

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 14 شهریور ، 1398

سلیقه های مختلف گردشگری در گرجستان

گرجستان از نظر تاریخی، نقاط مهمی برای جذب سیل عظیم گردشگران دارد. امروزه جهانگردی در گرجستان بازتاب مسیر جاده ابریشم و بسیاری از فرهنگهایی است که از آن گذر کرده اند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

گرجستان از نظر تاریخی، نقاط مهمی برای جذب سیل عظیم گردشگران دارد. امروزه جهانگردی در گرجستان بازتاب مسیر جاده ابریشم و بسیاری از فرهنگهایی است که از آن گذر کرده اند. تجربه مدرن گردشگری گرجستان با دامنه به ظاهر بی حد و حصر آن از گزینه های میراث فرهنگی، ماجراجویی، طبیعت و گردشگری در راستای سلایق غذایی تعریف شده است.
منطقه زمینی نسبتاً کوچک گرجستان محل اقامت بسیاری از اقوام و چندین زبان و لهجه مجزا است و همه آنها را می توان در سفر یک روزه از شهرهای بزرگ تفلیس، باتومی و کوتاویسی دید و شنید. بازدید از هر دهکده ای از مناطق سامرگرلو و Svaneti برای کسانی که علاقه مند به تجربه تنوع قومی گرجستان هستند، بسیار توصیه می شود.

هلن گرجستان یکی از بهترین جاذبه های توریستی گرجستان

گردشگری میراث فرهنگی در گرجستان

تاریخ گرجستان به محض ورود آشکار است. معماری و اماکن تاریخی از هر دوره را می توان در مرزهای کوهستانی گرجستان یافت. نامگذاری های متعدد یونسکو تاریخ مورد علاقه در بین عاشقان تاریخ است. پایتخت باستانی مستیا، قطب کلیسا ها و صومعه های مسیحی ارتدوکس می باشد و علاوه بر آن طیف وسیعی از معماری قرون وسطایی تا پست مدرن را در تفلیس مشاهده می کنید. قلعه ناریکالا در بالای همه آن هاست و زمانی یک مکان عبادت زرتشتی بود. با کاوش های باستان شناسی که در Dmanisi انجام شده، کشف کرده اند که قدیمی ترین بقایای وجود بشر در خارج از آفریقا است.
فرهنگ گرجستان یکی از ویژگیهای اصلی هر نوع گردشگری در گرجستان می باشد. بهترین راه برای تجربه فرهنگ اصیل گرجستان حضور در جشن سنتی گرجستان که معروف به  Supraاست، می باشد. در این جشن از هر بازدید کننده دعوت می شود تا در امور تشریفاتی شرکت کند و نگاهی اجمالی به روان جمعی گرجستان بیندازد و بتواند از گرمی و اطمینان آن ها به طور کامل لذت ببرد.

کلیسای قدیمی آثار باستانی گرجستان

طبیعت گردی یا گردشگری طبیعت در گرجستان

گردشگری طبیعت در گرجستان، کمپ ها و طبیعت گردانی را از سراسر جهان به خود جلب می كند. بیش از یک سوم مساحت زمین گرجستان کوهستانی پوشیده از جنگل است. علاقه مندان به زیبایی طبیعی، گیاهان و جانوران می توانند آن ها را  از هر جهت در تمام مناطق گرجستان بیابند. کوه هایSvaneti ،Shkhara ، Ushba،Mtsketa ،Mtianeti ،Kazbegi  و St Stephen، شگفتی های طبیعی مشهور و معروف جهان هستند که در گرجستان واقع شده اند. ساحل دریای سیاه به دلیل زیبایی های نیمه قطبی، به ویژه باغ های گیاه شناسی باتومی مشهور است. دهکده گوریان در بالای ابرها قرار دارد و مورد علاقه دوستداران طبیعت گرجستان است و منطقه حفاظت شده نیمه بیابانی پارک ملی واشلووانی در جنوب شرقی Kahketi یکی از مناطق بی نظیر و بیولوژیک و یکی از بهترین جاذبه های گردشگری گرجستان محسوب می شود. به گردشگران تور های ویژه گرجستان توصیه می شود، بازدید از آبشار ماخونستی با ارتفاع بیش از 300 متر را هرگز فراموش نکنند. شهرهای تفریحی باخمارو، باکوریانی و گوداوری به دلیل جاذبه های بی شمار طبیعی در ماه های تابستان اکوتوریست های بسیاری را به خود جذب می کنند.

کوه های مخصوص طبیعت گردی در گرجستان

گردشگری غذا و نوشیدنی در گرجستان

گردشگری غذا و نوشیدنی گرجستان یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری گرجستان محسوب می شود. غذاهای گرجستان از جمله کوفته گوشت خینخالی و شیرینی پنیر کچاپوری، ترکیب تأثیرپذیری از شرق و غرب می باشند. نوشیدنی قرمز، سفید و کهربا گرجستان، به ویژه آن هایی که در منطقه شرقی کاکتی وجود دارند، از نظر برخی گردشگران جزء بهترین های اروپا هستند. فرهنگ تولید نوشیدنی در حقیقت برای اولین بار در گرجستان توسعه یافته، زیرا باستان شناسان شواهدی از تولید نوشیدنی که مربوط به سال 6000 سال قبل از میلاد مسیح است را کشف کرده اند.

غذا های گرجستانی

گردشگری زیارتی در گرجستان

گردشگری زیارتی گرجستان یکی از انواع گردشگری در گرجستان است و باعث غرور و افتخار گرجی ها می شود که خود را اولین ملتی می دانند که به مسیحیت روی آوردند. مسیحیت توسط سنت نینو در قرن 4 بعد از میلاد به گرجستان معرفی شده است. شهر Mestia یک مکان زیارتی برای مسیحیان ارتدکس گرجستان است و دارای برخی از چشمگیرترین کلیسا ها، صومعه ها و کلیسا های جامع در قفقاز است.

کلیسای قدیمی گرجستان در شب

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt