تعریفی کامل از ترکیه در چند پاراگراف

تعریفی کامل از ترکیه در چند پاراگراف

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 10 تیر ، 1400

همه چیز درباره ترکیه|آشنایی با تاریخچه کشور+بهترین جاذبه ها

ترکیه یکی از بزرگترین کشورهای جهان، سالانه میلیون ها گردشگر جذب می کند و بخش بیشتری از آن در آسیا و بخشی هم در قسمتی از اروپا می باشد و کشور را به اهمیت قابل توجه ژئواستراتژیک تبدیل می کند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

ترکیه یکی از بزرگترین کشورهای جهان است که سالانه میلیون ها گردشگر را جذب می کند. بخش بیشتری از آن در آسیا قرار دارد، در حالی که بخش کوچکتر آن در قسمتی از اروپا می باشد و کشور را به اهمیت قابل توجه ژئواستراتژیک تبدیل می کند. با توجه به آب و هوای درخشانش، اماکن و آثار تاریخی، آبهای شفاف خوش رنگ، سواحل عجیب و غریب و خطوط ساحلی جذاب، یکی از محبوبترین و پرطرفدارترین مراکز گردشگری در جهان است.

شهر استانبول در ترکیه

گنجینه های ترکیه کدامند

اگر بخواهیم تعریف کاملی از ترکیه داشته باشیم، باید بگوئیم، ترکیه کشوری بسیار بزرگ و متنوع است که دارای تعدادی از شهرهای جالب توجه تاریخی و فرهنگی مانند استانبول که بزرگترین شهر ترکیه نیز محسوب می شود، می باشد. استانبول، که پایتخت امپراتوری های بیزانس و عثمانی نیز بوده است، امروز یکی از پرطرفدارترین شهر های جهان می باشد که شامل تعدادی بنا های های قابل توجه و مناظر مانند مسجد سلطان احمد که همچنین به عنوان مسجد آبی نیز شناخته می شود، حجاب سوفیا ، قصر (تاپکاپی)  Topkapi، قصر سیسترن، کاخ  Dolmabahce دلما باچه، و جاذبه های گردشگری دیگر زیادی، می باشد.

ورودی کاخ دلماباچه در کشور ترکیه

جاذبه های گردشگری محبوب ترکیه

جاذبه های بسیاری وجود دارد که ترکیه را به یکی از پرطرفدارترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. جاذبه های محبوب آن نیز شامل سواحل، قایق سواری و کروز آبی در امتداد مدیترانه است. اکثر هتل های آنتالیا و استراحتگاه ها در امتداد ساحل مدیترانه در نزدیکی آنتالیا واقع شده اند و آنتالیا یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری ترکیه می باشد. سفرکروز های آبی بین چند روز تا چند هفته به طول می انجامد که طی آن بازديد کنندگان بیشتر ترکیبی از ترکیه قدیمی و جدید و گذشته و حال را می بینند.

سواحل مدیترانه ای آنتالیا در ترکیه

با جاذبه های فرهنگی ترکیه آشنا شوید

جاذبه های فرهنگی ترکیه شامل افیسس، تروی، پیرامون، خانه مریم مقدس، پاموکال، هیراپولیس، ترابزون، دیدیما، کلیسای آنتیوخ و بسیاری دیگر از مناطق مذهبی، فرهنگی که ویران شده یا بخشی از آن باقی مانده است. برای رفتن به برخی از این جاذبه ها بایستی سفر آبی کروز را که لذت دیدن کوه های شگفت انگیز و آرامش بخش در آب های مدیترانه را به شما ارائه می دهند، در نظر بگیرید. اکثر گردشگران از آنها برای پیدا کردن و بازدید از جاذبه های محبوب و جالب ترکیه مانند افیسس، تروی و خانه ویران شده مریم مقدس، استفاده می کنند.

سکو های محل نشستن جاذبه گردشگری هیراپولیس در ترکیه

ترکیه، مهد فرهنگ ها و تمدن های دوایر مختلف

ترکیه، گهواره فرهنگ ها، تمدن ها و کشوری شگفت انگیز است که برای همه علاقه مندان به سفر، بسیار مناسب می باشد. ترکیه محل حکومت بسیاری از امپراتوری ها که از سومریان به هتیت ها و سلجوقی ها منتقل شده است، می باشد. امروزه ترکیه یکی از محبوب ترین مقصد های گردشگری در جهان محسوب می شود. ترکیه پر از مساجد، کلیساها، تئاتر ها و معابد رومی است و جشنواره های مختلفی شامل مراسم و جشنواره های کولی، کنسرت های موسیقی کلاسیک که موجب لذت عاشقان موسیقی می شوند و رویدادهای ورزشی را برگزار می کند.

فستیوال موسیقی کلاسیک در استانبول ترکیه

همچنین ترکیه، با گنجینه هایی که از قرن ها پیش دارد، چشم انداز جذاب، آب و هوای خوب، جاذبه های محبوب و دوست داشتنی و مردم خون گرم، به یکی از جذاب ترین کشورهای جهان تبدیل شده است و باعث یک لذت واقعی در تعطیلات شما می باشد!

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt