لغو پروازهای روسیه به گرجستان بدستور پوتین

لغو پروازهای روسیه به گرجستان بدستور پوتین

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 02 تیر ، 1398

لغو پروازهای روسیه به گرجستان بدستور پوتین

درپی بروز ناآرامی ها اخیر در تفلیس و توهین به روسیه، رئیس جمهوری روسیه دستور توقف پروازهای مسافربری از روسیه به گرجستان را صادر نمود. این اخبار جنجالی را در الفبای سفر دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در پی بروز ناآرامی ها اخیر در تفلیس و توهین به روسیه، رئیس جمهوری روسیه دستور توقف پروازهای مسافربری از روسیه به گرجستان را صادر نمود. این اخبار جنجالی را در الفبای سفر دنبال کنید.

دستور توقف پروازهای روسیه به گرجستان

طبق دستور پوتین، از تاریخ هشتم ماه جولای آینده (۱۷ تیر ماه) تمامی پروازهای شرکت های هوایی روسی از این کشور به گرجستان متوقف خواهند شد.در پی فرمان رئیس جمهور روسیه، دولت این کشور موظف شده که برای بازگرداندن مسافران روسی از گرجستان به روسیه تدابیری اتخاذ کند.

آژانس دولتی مسافرتی روسیه اعلام کرده است که در حال حاضر حدود پنج هزار گردشگر روس از راه شرکت های گردشگری روسیه در گرجستان هستند که البته ممکن است این رقم به ۱۵ هزار نفر هم برسد.طبق اعلام سخنگوی رئیس جمهوری روسیه، در صورتی که وضع گرجستان مجددا آرام شود، این ممنوعیت پروازی نیز لغو خواهد شد.

شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ نیز اعلام کرد که پروازها به گرجستان به روسیه توسط شرکت های هوایی روسی متوقف شده و هواپیماها تنها شهروندان روسی را از گرجستان به این کشور جا به جا می کنند.طبق این گزارش هزینه بلیت هواپیما افرادی که بلیت سفر به گرجستان را تهیه کرده اند به آنها برگردانده می شود یا با بلیط پرواز به ایروان تعویض خواهد شد.

در حال حاضر بزرگترین شرکت هوایی روسیه یعنی شرکت ایروفلوت، پروازهای خود و جابه جایی مسافران از روسیه به گرجستان را متوقف نموده است.این شرکت هواپیمایی در تابستان به شهرهای گرجستان هفته ای ۱۴ پرواز انجام میداد که در حاضر این پروازها تنها برای خروج شهروندان روس از این کشور صورت می گیرد.

دستور پوتین مبنی برای لغو پروازها به گرجستان زمانی انجام شد که در پی حضور یک نماینده مجلس روسیه در پارلمان گرجستان، هزاران نفر از معترضان گرجی در اطراف ساختمان این پارلمان تجمع کردند.

نماینده مجلس دومای روسیه سرگئی گاوریلوف، برای حضور در جلسه مجمع نمایندگان پارلمان کشورهای ارتدوکس به گرجستان رفته بود ولی حضور و سخنرایی او در جایگاه ریاست پارلمان گرجستان، منجر به اعتراض‌های گسترده‌ای در گرجستان شده که در پی آن روسیه را اشغالگر می‌خواند.

از سال ۲۰۰۱ تعداد گردشگران روس در کشور گرجستان با رشد چشمگیری رو به رو بوده است. با مرور مجله گردشگری الفبای سفر، از سایر اخبار مطلع شوید.

شرکت هواپیمایی ایرفلوت،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt