متوقف شدن پروازهای بین روسیه و گرجستان

متوقف شدن پروازهای بین روسیه و گرجستان

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 23 تیر ، 1398

متوقف شدن پروازهای بین روسیه و گرجستان

به دستور رئیس جمهوری روسیه پروازهای مسافربری بین روسیه و گرجستان به علت ناآرامی های اخیر به مدت نامعلوم متوقف شد. در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

به دستور رئیس جمهوری روسیه پروازهای مسافربری بین روسیه و گرجستان به علت ناآرامی های اخیر به مدت نامعلوم متوقف شد. در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

لغو پرواز های بین روسیه و گرجستان

درپی ناآرامی‌های اخیر در تفلیس و در پی آن بروز اعتراضات و توهین به روسیه، پوتین رئیس جمهوری روسیه در تاریخ ۲۱ ماه ژوئن (اول تیر ماه) دستور داد تا پروازهای مسافربری از روسیه به گرجستان متوقف شود.همزمان با صدور این دستور، دولت روسیه به آژانسهای گردشگری خود توصیه کرد تا از فروش تورهای توریستی به گرجستان خودداری کنند.

طبق گفته سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، در صورتی که جو گرجستان مجددا آرام شود این ممنوعیت پروازها لغو خواهد شد.این نا آرامی‌ها در اواخر خرداد ماه در گرجستان آغاز شد که یکی از نمایندگان دومای روسیه به نام سرگئی گاوریلوف که رییس یک مجمع پارلمانی به نام مجمع پارلمانی کلیسای ارتدوکس میباشد، در پارلمان گرجستان سخنرانی کرد.

این سخنرانی گاوریلوف در پارلمان منجر به اعتراضاتی علیه دولت این کشور مواجه شد و تعدادی از فعالان سیاسی معترض، این سخنرانی را برهم زده و گاوریلوف نیز پارلمان را ترک نمود.این مخالفان در مقابل پارلمان این کشور تجمع کرده و با نیروهای پلیس درگیر شدند که در پی آن دهها نفر مجروح شدند که تعدادی از مصدومین چند شهروند روسی از جمله خبرنگاران بودند.

طبق گزارش شبکه رن تی وی، عمل تحریک این اعتراضات رئیس جمهوری پیشین گرجستان میخاییل ساآکاشویلی بود که از طرفداران خود درخواست بود تا علیه دولت گرجستان تظاهرات کنند. شعاری که در این ناآرامی همراه بود ضد روسی بود مانند روسیه اشغالگر جایی در گرجستان ندارد که این حرکت منجر شد تا رئیس مجلس گرجستان استعفا دهد.

رئیس جمهوری گرجستان سالومه زورابیشویلی نیز ی‌برد روسیه را متهم به دست داشتن این ناآرامی‌ها کرد.بنظر می‌رسد که پس از چند سال ترمیم، تنش‌ها بین روسیه و گرجستان  جددا آغاز شده است.این تنش‌ و نا آرمیها با توهین مجری یک برنامه سیاسی شبکه تلویزیونی گرجستان به رئیس جمهوری روسیه و والدینش آغاز شد و تعدادی از مقام‌های روسی در خواست کردند تا روابط مسکو و تفلیس به صورت کامل قطع شود.

شبکه تلویزیونی روستاوی۲ به مخالفان دولت گرجستان تعلق دارد که تامین مالی آن توسط میخاییل ساآکاشویلی رئیس جمهوری سابق گرجستان صورت میگیرد.

لغو پرواز های بین روسیه و گرجستان،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt