تاریخ و جذابیتی متفاوت در برخی محله های مسکو

تاریخ و جذابیتی متفاوت در برخی محله های مسکو

جستجو در مجله گردشگری

banner
تاریخ آخرین به روز رسانی: 11 خرداد ، 1398

تاریخ و جذابیتی متفاوت در برخی محله های مسکو

در اتحاد جماهیر شوروی، معماران تحت نظارت حکومت و متناسب با نیازهای کشور شروع به ساخت و ساز کردند. طبق برنامه ریزی شهری شوروی بناهای شاهکار با معماری یکنواختی در این شهر ساخته شد. اما این بدان معنا نیست که شما چیز منحصر به فردی در مسکو پیدا نکنید.الفبای سفر شما را با آنها آشنا میکند.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

در اتحاد جماهیر شوروی، معماران و هنرمندان تحت نظارت حکومت و متناسب با نیازهای کشور شروع به ساخت و ساز کردند. طبق برنامه ریزی شهری شوروی به شیوه ی آنها، بناهای شاهکار با معماری یکنواختی در این شهر ساخته شد. اما این بدان معنا نیست که شما چیز منحصر به فردی در برخی محله های مسکو پیدا نکنید.الفبای سفر شما را با آنها آشنا میکند. 

محله Kitay-Gorod مسکو

در روسیه این کلمه به معنای چینیها است؛ اما شما به سختی می توانید چینی ها را در این محله پیدا کنید. Kitay به معنی قرون وسطی در روسیه به معنی بافندگی بود، که تا حدی مرتبط به این محل نیست.برای بیش از 400 سال، این محله  که در نزدیکی کرملین قرار دارد یک منطقه رنگارنگ از جامعه روسیه است که متشکل از مهاجران، هنرمندان و قشر متفاوتی از مردم محلی است. هنرمندان شهر نیز استودیوهای کاری خود را صومعه ها و کارخانه های قدیمی برقرار کردند. محله Kitay-Gorod برای داشتن زندگی شبانه خود با بارها و کافه های مختلف بسیار مشهور است که در تور مسکو سنت پترزبورگ خرداد 98 میتوانید تفریحات شبانه خوشی در اینجا داشته باشید.

محله Kitay Gorod مسکو،الفبای سفر

محله Zamoskvorechye مسکو

Zamoskvorechye، به معنی "پشت رودخانه مسکو" است و ترکیبی از مسکو قدیمی و جدید را ارائه می دهد. بخش هایی از خیابان اصلی این محله فقط برای عابران پیاده است که کسب و کار های جدید، رستوران ها و کافه ها در آن قرار دارد که  که توریستها معمولا از آن بازدید نمی کند.

برنامه ریزان شهر اکنون تصمیم دارند که این محله را به یک مدل آزمایشی "شهر هوشمند" با اصلاح زیرساخت ها، اضافه کردن ایستگاه های دوچرخه و ساخت انواع جدید نشانه های یک شهر مدرن تبدیل کنند. در تور روسیه خرداد 98 میتوانید گشتی در این محله بزنید.

محله Zamoskvorechye مسکو،الفبای سفر

محله Khamovniki مسکو

این محله تا اواخر قرن نوزدهم، یکی از ساکت ترین محله های شهر بود و حتی خانه لئو تولستوی در این منطقه قرار داشت. مانند بسیاری از محله های روسیه در دوران اتحاد شوروی، محله Khamovniki دارای کارخانه های نساجی و آجر زیادی بود. 

خوشبختانه، روح منطقه از دوران صنعتی شدن شوروی خارج شد، و انبارهای خالی آن در حال حاضر تبدیل به شرکتهای تبلیغاتی و آوری مانند لئو برنت و یانداکسبا با متخصصان جوان در این منطقه شد. برخی از بارها، کافه ها و رستوران های مشهور مسکو در محله Khamovniki قرار دارند.( برای رزروبلیط هواپیما مسکو الفبای سفر را همراهی کنید)

محله Khamovniki مسکو،الفبای سفر

محله Patriarch Ponds مسکو

با یک پیاده روی کوتاه از خیابان Tverskaya به یکی از شلوغ ترین جاده های مسکو میرسید. شما می توانید یک محله با معماری متفاوت بناها را دراین محل مشاهده کنید. پناهگاه پاتریارک مدتهاست که مرکز هوش مصنوعی مسکو است. میخائیل بولگاکوف و ماکسیم گورکی( هر دو از نویسندگان مشهور روسی) در این منطقه با خیابانهای باریک با دریاچه های زیبا زندگی می کردند.

محله Patriarch Ponds مسکو دارای رستوانهای زنجیره ایی زیادی است و انواع غذاهای فرانسوی و فنلاندی را در اینجا میتوانید پیدا کنید. بر خلاف بسیاری از زنجیره های رستوران که در سراسر مسکو یافت می شوند، سرآشپزهای مستقل مانند برادران برزوتسکی، غذاهای متفاوتی را در این منطقه سرو میکنند.

محله Patriarch Ponds مسکو،الفبای سفر
محله Vin Zavod مسکو

این محله در نزدیکی ایستگاه Kursky قرار گرفته است. Vin Zavod گاهی به عنوان Artplay نیز نامیده می شود و یکی از جالب ترین محله های مسکو است. وین زوود به معنای "کارخانه شراب" در روسیه است و محله فقط  در این منطقه وجود دارد.

کارخانه های بزرگی که در زمان شوروی ساخته  شده اند و در حال حاضر گالری های هنری، تئاتر، کافه ها و فروشگاه های کتاب می باشند. سرگئی کوزنسوف، معمار برجسته روسی مسکو، تلاش میکند تا مسیرهای مختلف دوچرخه سواری و پارکینگ برای وسایل الکتریکی را در این منطقه ایجاد کند.( برای سفر به این شهر و رزروهتل های روسیه با الفبای سفر همراه باشید)

محله Vin Zavod مسکو،الفبای سفر

محله ZIL مسکو

منطقه ZIL با وسعتی به میزان به 2 میلیون متر مربع  یکی از اصلی ترین مناطقه مسکو در زمان جماهیر شوروی به شمار میرفت. در دهه 1960 بخشی از کارخانه های مسکو که تا سال های اخیر اتومبیل، تجهیزات نظامی و سایر تجهیزات سنگین را تولید می کرد در این منطقه قرار داشت.

 سرگئی سابیانین در اوایل دوران حکومتش به عنوان شهردار مسکو، قول داد که منطقهZIL را به محله هایی متفاوت و خاص تبدیل کند و این کار را کرد. ساختمان های مختلف از جمله سالن تئاتر و شرکت نرم افزاری مشهور Rambler Afisha در این محله مسکو قرار دارد.

محله ZIL مسکو،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt