جاذبه های کشور دو قاره ای را بیشتر بشناسید

جاذبه های کشور دو قاره ای را بیشتر بشناسید

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 25 خرداد ، 1400

جاذبه های کشور دو قاره ای را بیشتر بشناسید

روسیه به وسعت دو قاره، 11 منطقه زمانی و کشوری پر از شگفتی هاست و شامل دو قسمت شرقی و سیبری می باشد که به قسمت شرقی آن خاور دور می گویند. برای آشنایی با مناطق مختلف آن، همراه ما باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

روسیه به وسعت دو قاره، 11 منطقه زمانی و کشوری پر از شگفتی هاست و شامل دو قسمت شرقی و سیبری می باشد که به قسمت شرقی آن خاور دور می گویند. سن پترزبورگ نیز یاد آور خاطرات تزار های روسیه است. کاخ کرملین و کلیسای جامع سنت باسیل نماد و مظهر این کشور بزرگ هستند.
سفر به روسیه به معنی مقیاسی از گردش در منطقه است. هر چیزی که سلیقه تان است را مثل اروپای روسیه، خاور دور و اورال را در اینجا پیدا می کنید. ما یک راهنمای هدف برای کسانی که اولین بار قصد سفر به روسیه را دارند و از تور های ویژه روسیه استفاده می کنند،آماده و ارائه می کنیم و شما می توانید از آن به عنوان یک پلت فرم برای ماجراجویی های بیشتر استفاده کنید. 
در سفر به روسیه ممکن است ابتدا وارد مسکو و یا سن پترزبورگ شوید. این دو شهر شگفت انگیز روسیه باید جزء برنامه سفر هر کسی باشند.

جاذبه های گردشگری روسیه

مسکو، شهری مدرن غرق در تاریخ

مسکو بزرگترین شهر اروپا و مرکز سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و علمی روسیه است. مسکو شهری با سلسه جاده های حلقه ای و متحد المرکز است. این شهر دارای خانه هایی با معماری شگفت انگیز و بسیاری فضاهای سبز زیبا می باشد. اگر زمان محدودی دارید بیشتر آن را در گاردن رینگ بگذرانید. کاخ کرملین معروف در قلب مسکو قرار دارد که خانه و دفتر رئیس جمهور روسیه نیز آنجا واقع شده است. در مسکو تور داخلی زمینی موجود است که می توانید با آن از کلیسا های شگفت انگیز دیدن کنید.
سپس در اطراف میدان سرخ می توانید از دیوار معروف کرملین، مقبره لنین بزرگ و دیگر اشخاص بلند مرتبه روسیه بازدید کنید. در مقابل کاخ کرملین و طرف دیگر میدان سرخ فروشگاه های زیادی وجود دارد که می توان خرید ها و سوغات های خود را از آن جا تهیه کنید. سپس به کلیسای سنت باسیل ( St. Basil’s ) که نمونه معماری شناخته شده ای در جهان است، بروید. از آن جا می توانید به پارک گورکی ( Gorky ) که یک پارک مرکزی بزرگ در امتداد رود مسکو است بروید و از رودخانه عبور کنید. در شب به نیز به منطقه آرابات که مکان خوبی برای صرف غذا و خرید است مراجعه کنید.

کاخ کرملین در مسکو روسیه

سن پترزبورگ، پایتخت اسبق روسیه

سن پترزبورگ، پنجره روسیه به سمت اروپا است. پیتر بزرگ می خواست در جایی باشد که روسیه با عمده قدرت های دنیا تجارت کند. سن پترزبورگ در قرن 18 به سرعت در حال رشد بود. این شهر در سال 1732 به پایتخت روسیه برگزیده شد و تا انقلاب کبیر در اکتبر 1917، به عنوان پایتخت باقی ماند. به خاطر عرض جغرافیایی شمالی اش با نام شهر آفتاب نیمه شب شناخته می شود. اهالی سن پترزبورگ در تابستان شب را در رستوران ها و کافه های سنت پترزبورگ می گذرانند و از ساعات طولانی شب لذت می برند.

کاخ زمستانی جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ روسیه

سن پترزبورگ جاذبه های گردشگری زیاد و متمرکزی دارد که گزینه های خوبی برای دور زدن و گردش هستند. حتما در آنجا به بخش زمستانی موزه معروف دنیا، هرمیتاژ بروید. این موزه دومین مرکز موزه هنر در جهان به شمار می رود. غرق در عظمت این قصر شوید و طعم شگفتی هایی که درخور سزار های روس بوده را بچشید. از اینجا می توانید از طریق باغ الکساندر به سمت خیابان نوسکی بروید. بسیاری از نشانه های این شهر مثل کلیسای کازان ، کلیسای خون مقدس ( Savior on Spilled Blood ) و کلیسای سنت میشل در اطراف خیابان نوسکی قرار دارند. بنابراین نگران نباشید، زیرا می توانید بدون اینکه چیزی را از دست بدهید چند روزی را در اینجا، سپری کنید.

آیا می دانید پاریس سیبری کجاست؟

برای توریست هایی که می خواهند به شرق روسیه سفر کنند، نواحی اطراف دریاچه بایکال گزینه های بسیار شگفت انگیزی خواهند بود.  (Irkutsk) ایرکوتسک پایتخت اداری و بزرگ ترین شهر این منطقه است. پاریس سیبری را جانشین دریاچه نکنید و برای رسیدن به دریاچه با عجله از کنار این شهر گذر نکنید. بازدید از این شهر را با پیاده روی در در میدان کایروف آغاز و سپس به مکان ظهور حضرت عیسی بروید. در 130 کراوتل پیاده روی کنید و از خانه های چوبی سیبری بازدید نمائید. سپس به دیدن دیگر بناهای تاریخی بروید.کلیسای کازان نیز، ارزش دیدن را دارد.
دریاچه بایکال قطب اصلی منطقه است. از نظر وسعت بزرگ ترین دریاچه آب شیرین جهان است که حدود یک چهارم اب شیرین این سیاره را در خود ذخیره کرده است. دریاچه بایکال گنجینه ای دور افتاده بسیار زیبا و خیره کننده است. توریست هایی که به این مکان می روند، باید آن را جزء افتخارات خود ثبت کنند. آب و هوای اطراف دریاچه دارای 4 فصل متفاوت است. در تابستان کوه ها و چمن زار ها با رنگ سبز پوشیده شده اند. پائیز هم رنگ های طلایی را در سراسر ییلاقات به ارمغان می آورد. در فصل زمستان روی دریاچه یخ می بندد.  قبل از گرم شدن بهار، آمدن زندگی و گرما را می بینید. اینجا، جائیست برای تجربه برتری طبیعت.

کلیسای بانوی کازان، ایرکوتسک، روسیه

ولادی وستک، شهر اولین قطار ها

ولادی وستک از قسمت اروپایی روسیه بیشتر در دسترس مسافران آسیایی است. اینجا به عنوان درگاه آسیایی روسیه دارای ترکیبی از فرهنگ هاست. مناطق اطراف بندر اسپور تیونایا بهترین مکان برای پیاده روی و یا آب تنی در روز های گرم تابستان است. ایستگاه راه آهن ولادی وستک، پایانه شرقی راه آهن سیبری است. این ایستگاه نمادی از مهندسی روسی می باشد و بیشترین آثار باستانی راه آهن در آن به نمایش گذاشته شده است.
اگر به تاریخ دریایی علاقه مند هستید، از یادبود زیر دریایی c-56 ، جایی که این زیردریایی روسی متوقف شده، بازدید کنید. در نهایت به بازدید از برخی پل های مدرن و معروف شهر که توسط دولت روسیه و در راستای ترویج و توسعه مناطق یکپارچه به تصویر کشیده شده اند، بروید.

شهر ولادی وستک روسیه

روسیه در اندازه ی خود غیر قابل تصور است. روسیه راهی طولانی برای جذب گردشگر در پیش گرفته است. شما چه بخواهید به مکان های بزرگ و شگفت انگیز غرب یا شرق بروید یا از جاذبه های گردشگری روسیه بازدید کنید، راه های روسیه برای شما گسترده شده است. بگذارید تفکرتان راهنمایی برای درک وسعت زیبایی های این کشور باشد.

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt