عاشقان موسیقی در استانبول از چه رویدادهایی لذت ببرند

عاشقان موسیقی در استانبول از چه رویدادهایی لذت ببرند

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 27 دی ، 1401

عاشقان موسیقی در استانبول از چه رویدادهایی لذت ببرند

استانبول میزبان بسیاری از رویدادهای شگفت انگیز زنده موسیقی و یا جشنوارهای بزرگ و یا کنسرتهای کوچک هنرمندان بین الملی و محلی است. همراه با الفبای سفر بهترین فستیوالها و مکانهای برگزاری کنسرتهای موسیقی در استانبول را معرفی می کنیم.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

استانبول میزبان بسیاری از رویدادهای شگفت انگیز زنده موسیقی و یا جشنوارهای بزرگ و یا کنسرتهای کوچک هنرمندان بین الملی و محلی است. همراه با الفبای سفر بهترین فستیوالها و مکانهای برگزاری کنسرتهای موسیقی در استانبول را معرفی می کنیم.

سالن اپرای ثریا استانبول Süreyya Opera House

سالن اپرای ثریا استانبول که در سال 1927 بنا شد در بخش آسیایی و محله کادی کوی قرار دارد که یکی از مهمترین مراکز موسیقی کلاسیک و رقص باله است. این مکان با تالار تاریخی بزرگ و زیبا به معماری سبک اروپایی، هنر بی نظیر آن دوران زمانی را به نمایش می گذارد.برای تماشای کنسرت موسیقی کلاسیک یا رقص باله در تور استانبول تعطیلات خرداد می توانید بلیط کنسرت خود را رزرو کنید و به تماشای اجرای بی نظیر این هنرمندان بپردازید.

سالن اپرای ثریا-استانبول،الفبای سفر

ارکستر فلارمونیک بوروسان استانبول

ارکستر فلارمونیک بوروسان استانبول Borusan Istanbul Philharmonic Orchestra در سال 1993 توسط گروه صنعتی بوروسان به‌عنوان خانه نوازندگان بوروسان تاسیس شد. هدف از تشکیل این نوع موسیقی، معرفی موسیقی پلی فونیک (چندصدایی) به مخاطبان خود بود. در سال ۱۹۹۹ این ارکستر به یک ارکستر سمفونیک و از بهترین کنسرت های استانبول تبدیل شد.
در حال حاضر نیز ارکستر این نوع سبک موسیقی هم در بخش آسیایی و هم در بخش اروپایی استانبول اجرا می شود که در تور استانبول لحظه آخری می توانید بلیط آن را تهیه کنید و از تماشای این ارکستر لذت ببرید.

ارکستر فلارمونیک بوروسان-استانبول،الفبای سفر

فستیوال موسیقی IKSV استانبول

فستیوال موسیقی IKSV استانبول یکی از مهمترین جشنواره های موسیقی کلاسیک و کنسرت های استانبول است که در هر سال بین ماه های مه و ژوئن برگزار میشود. این فستیوال موسیقی در چهل و پنجمین سال تولد خود میزبان نامهای مشهوری مانند ارکستر فیلارمونیک نیویورک، برلین، وین، پاریس و دیگر گروه‌های کوچک و بزرگ بود.شما نیز با رزور بلیط هواپیما استانبول شاهد اجرای هنر این موسیقیدانان باشید.

فستیوال موسیقی IKSV-استانبول،الفبای سفر

کلوپ جاز ناردیس استانبول Nardis

کلوپ جاز ناردیس به عنوان یکی از بهترین کلوپ های جاز استانبول شناخته شده است. این کلوپ برای سالها است که میزبان اجرای موسیقی هنرمندان بین الملی و محلی و حتی کنسرت خوانندگان ایرانی در استانبول است. در پشت صحنه این کلوپ یک بار با تعداد میز و صندلی چوبی وجود دارد. کلوپ نادریس در نزدیکی برج گالاتا قرار دارد که علاقه مندان در تور استانبول می توانند اجرای هنرمندان این کلوپ را تماشا کنند.

کلوپ جاز ناردیس-استانبول،الفبای سفر

فستیوال جاز IKSV استانبول

فستیوال موسیقی IKSV به غیر از موسیقی کلاسیک، میزبان فستیوال‌های مهم دیگر موسیقی شهر بوده که این بار تمرکز خود را بر روی برگزاری ژانر موسیقی جاز قرار داده است. از سال ۱۹۹۴، هر ساله این فستیوال در ماه جولای برگزار شده و IKSV نه‌ تنها میزبان بعضی از نام‌های بزرگ موسیقی جاز می باشد، بلکه باعث همکاری استعدادهای بین‌المللی و محلی نیز بر روی صحنه می‌شود. گردشگران تور استانبول لحظه آخری که به این سبک موسیقی علاقه دارند می توانند یکی از تماشاچیان این فستیوال که از بهترین کنسرت های استانبول هست، باشند.

فستیوال جاز IKSV-استانبول،الفبای سفر

سالن IKSV استانبول

محل جدید و جذاب IKSV (بنیاد هنر و فرهنگ استانبول) همیشه میزبان اجرای موسیقی های بین الملی و محلی بوده است. اگر طرفداری گروه‌هایی موسیقی هستید که در سالن‌های بزرگ کنسرت برنامه اجرا نمی‌کنند، سالن IKSV بهترین جا برای تماشای اجرای زنده یکی از بندهای موسیقی و کنسرت ایرانی استانبول در تور استانبول است.

سالن IKSV-استانبول،الفبای سفر

سالن بابیلون بومونتی استانبول Babylon Bomonti

سالن بابیلون بومونتی استانبول بی شک یکی از مهمترین سالهای برگزاری کنسرت در استانبول است و به محل نمادین و رویایی برای اجرای مراسم موسیقی دانان تبدیل شده است. با اینکه این سالن از مکان اصلی خود در محله بی‌اوغلو به بومونتی آدا انتقال پیدا کرد، اما سن و محل نمایش آن همچنان میزبان تعدادی از مهم‌ترین گروه‌ها و بندها و فستیوالهای تاریخی موسیقی کشور ترکیه است.

سالن بابیلون بومونتی-استانبول،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt