از سر گرفته شدن پروازهای تاجیکستان و ایران

از سر گرفته شدن پروازهای تاجیکستان و ایران

جستجو در مجله گردشگری

تاریخ آخرین به روز رسانی: 30 اردیبهشت ، 1400

از سر گرفته شدن پروازهای تاجیکستان و ایران

پس از متوقف شدن چندین ماهه پروازهای مستقیم بین ایران و تاجیکستان به علت مسائل مالی، شرکت هواپیمایی تاجیکستان از سرگیری مجدد این پروازها خبر داد. در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

در این مقاله می‌خوانید

[ نمایش ]

پس از متوقف شدن چندین ماهه پروازهای مستقیم بین ایران و تاجیکستان به علت مسائل مالی، شرکت هواپیمایی تاجیکستان از سرگیری مجدد این پروازها خبر داد.در ادامه خبر الفبای سفر را دنبال کنید.

کاهش هزینه سفر با آغاز پروازهای تاجیکستان و ایران

بعد از متوقف شدن پرواز شرکت آسمان در مسیر دوشنبه – مشهد و به وجود آمدن مشکلات مالی برای شرکت تاجیک ایر، کلیه پرواز مستقیم بین ایران و تاجیکستان متوقف شد که این موضوع منجر به ناراحتی و تحت فشار قرار گرفتن مسافران شده بود .چندی پیش اداره هواپیمایی کشوری تاجیکستان به شرکت «وارش ایرلاین» اجازه داد تا پرواز خود را در مسیر مشهد- دوشنبه انجام دهد.

دو روز پیش معاون اداره هواپیمایی کشور تاجیکستان، پرواز این شرکت هواپیمایی ایران را تأیید نمود. همچنین قرار است روز ششم ماه ژوئن، اولین پرواز شرکت وارش با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷-۵۰۰ حامل۱۲۰ مسافر از تاجیکستان به ایران صورت بگیرد.(اخبار گردشگری را در الفبای سفر دنبال کنید)

با دریافت تاییدیه از مقامات تاجیکستان، قرار است از ۱۵ مه فروش بلیت‌ها در خطوط مشهد- دوشنبه از سر گرفته شود. بر اساس گفته نمایندگی این شرکت هواپیمایی، اکثر این بلیت‌ها فروخته شده است. هزینه بلیط هواپیما یک طرفه ۱۰ میلیون و ۵۲۴ هزار ریال و دو طرفه  ۱۶ میلیون و ۷۲۳ هزار ریال است.

مدیر نمایندگی شرکت هواپیمایی وارش در تاجیکستان به یک رسانه محلی اعلام کرد: به علت عدم وجود پرواز مستقیم تاجیکستان به ایران، درخواست اجازه این پروازی صادره شد بود و حالا بر اساس برنامه، این شرکت هواپیمایی در این مسیر هفته‌ای یک پرواز انجام خواهد داد.

به گفته عبدالرضا محمدی،  در حال حاضر برنامه این پروازها هفته‌ای یک بار از فرودگاه مشهد خواهد بود که این پرواز روزهای پنج شنبه ساعت ۹:۱۵ دقیقه آغاز شده و از ساعت ۱۳:۰۰ نیز مجددا از فرودگاه دوشنبه به مشهد باز می‌گردد.

وی افزود:اگر مشکلات تاجیک ایر برطرف گردد و مجدداً پروازها به تهران راه اندازی شود، امکان پروازهای بیشتر نیز فراهم می‌شود.محمدی گفت: با از سرگیری مجددا پروازهای دوشنبه به مشهد، هزینه سفر مسافرانی که مجبور بودند به ترکیه یا دبی رفته سپس به تهران پرواز کنند را کاهش داده است.

وارش ایرلاین،الفبای سفر

6LdgLJIaAAAAABh9jZNdK3v5GfIffCX1eZjBxuWt