پرترددترین مسیرهای هوایی ایران کدامند

پرترددترین مسیرهای هوایی ایران کدامند

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 09 بهمن ، 1402

پرترددترین مسیرهای هوایی ایران کدامند

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

برای کوتاهتر شدن سفر تعداد زیادی از مسافرتهای داخلی از راه هوایی صورت میگیرد. در کشورمان نیز پرتردد ترین پروازها از تهران صورت میگیرد که از فرودگاه مهرپرواز انجام میشود.  الفبای سفر پر رفت و آمد ترین پروازها داخلی را نام میبرد.

مسیر هوایی تهران تا شیراز

شهر شیراز که مهد فرهنگ و تمدن است در جنوب غربی کشورمان قرار دارد. این شهر با داشتن جاذبه های تاریخی مشهور مانند تخت جمشید و آرامگاه های شاعران پرآوازه مانند سعدی و حافظ گردشگران زیادی را به سوی خود میکشاند.

علاوه بر جاذبه های تاریخی، موزه ها، باغهای بهشتی، امکان مذهبی مقدس همچون شاهچراغ، آب و هوای مطلوب و طبیعت زیبا و دیدنی این شهر ، شیراز را به شهری محبوب و پر گردشگر به خصوص در ایام عید نوروز تبدیل کرده است.

گردشگران زیادی هستند که برای سفر به شیراز از راه هوایی اقدام میکنند. پس از فرودگاه امام خمینی فرودگاه شیراز که فرودگاه بین المللی شهید دستغیب نام دارد، دومین فرودگاه مجهز کشور محسوب میشود. برای سفر به این شهر با تور شیراز لحظه آخری، میتوانید هواپیما را انتخاب کنید. فاصله هوایی تهران تا شیرا حدود حدود یک ساعت و 15 دقیقه طول میکشد.

شیراز،الفبای سفر

مسیر هوایی تهران تا بندرعباس

بندر عباس که به عنوان بزرگ‌ ترین بندر ایران به شمار میرود مرکز استان هرمزگان است و در اقتصاد کشور نقش به سزایی را ایجاد نموده است. آب و هوای بندر عباس با توجه به موقعیت قرارگیریش گرم و دارای رطوبت است و حتی در تابستان به بالای 52 درجه هم میرسد.

 بناهای تاریخی و قدیمی، مساجد، پارکهای زیبا و بازارهای محلی و تفریحات آبی جذابی در این شهر وجود دارد و بندر عباس را به مقصد پرگردشگر تبدیل کرده است. به دلیل فاصله زیاد این شهر تا تهران افرادی زیادی تمایل دارند تا این مسیر را با هواپیما طی کنند.فاصله هوایی تهران تا بندرعباس  1050 کیلومتر است که حدود 1 ساعت و  50 دقیقه به طول می انجامد.

بندر عباس،الفبای سفر
مسیر هوایی تهران تا مشهد

مشهد شهر مقدس و ارزشمند در بین ایرانیان یکی از شهرهای پرگردشگر محسوب شده که هرسال بیش از 27 مسافر را از سراسر ایران به سوی خود میکشاند. این شهر در شمال شرقی ایران قرار دارد و مهمترین و اصیلی ترین جاذبه توریستی آن آرامگاه امام هشتم امام رضا میباشد. علاوه بر حرم امام رضا، بناها و مقبرهای تاریخی، مساجد قدیمی، پارکهای مختلف، طبیعت زیبا، بازارها و مراکز خرید از دیگر جاهای دیدنی مشهد به شمار میروند.

فرودگاه هاشمی نژاد مشهد که در جنوب این شهر قرار دارد پروازهای متعددی را از پایتخت ایران تهران به سمت مشهد  انجام میدهد. فاصله هوایی تهران تا مشهد 741 کیلومتر است و این سفر هوایی حدود یک ساعت و نیم زمان میبرد. برای سفر به این شهر تور مشهد الفبای سفر را رزرو کنید.

مشهد،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt