برگزاری جشنواره شاتوت در تهران

برگزاری جشنواره شاتوت در تهران

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1400

برگزاری جشنواره شاتوت در تهران

قرار است در آخر هفته جاری دومین جشنواره شاتوت محصولات باغی و سنتی روستایی در دهستان سلوقان از توابع استان تهران برگزار گردد. در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

قرار است در آخر هفته جاری دومین جشنواره شاتوت با محصولات باغی و سنتی روستایی در دهستان سلوقان از توابع استان تهران برگزار گردد. در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

هدف از برگزاری این جشنواره رونق تولید ملی

از جمله مناطق تولید و عرضه میوه‌ و محصولات باغی و سردرختی تهران، دهستان سولقان بخش کن و روستاهای همجوار آن مانند رندان، کیگا،، وردیج ، واریش، سنگان و طالون، کشار و ... هستند که در باغ‌های منطقه با وسعتی بیش از 1000 هکتار میوه‌هایی همچون گیلاس، شاتوت، آلبالو، هلو، خرمالو، گردو و ... تولید و عرضه میکنند که با این کار اشتغالزایی به نسبت مطلوبی را برای مردم منطقه، باغداران، کارگران دائم و فصلی به وجود آورده اند.

طبق آمارهای موجود جهاد کشاورزی، سالانه در دهستان سولقان حدود 950 تن شاتوت برداشت و به بازار های تهران توزیع می‌شود، با همکاری مشترک شهرداری منطقه 22 و دهیاری سولقان و بخشداری کن دومین جشنواره شاتوت برگزار خواهد شد که دلیل خوبی برای مشارکت مطلوب و مفید برای معرفی ظرفیت‌های اقتصادی و کشاورزی این ناحیه و رونق تولید ملی میباشد.( اخبار گردشگری را در الفبای سفر دنبال کنید.)

با حضور مسئولان و مدیران ملی و استانی، عصر روز پنجشنبه 27 تیر ماه جشنواره شاتوت در فضایی به وسعت 1000 مترمربع در قالب بیش از 30 غرفه، شاتوت و محصولات محلی و سنتی و تولیدات خانگی از جمله مرباجات‌، عرقیجات گیاهی و عسل سولقان برپا خواهد شد.پیش‌بینی می‌شود باغداران،کشاورزان، صاحبان مشاغل خانگی،‌ مسئولان استانی‌، شهری، منطقه‌ای و محلی و اقشار مردم در این جشنواره حضور داشته باشند.

به غیر از معرفی میوه خوش طعم شاتوت با خواص درمانی در کنترل فشار خون و همچنین برگ درخت آن با خواص درمانی و بهداشتی، در این جشنواره مشتقات این میوه مثل مربا، شربت، کیک و بستنی و سایر محصولات خانگی از جمله عرقیجات گیاهی، خشکبار، عسل ، مرباجات و میوه‌های درختی فصلی این ناحیه در غرفه های مختلف عرضه می شوند و همچنین به بازدید کنندگان این جشنواره آیین و رسوم محلی، پیشینه تاریخی، بعضی از آثار تاریخی و هویتی منطقه نیز معرفی خواهد شد. 

 هدف از برگزاری این جشنواره رونق تولید واشتغال، حمایت از مشاغل خانگی و تولیدات بومی و توسعه اقتصادی منطقه و عرضه مستقیم محصولات کشاورزی میباشد.جشنواره شاتوت در روز پنجشنبه از ساعت 17:30 تا 21 و روز جمعه 28 تیر ماه از ساعت 9 تا 21 از علاقه‌مندان خود استقبال میکند. با آژانس مسافرتی الفبای سفر همراه باشید.

جشنواره شاتوت تهران،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt