بلیط قطار و اتوبوس از تابستان گران میشود

بلیط قطار و اتوبوس از تابستان گران میشود

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1400

بلیط قطار و اتوبوس از تابستان گران میشود

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری و همچنین مدیران شرکت راه آهن به ترتیب از افزایش قیمت بلیط اتوبوس و قطار خبر دادند. در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری و همچنین  مدیران شرکت راه آهن به ترتیب از افزایش قیمت بلیط اتوبوس و قطار خبر دادند. در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

افزایش 22 درصدی بلیط قطار

هفته گذشته مدیران شرکت راه آهن اعلام کرده بودند که قرار است بعد از تعطیلات عید فطر هزینه بلیط 22 درصد افزایش داشته باشد که با پیش فروش قطارهای تابستانی مشخص شد این امر از فصل تابستان اجرا شده است. همچنین در این بین بر خلاف اعلام راه آهن، این افزایش قیمت بلیط 22 درصد بوده است.علاوه بر این، قیمت بلیط قطارهای ۵ ستاره طبق عرضه و تقاضا و خارج از چارچوب قیمت گذاری هزینه بلیط، از افزایش قابل توجهی برخوردار بوده است.

نکته قابل ذکر این است که تقریبا قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره در مسیر مشهد با قیمت بلیط هواپیما این مسیر یکی شده اند؛ به طوری که در تیر ماه قیمت بلیت هواپیما شرکت زاگرس از 227,500 تومان آغاز شده و نرخ بلیت هواپیمایی معراج 325,000 تومان ، ساها 342,200 تومان یا ایرتور 395,000 تومان می باشد که مسافران را در عرض کمتر یک ساعت و ۳۰ دقیقه به مشهد میرساند.

در مسیر شیراز نیز نرخ بلیط قطار بیش از 150,000 تومان شده که هزینه بلیت قطار چهار ستاره سریر 202,200 تومان میباشد؛ این در حالی است این نرخ برای هواپیما ایران ایر  209,400 تومان اعلام شده است.

افزایش 22 درصدی بلیط قطار،الفبای سفر

افزایش 20 درصدی بلیط اتوبوس

در این بین نیز به طور رسمی از خردادماه قیمت بلیط اتوبوس ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد. احمدرضا عامری -رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری به ارائه درخواست افزایش قیمت بلیت اتوبوس به مراجع مربوط در سال ۱۳۹۸ اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش میزان هزینه‌ها در حوزه حمل و نقل، درخواست کردیم که قیمت بلیت اتوبوس افزایش پیدا کند و با توجه به دستورالعمل هیأت دولت در مورد افزایش قیمت، مراحل قانونی این موضوع باید طی می‌شد که این درخواست با موفقیت همراه بود.

رئیس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری گفت: ما تمایلی نداریم که هزینه بلیط ها افزایش پیدا کند و امیدواریم که دیگر شاهد افزایش قیمت نباشیم اما این افزایش قیمت‌ها بستگی به شرایط اقتصادی کشور دارد. اخبار گردشگری را در الفبای سفر بخوانید.

افزایش 20 درصدی بلیط اتوبوس،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt