تبدیل نخستین فرودگاه تهران به باغ موزه پرواز

تبدیل نخستین فرودگاه تهران به باغ موزه پرواز

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 01 تیر ، 1398

تبدیل نخستین فرودگاه تهران به باغ موزه پرواز

طبق طرحی در شهرداری تهران پادگان قلعه مرغی محل آشیانه‌های سابق باغ موزه پرواز تبدیل می‌شود. در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

 طبق طرحی در شهرداری تهران، پادگان قلعه مرغی محل آشیانه‌های سابق، تبدیل به باغ موزه پرواز می‌شود. در ادامه با الفبای سفر همراه باشید. 

فرودگاه قلعه مرغی اولین فرودگاه تهران

فرودگاه قلعه‌ مرغی که در دوره رضا شاه در روستای قلعه مرغی ساخته شده اولین فرودگاه تهران است که بعدها تبدیل به پایگاه هوایی نظامی در جنوب تهران شد. در سال ۱۳۹۰ نیز این فرودگاه به بوستان ولایت تبدیل شد. تا نیمه اول سال ۱۳۰۱ برای فرود و پرواز هواپیماها در تهران محل مشخصی وجود نداشت. در تیرماه در سال ۱۳۰۱ انگلیسی‌ها درخواست اعزام دو فروند هواپیما به تهران کردند که پس از بررسی‌هایی انجام شده دولت وقت برای اختصاص زمین مناسب برای فرود هواپیماها، زمین قلعه‌مرغی تبدیل به نخستین فرودگاه تهران شد و پس از یک ماه اولین فرودگاه تهران در قلعه‌مرغی به بهره برداری رسید.

اکنون درمورد احداث باغ موزه پرواز در بوستان بزرگ ولایت در جلسه‌ای که مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران، مدیر اداره بافت‌های تاریخی معاونت شهرسازی، علی داوطلب - معاون شهرسازی و معماری منطقه و مشاور و طراح پروژه در آن حضور داشتند، پیشنهادات و گفت و گو ارائه شد.

طبق گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، در این نشست با توجه به آماده بودن طرح باغ موزه پرواز، علاوه بر تسریع موضوع، فرآیند تکمیل طرح، برگزاری مناقصه و شروع عملیات اجرایی بررسی شد. اخبار گردشگری را در الفبای سفر جستجو کنید.

قلعه مرغی تهران،الفبای سفر
6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt