شهری که فقط یک توقفگاه نیست

شهری که فقط یک توقفگاه نیست

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 مرداد ، 1398

شهری که فقط یک توقفگاه نیست

با شهری در 200 کیلومتری شمال کوالالامپور و 130 کیلومتری جنوب پنانگ آشنا شوید که همه به سادگی از آن رد شده و جاذبه های گردشگری و شگفت انگیز آن را نادیده می گیرند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در حالی که در یک کافه در این شهر قدیمی نشسته اید و یک فنجان قهوه می خورید و از آرامش شهر و محیط آرام آن لذت می برید، تصور اینکه این شهر در 70 سال پیش یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان قلع در جهان بوده بسیار سخت است.

ایپوه، شهری آرام و شگفت انگیز

در 200 کیلومتری شمال کوالالامپور و 130 کیلومتری جنوب پنانگ واقع شده است، حتما به شما توصیه می کنیم وقتی با تور های ویژه مالزی به این کشور سفر می کنید، بازدید از این شهر را در برنامه های خود بگنجانید. مرکز ایالت پراک کشور مالزی، در اوایل قرن بیستم لقب شهر میلیونر ملقب شده و ثروت بسیاری از مردمانش از معادن قلع ساخته شده است.
با این حال پس از سقوط قیمت قلع در اواسط دهه 1980، پیشرفت شهر متوقف شد و ایپوه به تدریج از رتبه جهانی محو شد. در اصل به عنوان مکانی خلوت برای بهترین قهوه سفید مالزیایی تبدیل شده است. توریست ها عمدتا زمانی که می خواهند به کوهستان های هایلند و نواحی کامرون در شرق و پنانگ در غرب سفر کنند، از این شهر فقط به عنوان یک توقفگاه بین راهی و برای صرف غذا بهره می برند. 
اما در سال های اخیر، با پیدایش کشت قهوه در ایپوه، این شهر در دیدگان همه با هنر های خیابانی و به وسیله قهوه ای نو ظهور از ظاهر آرام خود بیرون امد. ما یک فهرست جامع تهیه کرده ایم و به دلایل و جاذبه هایی پرداخته ایم که می توانید برای دیدن آن ها چند روزی را در ایپوه بگذرانید.

خانه ای در شهر ایپوه مالزی

شهر قدیم ایپوه، شهری پر از جاذبه های تاریخی

وقتی به ایپوه می روید، باید به بازدید جاذبه های شهر قدیم ایپوه بروید. اینجا مقداری شبیه به جورج تاون پنانگ است و تعداد زیادی مغازه های تاریخی و قدیمی چینی، ساختمان های قدیمی و خطوط برجسته در خیابان وجود دارد. وقتی به دنبال جایی برای گرفتن عکس، اطراف را می گردید به سراغ کارهای هنری هنرمندان خیابانی بروید. اگر احساس خستگی می کنید، توقف کوتاهی در یکی از رستوران ها یا کافی شاپ ها داشته باشید. بازدید از جاذبه های : ایستگاه قطار، برج ساعت یادبود Birch، تالار شهر ایپوه و کاخ دادگستری ایپوه، که جزء برترین جاذبه های گردشگری مالزی هستند را هرگز فراموش نکنید.

کاخ دادگستری در شهر قدیم ایپوه مالزی

قهوه هیپستر، محصول خودکفای ایپوه 

اگر اهل کافه رفتن هستید، ایپوه شهر مورد علاقه شما خواهد بود. در سال های اخیر، رستوران ها و مغازه هایی با طراحی های خاص و منحصر بفرد، جان تازه به شهر قدیم داد و شهر را دوباره نو کرد و توریست های بیشتری را به شهر جذب کرد. کافه های شهر قدیمی ایپوه عبارتند از: Burps and Giggles (بارپس اند ژیگلز),  (پاتیسر بوتیک) Patisserie BoutiQue، (پلن بی)  Plan B و کافه های شهر جدید ایپوه نیز:
 Thumb’s Café(کافه تامبس) , Tea Coffee Game (تی کافه گیم) , Jose & Deli Eatery(جوز اند دلی اتری) , Espresso Lab (اسپرسو لب), Petit Mary Patisserie(پتیت ماری پاتیزر) , STG Tea House Café (کافه اس تی جی هاوس) می باشند.

فنجان قهوه محصولات قهوه ایپوه

معبد های بودایی چینی در ایپوه

ایپوه در حقیقت خانه ای از مناظر و چشم انداز ها، غار ها و معابد در مالزی می باشد. در واقع منطقه گونانگ راپات شامل دو نمونه معبد است. نمونه اول، معبد (سام پو تونگ) Sam Poh Tong، معبد بودایی چینی است که در سال 1912 کشف شد. این معبد درون یک غار که متشکل از سنگ آهک است وجود دارد و قدیمی ترین و مشهور ترین معبدغار در ایپوه می باشد. بالارفتن سخت از 246 پله برای رسیدن به غار اراده شما را می خواهد تا شکوه و عظمت غار و همچنین محیط اطراف ایپوه را ببینید و لذت ببرید.

معبد سام پوه تونگ در ایپوه مالزی

معبد دیگری که در گونانگ راپات موجود است و ارزش دیدن را دارد، معبد غار Kek lok tong (کک لوک تونگ) است. مکانی با 12 هکتار زمین است که دارای کف سازی، سنگ تراشی، تندیس هایی ساخته شده از سنگ آهگ، استالاکتیت و استالاگمیت و باغ های فوق العاده و شگفت انگیز است. در سال 1920 به عنوان معبد و محل عبادت باز گشایی شد و سپس بخشی از آن به معدن آن تبدیل شد. در حال حاضر نیز از آن به عنوان یک معبد و جاذبه گردشگری، حفاظت می شود.

غار گوا تمپورانگ، طولانی ترین و بزرگ ترین غار مالزی

غار گوا تمپورانگ یکی از طولانی ترین و بزرگ ترین غار های مالزی است که حدود 3 کیلومتر طول دارد. این غار در 28 کیلومتری شهر ایپوه واقع شده است. درون این غار متشکل از 5 سقف گنبدی شکل بسیار بزرگ است و درون آن با عناصر زیبا و درخشنده و استالاکتیت و استالاگمیت روشن شده است و هدایت رودخانه را مرتب سازی می کند.

غار گوا تمپورانگ در ایپوه مالزی

قلعه، (کیلز) Kellie’s، قلعه ای نیمه تمام

این قلعه توسط یک کشاورز اسکاتلندی به نام William Kellie Smith (ویلیام کیل اسمیت) ساخته شد و در فاصله 30 دقیقه ای شهر ایپوه قرار دارد. طبق گزارش های مختلف و شنیده های متفاوت، کیلز این قصر را برای همسر یا پسرش ساخته است. متاسفانه ساخت قلعه به پایان نرسید، زیرا او هنگام سفر به اروپا به یک بیماری مبتلا شد و جان خود را از دست داد. بعد از آن نیز همسر و فرزندش به اسکاتلند بازگشتند.

قلعه نیمه ساخته شده کیلز در ایپوه مالزی

جهان از دست رفته (تامبون)  Tambun

اگر می خواهید به دوران کودکی تان برگردید و یک تجربه شگفت انگیز داشته باشید، می توانید به پارک تامبون در ایپوه بروید. این مکان از مناظر طبیعی شهر ساخته و در آن جنگل های گرمسیری و سنگ های آهک نمایش داده شده است. جاذبه های گردشگری این مکان شامل 7 بخش پارک آبی، پارک تفریحی، بهترین چشمه های آب گرم جهان، دره ببر، باغ وحش از دست رفته، جهان گم شده قلع و ماجراجویی از دست رفته می باشند.

پارک تامبون در ایپوه مالزی

غذاهای مالزیایی در ایپوه

غذا همواره یکی از منظر های مورد توجه در ایپوه بوده است. به جز قهوه سفید ایپوه که قبلا معرفی شد، مرغ جوانه لوبیا ایپوه، chee cheong fun (چی چونگ فان)، dimsum (دیم سام)، Curry Noodles (کری نودل)، Ayam Merah  (مرغ قرمز)، Heong peng  (بیسکوئیت سرخ شده) و لوبیا شیرین، غذا هایی هستند که در سفر به ایپوه حتما باید آن ها را امتحان کنید.

غذای مالزیایی

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt